ICDL  چیست؟

ICDL مخفف  International Computer Driving License به معنای گواهینامه بین‌المللی کار با کامپیوتر است. با توجه به گسترش استفاده از کامپیوتر و کاربرد وسیع آن در حوزه های مختلف، داشتن مهارت های استفاده از آن اهمیت دارد.   آموزش ICDL یک برنامه آموزشی است كه از سال 1997 و از سوي بنياد اروپايي هدايت مي شود. بطور كلي مدرك ICDL به عنوان يك مدرك بين المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات شناخته مي شود.

مدرك ICDL از طرف سازمان ها و ارگان های دولتي، انجمن هاي انفورماتيكي، شركت هاي تجاري و کسب و کارهای بزرگ و کوچک مختلف به عنوان مدرکی بر اثبات مهارت های کار با کامپیوتر شناخته می شود. احتمالا آگهی های استخدامی مختلفی را دیده اید که در آن های یکی از مهارت های مورد نیاز متقاضیان، مهارت ICDL و داشتن مدرک مهارت های هفتگانه ICDL است.

در حال حاضر مهارت های ICDL  به مدرک استانداردی تبدیل شده که در کشورهای مختلف کاربرد دارد و برنامه درسی آن مشابه دروس ECDL است. ECDL همان ICDL هست با این تفاوت که در اروپا به این نام شناخته می شود.  برای گرفتن مدرک ICDL، دوره های آموزشی مختلفی در کشورها برگزار می شود. این دوره ها معمولا طی 130 ساعت آموزش آی سی دی ال، مهارت های مختلف کار با رایانه را به متقاضیان آموزش می دهند.

اهداف برگزاری دوره ICDL

اهداف برگزارای دوره ICDL  عبارتند از :

  • ارتقاي سطح توانائيها در IT
  • ارتقاي سطح كارايي در شركتها
  • ايجاد توانايي در كارفرمايان براي سرمايه گذاري موثر در فناروری اطلاعات
  • تضمين استفاده بهينه از حداكثر مهارت و توانايي كارمندان در محيط كار

ویژگی های دوره ICDL

1. سهولت استفاده برای فراگیران مبتدی

2. هدایت گام به گام کاربر

3. آموزش مهارت ها در محیط شبیه سازی شده

4. ارزیابی میزان پیشرفت برنامه آموزشی

5. ثبت نام چندین فراگیر در یک زمان

6. تنوع شیوه های دسترسی به محتوای درس ها

– تصویر

– فهرست مطالب

– جست وجوی کلید واژه

7. پشتیبانی از طریق پایگاه وب

8. ارتباط اینترنتی با سایر فراگیران

9. آزمون های ویژه سنجش مهارت

مدرک icdl چیست ؟

شاید برای شما سوال باشد ک مدرک icdl چیست و چه کاربردی دارد باید بگوییم ک مدرک icdl  به عنوان یکی از معتبر ترین مدارک مهارتی ایران قابل ترجمه و مورد تایید کشورهای مختلف جهان است. و از آنجایی که ترجمه رسمی این مدرک دارای مهر وزارت خارجه و قوه قضاییه می باشد به عنوان یک مدرک مهم برای مهاجرت مور استفاده قرار می گیرد.

خوب است بدانید که مدرک ICDL مدرکی معتبر و مورد تایید ۱۴۹ کشور جهان، سازمانهای بین المللی، ادارت و…. است. مدرک ICDL در ایران مطابق با استاندارد  سازمان فنی و حرفه ای پس از گذراندن ۱۳۰ ساعت دوره آموزشی و ۲ مرحله آزمون با عنوان ICDL Core به کاربر داده خواهد شد.

آموزشگاه آریا تهران نیز از آنجا که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور مشغول به فعالیت است می تواند علاوه بر آموزش، مدرک icdl فنی حرفه ای را نیز برای کارآموزان خود صادر نماید. این درحالی است که مدرک صادره از بسیاری از ارگان های آموزشی دیگر به هیچ وجه اعتبار مدرک ICDL آموزشگاه آریا تهران را ندارند. مدارکی مثل مدرک ICDL جهاد دانشگاهی و مدرک بنیاد ICDL ایران.

مزایای داشتن مدرک آی سی دی ال (ICDL)

با داشتن مدرک آی سی دی ال میتونید کارائی خود را در محل کار بالا برده و از بهره وری بیشتری برخوردار شوید. داشتن مدرک این دوره رزومه خوبی در کسب جایگاه شغلی شما میباشد. این مدرک نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا معتبر می باشد. این مدرک در تمام سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی قابل قبول است. با گذراندن دوره های آی سی دی ال در مجتمع فنی آریا تهران میتوانید مفاهیم اساسی و پایه ای کامپیوتر را فراگرفته و مدرک این دوره را دریافت نمایید.

دوره مهارت ۷ گانه ICDL چیست؟

دوره آموزش ICDL جامع  یا به عبارتی دوره مهارت های هفتگانه ای سی دی ال یکی از بهترین دوره های آموزشی برای افرادی است که به دنبال اخذ مدرک معتبر کامپیوتری هستند. شما با گذراندن این دوره می توانید علاوه بر یادگیری مهارت های هفتگانه، مدرک ICDL فنی و حرفه ای بگیرید. لازم به ذکر است افردای که در دوره آموزش ICDL جامع شرکت می کنند دو مدرک دریافت می کنند.با اخذ مدرک ICDL درجه۱ و درجه ۲٫ همچنین شما علاوه بر مدرک فنی و حرفه ای می توانید مدرک  مدرک بین المللی ICDL نیز دریافت نمایید. مدت دوره ICDL جامع بین ۴۰ تا ۱۳۰ ساعت بسته به آمادگی اولیه افراد مختلف، متفاوت است.

کلام آخر 

مرسی از شما دوستان ک تا پایان این مقاله با ما همرا بودید شما میتوانید برای خواندن مقاله های بیشتر به بخش مقالات مراجعه کنید.