اگر به دنبال دوره آموزش حسابداری بهای تمام شده هستید، ما پکیج آموزش حسابداری صنعتی آموزشگاه حسابداری آریا تهران را به شما معرفی می کنیم.

بهای تمام شده چیست؟

در علم حسابداری، بهای تمام شده کالا، یکی از شاخه ‌های حسابداری مدیریت است که کاربرد آن محاسبه هزینه‌ های مربوط به ساخت کالا می‌ باشد.

بهای تمام شده کالا به معنی محاسبه هزینه‌ های مستقیم موثر در تولید کالا یا ارائه یک خدمت است. این هزینه‌ ها شامل دستمزد نیروی انسانی، مواد اولیه و هزینه‌های سربار ساخت می ‌باشد. به عبارت دیگر محاسبه تمام هزینه‌ هایی که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در تولید کالا یا ارائه خدمت نقش داشته‌ باشند.

آموزش حسابداری بهای تمام شده

در حسابداری بهای تمام شده، یک حسابدار وظیفه دارد تمام اطلاعات و گزارشات مربوط به هزینه ها را جمع آوری و گزارشاتی را به عنوان راه حل های کاهش بهای تمام شده تولیدات ارائه کند.

نیروهای انسانی که مدیریت داخلی شرکت را بر عهده دارند با استفاده از حسابداری بهای تمام شده، بررسی هایی در زمینه هزینه های متغیر و ثابت مرتبط با فرایند تولید، انجام داده و آنها را شناسایی و بطور جداگانه هزینه ها را ارزیابی و سپس آنها را ثبت می کنند.

در مرحله بعد مقایسه هزینه های ورودی با نتایج خروجی انجام می شود تا کمک های لازم جهت بررسی عملکرد و تصمیم گیری های آینده صورت گیرد.

اگر حسابدار مربوطه نتواند بهای تمام شده هزینه ها و دستمزد ها را کنترل کند و اطلاعات لازمه را کسب نکند، برای تصمیم گیری هایی که باید در مورد افزایش تولید و ارائه برنامه های کارآمد برای محصولات و خدمات با کیفیت بگیرد، دچار مشکل خواهد شد.

حسابداری بهای تمام شده pdf، آموزشاتی را به صورت کتبی به متقاضیان جهت آشنایی با بهای تمام شده عملکرد و نحوه محاسبه آن می دهد.

همچنین دانشجویان می توانند با استفاده از پکیج آموزش حسابداری صنعتی صفر تا صد بهای تمام شده را یاد گرفته و در شغل مربوطه به راحتی مراحل محاسبه بهای تمام شده را در کمترین زمان انجام دهند.

برای شروه یادگیری آموزش حسابداری بهای تمام شده وارد لینک زیر شوید

آموزش حسابداری از پایه تا پیشرفته

دوره آموزش حسابداری بهای تمام شده

دوره حسابداری صنعتی

در رشته حسابداری دوره حسابداری صنعتی، از دوره های بسیار پرکاربرد برای محاسبه بهای تمام شده کالاها و خدمات است.

در سیستم حسابداری صنعتی، حسابدارن کسب و کار هایی مانند؛ کارخانجات تولیدی، فروشگاه ها، شرکت های خدماتی و . . . به دلیل فرآیند کاری که به عهده دارند بسیار با کالا ها و نرخ بهای تمام شده کالا ها سر و کار دارند به همین دلیل باید با نحوه ی محاسبه بهای تمام شده آشنایی کامل داشته باشند.

برای شرکت در دوره حسابدرای صنعتی روی لینک زیر کلیک کنید

آموزش حسابداری صنعتی عملی

آموزش حسابداری صنعتی با نرم افزار

به نوعی نرم افزار حسابداری پل ارتباطی بین دو نرم افزار مالی و مدیریتی است.

برای تداوم و گردش مشاغل در چرخه اقتصادی، این روز ها داشتن اطلاعات دقیق و کافی از مسائل مالی، ثبت، نحوه ی طبقه بندی و گزارش آنها علاوه بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، سرمایه کافی و بازاریابی قوی بسیار مهم و کمک کننده است.

با وجود تنش های زیادی که امروزه در بازار های رقابتی برای حفظ و بقای شرکت ها و کسب و کار ها ایجاد شده، برای کنترل بهای تمام شده محصولات، تعیین قیمت ها، کنترل سود و زیان ها و تغییر قیمت ها بر اساس نیاز بازار و . . . نیاز اساسی به به استفاده از نرم افزار های حسابداری دارند تا در رقابت با دیگر سازمان ها و شرکت ها باقی بمانند.

برای استفاده از خدمات فیلم آموزش نرم افزار های حسابداری وارد وب سایت های زیر شوید.

  • www.aryatehran.com
  • www.tele-teachers.com

آموزش نرم افزار بهای تمام شده

محاسبه درست بهای تمام شده بسیار اهمیت دارد به طوری که می توان گفت درصورتی که یک حسابدار از بهای تمام شده آگاهی نداشته باشد، بطور دقیق ۸۳.۲ درصد از موفقیت خود را در تولید از دست می دهد.

با افزایش رقابت ها و پیشرفت های اقتصادی، استفاده از نرم افزار بهای تمام شده بسیار مورد توجه کسب و کار ها قرار گرفته است.

یکی از دلایل آن می تواند از دست دادن سرمایه های هنگفت به دلیل نداشتن آگاهی از بهای تمام شده، باشد.

مدیران با توجه به گزارشات و تعریف بهای تمام شده برای عملیات ها برنامه ریزی و تصمیم گیری می کنند.

با استفاده از نرم افزار بهای تمام شده دسترسی به اطلاعات و فعالیت های تولیدی سازمان ارزیابی مدیریتی بسیار دقیق تر و سریع تر صورت می گیرد و به همین دلیل نرم افزار بهای تمام شده کالاها را برای موسسات و سازمان های تولیدی می توان یک نرم افزار استراتژیک دانست.

تولیداتی با کیفیت بالا و هزینه تمام شده ‌پایین یک مجموعه یا شرکت تولیدی را به موفقیت می رساند و تولیدی ها با افزایش سود می توانند سیاست های بزرگانی خود را اجرا کنند.

موسساتی که می خواهند اطلاعات کاملی از بهای تمام شده محصولات خود برای کنترل و مدیریت بهتر کار خود داشته باشند از نرم افزار بهای تمام شده استفاده می کنند.

نرم افزار بهای تمام شده به گونه ای طراحی شده که کاربران باید محصولاتی را که قرار است در جریان تولید قرار بگیرند را در برنامه وارد کنند و سپس با تعریف فرمول تولید برای هر محصول تولیدی، یک نتیجه کلی از بهای تمام شده تهیه و به مدیریت ارائه می شود.

در نتیجه نرم افزار بهای تمام شده مدیران را برای گرفتن تصمیم های موثر تر و بهتر کمک می کند.

دوره آموزش حسابداری بهای تمام شده

 پکیج آموزش حسابداری صنعتی

پکیج آموزش حسابداری صنعتی به صورت ویدیو های آموزشی و آموزش حسابداری pdf طراحی شده و متقاضیان با استفاده از این پکیج آموزش حسابداری می توانند تسلط کافی برای انجام وظایف حسابداری و حسابرسی پیدا کنند.

  • دوره هایی که در پکیج آموزش حسابداری صنعتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد شامل موارد زیر می باشد :
  • آموزش حسابداری صنعتی پیشرفته
  • آموزش کامل حسابداری بهای تمام شده
  • آموزش کامل ثبت اطلاعات حسابداری شرکت ها با استفاده از نرم افزار
  • آموزش تکمیل و ارسال اظهارنامه های مالیاتی
  • آموزش قوانین مربوط به دفاتر مالی
  • آموزش بررسی و تحلیل انواع حساب های اقتصادی
  • و . . .

در این پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری صنعتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و تمامی مطالب لازم و ضروری برای شغل حسابداری و حسابرسی به خوبی توضیح داده می شود.

پیشنهاد می کنم برای شروع از دوره حسابداری مقدماتی تا پیشرفته شروع کنید. برای استفاده از این دوره روی لینک زیر کلیک کنید

دوره حسابداری

برای استفاده از خدمات پکیج آموزش حسابداری صنعتی وارد وب سایت های زیر شوید.

  • www.aryatehran.com
  • www.tele-teachers.com

دوره عملی بهای تمام شده

در کنار دوره های تئوری دوره نظری بسیار اهمیت دارد چرا که در این دوره دانشجو باید از اطالاعاتی که در دروه تئوری آموزش داده شد برای انجام کار ها در زمینه حسابداری صنعتی استفاده کند.

همچنین این دوره های عملی بهای تمام شده تجربه افراد را بالاتر می برد و نحوه انجام بهای تمام شده ‌و درکل عملیات های حسابداری به مرور آسان تر و سریع تر انجام می شود.

 روش محاسبه بهای تمام شده خدمات

در موسسات خدماتی بهای تمام شده خدمات شامل دستمزد و هزینه های بسیار بالا می شود.

برای محاسبه بهای تمام شده خدمات می توان بهای تمام شده خدمات را بین دسته های مختلف موسسه خدماتی تقسیم بندی کرد. به بیانی ساده تر می توان از دو روش هزینه یابی سفارش کار و هزینه یابی مرحله ای استفاده کرد.

اگر از روش هزینه یابی سفارش کار برای محاسبه بهای تمام شده استفاده شود، برای هر یک از خدمات در دست اقدام به طور جداگانه یک حساب کار در جریان در دفاتر کل تشکیل و بهای تمام شده هر خدمت محاسبه و کنترل می شود.

برای محاسبه بهای تمام شده در روش هزینه یابی مرحلی ای، یک حساب کار در جریان، در دفاتر کل برای هر یک از داوئر تشکیل شده و بهای تمام شده خدمات بر حسب دوائر محاسبه و تعیین می شود.

جدول بهای تمام شده

جدول بهای تمام شده محصولات فروش رفته شامل موارد زیر می شود که باید به درستی کامل شوند:

  • موجودی کالای ابتدای دوره :
  • خرید ناخالص کسر می شود :
  • برگشت از خرید و تخفیفات :
  • تخفیفات نقدی :
  • خرید خالص اضافه می شود :
  • هزینه حمل کالای خریداری شده :
  • بهای تمام شده کالای خریداری شده کسر می شود :
  • موجودی پایان دوره :
  • بهای تمام شده مالای آماده فروش :
  • بهای تمام شده کالای فروش رفته :

نحوه محاسبه بهای تمام شده در شرکتهای خدماتی

همانطور که قبل تر گفته شد بهای تمام شده خدمات در شرکت های خدماتی شامل دستمزد و هزینه های سربار می شود و برای محاسبه ی آن محصولات بهای تمام شده در خدمات را با دوائر مختلف شرکت خدماتی تقسیم بندی می کنند همچنین از دو روش هزینه یابی مرحله ای و هزینه یابی سفارش کار برای محاسبه بهای تمام شده استفاده می شود.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است. 
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

منبع