کولرگازی

یک دستگاه برای تهویه هوا است و دارای کارایی راحت اما تکنولوژی پیچیده است ، این وسیله گرما را ازداخل اطاق گرفته و در خارج از آن دفع می نماید و یا در برخی کولرگازی قابلیت برعکس هم وجود دارد و امکان گرماسازی هم دارند. هردستگاه دارای چهار قسمت اساسی مانند { کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط است} ، در داخل کولرگازی از نوعی گازهای مخصوص به نام های {R410 ، R22 ، R134 ، R404 } که البته پرفروش ترین کولر گازی یا R410 هستند که گاز طبیعی است ویا R22 هستند. در این مقاله درباره انواع کولر گازی برای شما مطالب مفیدی آماده کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی

این دستگاه در بازار با 7 نوع عرضه شده است که عبارت اند از :

1- کولر گازی یک تکه ایی یا پنجره ایی سرد و گرم

2- کولرگازی دو تکه ایی یا اسپلیت سرد و گرم

3- کولرگازی  پرتابل یا قابل حمل

4- کولرگازی ایستاده سرد و گرم

5- کولرگازی سقفی  سرد و گرم

6- کولرگازی داکتی با کانال سرد و گرم

7- چند شعبه ایی یا مولتی وی

 

تفاوت کولرگازی با کولر آبی

یک تفاوت بسیار اساسی وجود دارد و آن هم این است که کولر آبی برپایه ی تبخیر آب بوده و درنتیجه هوا را مرطوب و خنک می کند اما کولر گازی با استفاده از گاز داخلی هوا را خشک و خنک می کند و بر این اساس می توان گفت که کولرگازی برای مناطقی که هوای آنجا رطوبت و بخار دارد بسیار کاربردی است مانند شهرهای شمالی و جنوبی که به دریا نزدیک تر هستند.

انواع کولر اسپلیت

اگر تصمیم به خرید کولرگازی گرفته اید ولی با انواع کولر گازی و کاربرد و ویژگی های هرکدام آشنا نیستید، پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید، چرا که در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مدل های کولرگازی جهت راهنمایی و آشنایی شما عزیزان می پردازیم. در صورتی که نیاز به تعمیر کولر گازی دارید همکاران ما در تهران سرویس کار مطابق با جدیدترین روش های روز دنیا اقدام به تعمیرات کولرگازی میکنند. هدف ما در تهران سرویس کار این است که بدون آسیب به کولر ، دستگاه شما را تعمیر کنند و تا جایی که ممکن است قطعه ای را تعویض نمیکنیم تا هزینه زیادی برای شما نداشته باشد.لازم به ذکر است که اسپلیت ها به انواع دیواری، سقفی کاستی، ایستاده، زیر سقفی و سقفی کانالی تقسیم می شوند. اما تمامی این مدل ها می توانند در حالات مختلفی کار کنند؛ یا سرمایش تولید نمایند و یا دارای سیستم سرمایش و گرمایش به طور همزمان باشند. همچنین لازم به ذکر است که تمامی مدل ها دارای ریموت کنترل هستند و می توانند با سیستم اینورتر تولید شده و به بازار عرضه شوند.

اسپلیت دیواری

کولر اسپلیت دیواری

آگاهی از انواع اسپلیت ها می تواند به شما کمک کند که گزینه ی بهتری را از این محصولات برای محل سکونت و کارتان انتخاب نمایید. چرا که هر یک از این سیستم های سرمایشی برای فضاهایی با اندازه ها و کاربردهای متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو خوب است که با انواع اسپیلت آشنا شوید.یکی از انواع کولر اسپلیت ها که طرفداران زیادی هم دارد، اسپلیت دیواری می باشد. این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. هرکدام از این یونیت هاتوسط لوله های مسی با یکدیگر ارتباط دارند. در یک لوله گاز مبرد (لوله ضخیم تر) و در لوله مسی باریک تر مایع مبرد جریان دارد. این نوع از اسپلیت ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه ای مناسب برای محیط های مسکونی و اداری محسوب می شوند. ظرفیت این کولرها از 7 هزار تا 36 هزار بی تی یو بر ساعت متفاوت است و روی دیوار نصب می شوند. لذا قبل از خرید کولر اسپلیت لازم است حتما مساحت و متراژ فضای مورد استفاده، بررسی شود. قیمت اسپلیت های دیواری از حدود 5 میلیون تومان آغاز می شود و شما می توانید آن را با برندها و گارانتی های معتبر از دماتجهیز خریداری نمایید.

اسپلیت ایستاده

اسپلیت ایستاده

نوع دیگر از اسپلیت ها، اسپلیت های ایستاده هستند که در ظرفیت های بالا تولید می شوند. این کولرهای گازی که عمدتا با برق سه فاز کار می کنند، می توانند در سالن های بزرگی مانند تالارها، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، بانک ها و … مورد استفاده قرار گیرند. چرا که این وسیله توان سرمایشی بالا و قدرت پرتاب باد بالایی دارد.
لازم به ذکر است که اسپلیت های ایستاده می توانند فضای کمی را اشغال کرده و در انرژی صرفه جویی نمایند. این نوع از اسپلیت به شکل ایستاده روی زمین قرار می گیرد و اغلب دارای کمپرسور اسکرال می باشند. همچنین فاصله لوله کشی بین پانل داخلی و کندانسور در این کولرها گازی بیشتر از اسپلیت های دیواری است و در ظرفیت های 48000، 60000، 80000 و 96000 بی تی یو بر ساعت تولید می شوند. اسپلیت های ایستاده با قیمت های بالاتر از 14 میلیون تومان در برندها و با گارانتی معتبر به بازار عرضه می شود.

تهران سرویس کار به عنوان نمایندگی اصلی سرویس کولرگازی در تهران میباشد و به محض تماس شما همکاران ما در سریع ترین زمان در محل شما حاضر میشوند. ما برای رفاه حال شما عزیزان تا حد ممکن برای سرویس و نصب کولر گازی افزایش قیمت نداریم و مطابق با تعرفه استاندارد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.

ایستاده سقفی کاستی

منبع : دورمگ