اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، یکی از وسایلی که بایستی در اولویت خود قرار دهید، شیرآلات بهداشتی می باشند. امروزه دیگر شیرآلات بهداشتی مانند گذشته نبوده و طرح های مختلفی از آن در بازار موجود می باشد. علاوه بر آن دوام شیرالات نیز تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. در ادامه قصد داریم شما را با ده نکته که در خرید شیرآلات باید به آن توجه کنید، آشنا سازیم تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید.

همه چیز به ظاهر شیرآلات محدود نمی شود!

بیشتر مردم شیرالات را تنها بر اساس ظاهری که دارد، انتخاب می کنند که اشتباه است. البته که طراحی شیرآلات‌ مهم بوده و به همین دلیل است که تولید کنندگان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند. اما اگر قرار باشد شیرآلاتی که خریداری می کنید، دوام خوبی داشته باشند، بایستی به نکاتی دیگر توجه داشته باشید. بر همین اساس طبق بررسی های صورت گرفته توسط ساختمان صنعت نکاتی که در ادامه می آیند را می توان جزو فاکتورهای مهم خرید شیرآلات بهداشتی محسوب کرد. اگر شما هم مثل ما هیجان دارید که در باره این عوامل آگاهی داشته باشید، با ادامه این مطلب همراه شوید.

شرکت فاراب یکی از شرکت های برجسته در زمینه تولید شیرآلات ایرانی باکیفیت است که قیمت مناسب ترین شیرآلات را در بازار ایران عرضه میکند. برای خرید بهترین شیرآلات میتوانید از شرکت فاراب کمک بگیرید و بهترین شیرآلات را خریداری کنید.

بدنه شیرآلات

بدنه شیرآلات‌ عمدتاً از آلیاژ برنج ساخته می شود. این آلیاژ ترکیبی از فلز برنج، روی و سرب می باشد. بهتر است در خرید شیرآلات مدلی خریداری کنید که درآن درصد بسیار ناچیزی سرب به کار رفته باشد. زیرا سرب ماده ای سمی بوده که برای سلامتی انسان خطرناک است. البته تولید کنندگان نیز این مورد را رعایت کرده و در ساخت شیرآلات بهداشتی خود کمتر از ۲.۵ درصد سرب استفاده می کنند. برخی دیگر از تولید کنندگان از استیل ضدزنگ برای بدنه شیرآلات‌ خود استفاده می‌کنند. شیرآلات کن و شیرآلات استیل البرز در بازار ازجنس تمام استیل می باشند. قیمت شیرآلات استیل نسبت به شیرآلات برنجی بیشتر بوده و در زمینه شیرهای لوکس بازار محسوب می شوند. بنابراین یکی از اولین مواردی که بایستی در خرید شیرآلات بهداشتی به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه به کار رفته می باشد.

در کنار ویژگی های ظاهری و زیبایی، ویژگی های فنی و ساختاری را هم بررسی کنید.

اگرچه ویژگی های زیبایی شناختی شیرآلات هم امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما زیبایی شیرآلات بر کیفیت فنی آن تقدم ندارد! در درجه اول باید به ویژگی های فنی شیرآلات بهداشتی توجه کرد و در کنار آن، زیبایی را هم مد نظر قرار داد.

جنس شیرآلات و مواد اولیه به کار رفته در آن در کیفیت و ماندگاری محصول تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر شیرآلات ساختمانی که امروزه در بازار موجود است، با استفاده از آلیاژ برنج ساخته شده است. آلیاژ برنج با ترکیب مس، روی و برخی مواد دیگر به دست می آید. آن چه که در این بین اهمیت دارد این است که نسبت سرب در ترکیب برنج نباید بیشتر از ۲.۵ درصد باشد؛ زیرا این فلز سمی بوده و مقادیر بالاتر آن می تواند موجب آسیب به سلامت جسمانی بشود.

در کنار سلامت و کیفیت عناصر به کار رفته در تولید شیرآلات، برخورداری از کیفیت ساختاری و فنی بالا هم در شیرآلات بسیار حائز اهمیت است. قطعات مختلف شیرآلات مانند واشر ها و سوپاپ ها باید با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشند تا در کاربردهای روزانه و پیوسته، کارایی خود را به صورت بلند مدت حفظ کنند.

شیر یکطرفه آبگرمکن از جمله شیر هایی است که جنس بدنه مقاومی دارد و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

ویژگی‌های بهترین و پرفروش‌ترین شیرآلات ایرانی

تشخیص بهترین شیرآلات صرفاً با بررسی ظاهر آن‌ها امکانپذیر نیست. حتما درباره ویژگی‌هایی مانند کیفیت آلیاژ، کیفیت مواد به کار رفته در آبکاری و لوازم درون شیر و مقاومت بالای بهترین شیرآلات شنیده اید. اما آیا امکان بررسی و اطمینان از این ویژگی‌ها در زمان خرید وجود دارد؟ متاسفانه خیر! اما چند نکته وجود دارد که توجه به آن‌ها در انتخاب بهترین شیرآلات تاثیر مثبتی دارد.

پرفروش‌ترین شیرآلات چه خصوصیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین خصوصیات شیرآلات پرفروش، کیفیت بدنه و جنس آنهاست. شیرآلات پرفروش از مواد اولیه استاندارد تولید می‌شود. همچنین، آبکاری شیرآلات باید فوق العاده با کیفیت انجام شده باشد و پس از مدت زمانی کوتاه دچار تغییر رنگ نشود. قطعات این محصول نیز باید کیفیت لازم را داشته باشند تا در طول زمان دچار مشکل نشوند. علاوه بر این، طرح خاص و استثنایی نیز در جذابیت شیرآلات پرفروش موثر است.