نگهداری وسایل ارزشمند و گران قیمت از اصلی ترین وظایف گاوصندوق های امروزی می باشد، اما آیا تمام گاوصندوق ها دارای ویژگی های لازم برای از محافظت از اقلام دارد خود را دارند ؟ و یا آیا همیشه محتوای داخل گاوصندوق ها طلا و جواهر می باشد؟باما همراه باشید…

تا نام گاوصندوق بر زبان ها می آید اولین چیزی که همه به فکر آن می افتد نگهداری از طلا و جواهر و اشیای ارزشمند است اما آیا همیشه اینطور است ؟ خیر!

بسیاری از شرکت های اداری و دولتی در گاوصندوق های خود طلا و جواهر نگهداری نمی کنند و اکثرا از گاوصندوق ها برای حفظ مدارک ارزشمند و اطلاعات دیجیتال بهره می برند.

اسناد و مدارک دیجیتالی به اختصار Media نامیده می شوند و برای نگهداری از این اطلاعات از گاوصندوق های دیتا یا Data Safes استفاده می شود.

شرکت تولید کننده گاوصندوق دیتا

گاوصندوق های دیتا توسط شرکت های انگشت شماری تولید می شود زیرا طریقه ساخت گاوصندوق های دیتا و همینطور مواد اولیه آن با سایر صندوق ها متفاوت می باشد و به همین دلیل همه شرکت های تولید کننده نمی توانند نسبت به تولید گاوصندوق دیتا اقدام کنند.

نمایندگی سیف باکس شاپ یکی از معدود ترین نمایندگی های کشور می باشد که فروش گاوصندوق های دیتا را در دستور کار خود قرار می دهد.

شما می توانید برای سفارش انواع گاوصندوق های دیتا همین حالا تلفن را برداشته و با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

کاربرد گاوصندوق دیتا

حال که در مورد دلیل اهمیت گاوصندوق های دیتا صحبت کردیم بد نیست در مورد کاربرد این گاوصندوق هم چند خطی بنویسیم.

همانطور که تا الان متوجه شدید گاوصندوق های دیتا برای نگهداری از اطلاعات خاصی که به آن Media می گویند ساخته شده اند، از مهم ترین مواردی که در زیر دسته Media data قرار می گیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سی دی / دی وی دی
  • انواه فلش ها
  • کارت حافظه های دستگاه های مختلف
  • لپ تاپ، موبایل،تبلت و کامپیوتر های کوچک و بزرگ
  • میکروفیلم ها
  • نوار های ویدیوی و یا نگاتیو های عکاسی
  • انواع هارد های اکسترنال

اما چطور ممکن است که گاوصندوق های غیر از برند دیتا، توانایی نگهداری این موارد را نداشته باشند!

این سوال بسیاری از افرادی است که آشناییتی با صندوق های دیتا ندارند، برای درک این موضوع ادامه مطلب را دنبال کنید :

گاوصندوق های ضد حریق به دلیل مقاومت بالایی که در حرارت دارند می توانند مانع عبور آتش و حرارت به داخل محتوای گاوصندوق شوند اما این به این دلیل نیست که هیچ حرارت و گرمایی داخل کابین گاوصندوق وارد نشود!

در واقع هنگامی که گاوصندوق در زیر آتش می ماند حرارت نسبتا بالایی به داخل گاوصندوق سرایت می کند اما به دلیل مقاومت اقلام داخل آن مشکلی برای این اشیا پیش نمی آید! اقلامی مانند طلا و جواهر و کاغذ توانایی تحمل حرارت را دارند اما دستگاه های دیجیتالی که در لیست بالا قرار گرفته اند نمی توانند از پس این موضوع بر بی آیند.

ویژگی‌های یک گاوصندوق داده یا DATA SAFE چیست؟

گاوصندوق های دیتا، گاوصندوق های مقاوم در برابر حریقی هستند که برای محافظت و ذخیره اقلام آسیب پذیر تر نسبت به دما و حرارت طراحی شده اند. برخلاف تصوری که عموم مشتریان گاوصندوق دارند، کاغذ به نسبت اقلام دیجیتال و مغناطیسی مقاومت بیشتری در برابر دمای محیطی دارد. کاغذ می تواند تا دمای ۱۷۷ درجه سانتی گراد را تحمل کند بدون اینکه آسیب جدی ببیند در واقع در این دما کم کم کاغذ شروع به جمع شدن می کند و رطوبتش را از دست می دهد اما اقلام دیجیتال و مغناطیسی در این دما کامل از بین رفته اند. این اقلام حداکثر تا دمای ۵۰ درجه را می توانند تحمل کنند و بعد از آن به دلیل دما و رطوبت نامتعادل محیط آسیب می بینند. اگر بخواهیم یک مقایسه بین مقاومت کاغذ و اقلام دیجیتال در برابر حرارت داشته باشیم باید به یک تفاوت بالای ۱۲۰ درجه اشاره کنیم که رقم قابل توجهی است.

نحوه کارکرد گاوصندوق MEDIA SAFES

اما چطور ممکن است که گاوصندوق های معمولی باعث خراب شدن اقلام دیجیتال داخل خود شوند اما گاوصندوق های دیتا بتوانند به خوبی از آن ها مراقبت کنند؟

گاوصندوق های معمولی دارای لایه بیرونی هستند که در هنگام آتش سوزی با ایجاد رطوب مانع از بالا رفتن حرارت در محتوای داخلی گاوصندوق می شوند.

این رطوبت می تواند باعث از بین رفتن اطلاعات دستگاه های دیجیتالی شود و به همین دلیل هم است که استفاده کردن از صندوق های معمولی مانند گاوصندوق گنجینه برای حفظ و نگهداری اطلاعات دیجیتال توصیه نمی شود.

نحوه باز شدن گاوصندوق های DATA

گاوصندوق های دیتا توانایی ساپورت رمز های مختلفی را دارند، اما از مشهور ترین رمز هایی که در گاوصندوق دیتا مورد استفاده می شود می توان به دیجیتالی و بیومتریک اشاره کرد.

باز شدن گاوصندوق های Data به مدل قفل آن ها بستگی دارد، در صورتی که در گاوصندوق شما از رمز دیجیتالی استفاده شده است شما باید رمزی عددی بین ۴ تا ۸ الی ۱۶ رقم انتخاب کنید.

قفل های بیومتریک علاوه بر اینکه توانایی باز کردن درب به کمک اسکن اثرانگشت را به شما می دهند می توانند با رمز دیجیتالی نیز باز شوند.

اینکه چه قفلی برای گاوصندوق دیتا خود انتخاب کنید کاملا بستگی به شرایط شما دارد، برای آشنایی با انواع شیوه های تامین امنیت گاوصندوق مقاله قفل گاوصندوق را مطالعه کنید.

قیمت گاوصندوق دیتا

با توجه به ویژگی ها و توانایی های فوق العاده ای که گاوصندوق دیتا دارد جای تعجبی ندارد که قیمت بالایی نسبت به سایر محصولات داشته باشد.

توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در صندوق های دیتا نگهداری می شوند قیمت های میلیونی و یا حتی میلیاردی دارند زیرا شامل اطلاعات محرمانه شرکت های مختلف می باشند پس طبیعی است که برای نگهداری از چنین اشیایی نباید هزینه کم پرداخت کرد.

شاید برای شما هم سوال شده باشد چرا فروشگاه های گاوصندوق بر روی صندوق های دیتا خود قیمتی نگذاشته اند، دلیل این امر این است که بیشتر مواد اولیه تولید صندوق های دیتا از کشور های خارجی وارد می شود.

بالا و پایین رفتن ارز و قیمت دلار می تواند به کلی روی قیمت گاوصندوق های دیتا تاثیرگذار باشد و این امر سبب این شده است که صندوق های دیتا قیمت ثابتی نداشته باشند و شرکت های تولید کننده مجبور هستند تا هر روز قیمت جدید را برای مشتریان خود ارائه دهند.

این دلیلی است که شرکت های مختلف از جمله فروشگاه سیف باکس شاپ روی برخی محصولات خود قیمت نمی گذارد

خدمات پس از فروش گاوصندوق دیتا

نمایندگی سیف باکس شاپ بر روی تمام محصولات مدل دیتا خود خدمات پس از فروشی ارائه می دهد که برای همه مشتریان قابل استفاده است.

گاوصندوق های مدل دیتا همگی دارای ۵ سال گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

خدمات پس از فروش گاوصندوق Data دارای دو خدمت حمل و تعمیر می باشند.

برای برخی از مشتریان ما پیش آمده است که بعد از خرید گاوصندوق مشکلاتی را سر جابجایی آن تجربه کرده اند، شرکت سیف باکس به شما مشتریان عزیز این امکان را می دهد که با پرداخت اندکی هزینه بیشتر، ماموریت حمل گاوصندوق دیتا خود را به ما بسپارید.

همچنین در صورتی که گاوصندوق شما دچار مشکلاتی از قبیل کار نکردن قفل و یا صدمه بر اثر جابجایی دیده است نیز می توانید از کمک ماموران متخصص سیف باکس شاپ بهره مند شوید.

منبع : گاوصندوق دیتا