بوتاکس مصپورت برای جوانسازی نواحی مختلف صورت و گردن استفاده می شود. استفاده از این ماده ، تنها به جوانسازی محدود نمی شود و کاربرد های درمانی نیز دارد. از کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A تولیدی شرکت داروسازی مصون دارو می توان برای درمان نارسایی های بسیار زیادی استفاده کرد. بوتاکس مصپورت محصول کشور عزیزمان ایران بوده و در یک شرکت دانش بنیان به نام داروسازی مصون دارو تولید می شود. شرکت تولید کننده مسپورت بوتاکس یکی از تولید کننده های ماده توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A در کشور می باشد.

تاریخچه مصپورت

شرکت مصون دارو با تکیه بر دانش فنی در تولید دارو های بیولوژیک و واکسن هایی که مصارف انسانی دارند در سال 1386 تاسیس گردید. این شرکت دانش بنیان با ارائه داروهای نوین که با فناوریهای پیچیده و هایتک تولید می شوند ارتقاء سطح سلامت جامعه فعالیت می نماید.

یکی از افتخارات شرکت تولید کننده بوتاکس مسپورت کسب رتبه اول در بخش فن آفرینان هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی است. شرکت دانش بنیان داروسازی مصون دارو با جذب افراد متخصص که در دانش داروسازی سرآمد هستند برای تولید داروهای بیوتکنولوژیک با فناوریهای نوین تلاش می نماید.

تولیدت شرکت مصون دارو شامل:

  • آنتی توکسین منووالان تیپ A
  • آنتی توکسین منووالان تیپ B
  • آنتی توکسین منووالان تیپ E
  • آنتی توکسین پلی والان کلستریدیوک بوتولینوم A+B+E
  • توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A با نام تجاری مصپورت
  • واکسن کونژوگه هموفیلوس آنفولانزا تیپ b با توکسوئیدکزاز ادزوربه فریزدرای با  نام تجاری MAS-HibVAC

محصولات فوق برای اولین بار در ایران توسط شرکت مصون دارو تولید شده است. شرکت تولید کننده بوتاکس مصپورت تنها تولید کننده ماده توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A در کشور می باشد. محصولات شرکت داروسازی مصون دارو با بهترین کیفیت در سطح استانداردهای آمریکا و اروپا تولید می گردد.

تکنولوژی ساخت توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A مسپورت

توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A تولیدی شرکت داروسازی مصون دارو با نام تجاری مصپورت یک محصول ایرانی و در بازار موجود است و برای رفع و کاهش خطوط و چروک های معمول تا عمیق پیشانی و بین ابروها به صورت موقت مناسب است. این محلول تاییدیه وزارت بهداشت برخوردار است.

این دارو نیز همانند دیگر برندهای بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که جهت از بین بردن خطوط بین ابروها و چین و چروک های پیشانی کاربرد دارد. این دارو نیز با فلج  عضلات هدف ، عملکردی کاملاً مشابه با بوتاکس دیسپورت و دیگر محصولات بوتاکس دارد. همچنین خطرات و عوارض استفاده از این محصول بسیار اندک است.

برند تزریقی بوتاکس

بوتاکس‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی از لحاظ کیفیت و برند تولیدی دارند. این مواد از لحاظ کشور سازنده، مواد اولیه به کار رفته در ترکیبات، کیفیت ساخت و …  متفاوت هستند، در نتیجه قیمت‌های مختلفی دارند.
افرادی که می خواهند بوتاکس تزریق کنند، می‌توانند با توجه به بودجه و شرایطی که دارند برند مناسب بوتاکس را با مشورت پزشک انتخاب کنند.
برندهای مورد استفاده در کلینیک گلشید، برند بوتاکس مصپورت ساخت ایران و هم چنین بوتاکس دیسپورت ساخت انگلستان است، که هردو تاییدیه وزارت بهداشت را دارد.

قیمت بوتاکس مسپورت در داروخانه

دیسپورت اولین برند تجاری بوتولینیوم توکسین که به شکل قانونی و رسمی وارد ایران شد و دارای مجوزهای لازم بین‌المللی دارو و مجوزهای وزارت بهداشت است. این دارو که قیمت بوتاکس مسپورت در داروخانه در دو ویال ۵۰۰ و ۳۰۰ واحدی است و ساخت کشور انگلیس می‌باشد. بهترین نوع بوتولینیوم توکسین موجود در ایران می‌باشد و دارای ماندگاری بالا همچنین عوارض جانبی کم است. اما به دلیل تحریم ها فعلا وارد کشور نمی شود و در بازار موجود نیست.

به طور کلی بوتاکس ها در موارد زیر به کار می روند:

برای زیباتر کردن صورت و چهره، مانند از بین بردن خطِ اخم، خطوط روی صورت، چین و چروک های حاصل از کهولت سن و…

برای درمان میگرن مزمن

 درمان اسپاسم صورت بلفاروپلاسم

درمان اسپاسم نیمه صورت(همی فیسال)

اختلال صدای اسپاسمودیک

تورتيكولی اسپاسمودیک

ناهنجاری گردن

فلج مغزی اسپاسمودیک

 و حتی چپ بودن چشم ها

بوتاکس ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها ماندگاری و کیفیت بسیار بالایی دارند و برخی دیگر باعث ایجاد مشکلات مختلف در چهره و پوست می شوند.

چند سالی است که شرکت ایرانی مصون دارو اقدام به ساخت بوتاکسی مشابه با بوتاکس دیسپورت (یکی از انواع بوتاکس که تا حدود زیادی شناخته شده و مشهور است، بوتاکس دیسپورت(Dysport) می باشد. این بوتاکس در کشور انگلیس تولید شده است.) کرده و نام آن را مصپورت (MASPORT) گذاشته است.بوتاکس مصپورت در ابتدا با موجی از انتقادات و نگرانی ها مواجه شد، چرا که بسیاری از متخصصین نگران پیامد های تولید این محصول داخلی بودند. پیش از تولید مصپورت بسیاری از بوتاکس های چینی و حتی تولیدات تقلبیِ داخلی، باعث به وجود آمدن حوادث و حتی فجایعی شده بودند و به همین دلیل، بسیاری از متخصصین نگران این حوادث بودند. با این وجود، بوتاکس مسپورت تاکنون هیچ یک از آن نتایج فاجعه بار را به وجود نیاورده و هنوز یک انتخاب قابل اعتماد محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که بوتاکس فقط باید به نقاط خاصی تزریق شود و تزریق کردنِ آن نیز (چه بوتاکس مصپورت باشد و چه هر بوتاکس داخلی یا خارجی دیگر!) احتیاج به دقت و توانایی دارد و فرآیندی بسیار مهم است. اگر بوتاکس توسط افراد غیر متخصص به صورت تزریق شود، عواقب سخت و گاها جبران ناپذیری دارد و این موارد هیچ ارتباطی به جنس و نوع بوتاکس ندارد.

شرکت مصون دارو، یک شرکت دانش بنیان است که حدود سیزده سال پیش (سال ۱۳۸۶) شروع به کار کرده است. این شرکت تاکنون در زمینه تولید داروهای جدید و واکسن های انسانی فعالیت کرده و کارنامه ی درخشانی دارد. ضمنا این شرکت ظرفیت زیادی برای تولید بوتاکس مسپورت دارد و احتمالا در آینده ی نزدیک می تواند تمام نیاز داخلی کشور را برطرف کند.

برای فلج موقت عضلات، دارویی از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بنام توکسین بوتولینوم تیپ A توسط محققان و متخصصان تولید شده است که به عضلات تزریق می شود تا باعث صاف شدن پوست و رفع چین و چروک آن گردد امروزه اکثر مردم این دارو را با نام بوتاکس می شناسند.بوتاکس مصپورت علاوه بر درمان های زیبایی و از بین بردن چین و چروک های صورت در درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات از جمله میگرن، انواع درد و سر دردها، گرفتگی های عضلانی، دیستونی های شغلی، اختلالات ادراری و تناسلی، جلوگیری از فلج های عضلانی در بیماران قطع نخاعی و فلج مغزی نیز کاربرد دارد اما این دارو بیشتر به خاطر اینکه در درمان های زیبایی و رفع چین و چروک کارایی دارد در سطح جهان شناخته شده می باشد .

دانش فنی تولید بوتولونیوم توکسین تنها در انحصار کشورهای آمریکا و انگلستان بوده است و هیچ کشوری از این دانش برخوردار نمی باشد اما متخصصان ما با تلاش های مضاعف خویش توانسته اند با امکانات محدود و طی یک برنامه تحقیقاتی گسترده بدون اینکه هیچ کمکی از خارج دریافت کنند به صورت کاملا بومی به این دانش فنی دست یابند و با تولید این دارو در داخل افتخاری دیگر را برای کشور عزیزمان ایران رقم بزنند و ایران تنها کشور جهان اسلام است که توانسته به این مهم دست یابد این محصول در داخل توسط شرکت مسون دارو تولید می شود .

قیمت بوتاکس مسپورت

قیمت بوتاکس مسپورت بیشتر از دیسپورت میباشد زیرا در این بوتاکس تکنولوژی های جدیدی استفاده شده است و همچنین از لحاظ دلار نیز قیمت آن بیشتر است اگر بخواهیم از بوتاکس مسپورت استفاده کنیم کنیم باید هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهیم زیرا این بوتاکس به گونه ای طراحی شده است که اگر از تاریخ مصرف آن گذشته باشد اتفاق بدی در زمان استفاده آن می افتد بنابراین همیشه باید به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشیم.

در نظر داشته باشید که قیمت بوتاکس مسپورت با دلار کم و زیاد می شود اگر قیمت دلار بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند و اگر کاهش یابد قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند بنابراین اگر بسته در رابطه با این مارک را دارید توصیه می کنیم که سریعتر اقدام کنید همچنین اگر بخواهید که دقیقاً از قیمت هم اکنون و فعلی آن مطلع شوید می توانید به کارشناسان مجرب تیم ندای سلامت تماس حاصل فرموده و قیمت این بوتاکس را بدانید

 

بوتاکس مسپورت خوبه

بوتاکس مسپورت یکی از بهترین روش های بوتاکس می باشد، که همکاران و متخصصین ما در مرکز زیبایی ندای سلامت به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستند که در این زمینه به شما عزیزان مشاوره لازم را ارائه دهند، که شما برای انجام بوتاکس مسپورت چه کارهایی را باید انجام دهید، و نکته مهم دیگر این که بعد از بوتاکس مسپورت چه مراقبت هایی را باید انجام دهید که هزینه ای که برای انجام این کار صرف کرده اید، بیهوده دور نریزید و از همه مهم تر به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کنید.

بوتاکس مسپورت یکی از روش های بوتاکس است که امروزه طرفداران بسیار زیادی بویژه در بین خانم ها پیدا کرده است، که البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که انجام این روش باید حتما تحت نظر پزشک متخصص و در یک مرکز شناخته شده که دارای تجهیزات مدرن پزشکی می باشد حتما انجام شود، و از آن جایی که مرکز زیبایی ندای سلامت یک مرکز مدرن و شناخته شده در شهر تهران است پذیرای شما عزیزان برای انجام کلیه امور مربوطه می باشد.

روند ورود مصپورت به بازار

با گذشت زمان و شناخته شدن بوتاکس ایرانی مصپورت با توجه به عملکرد مثبت در مقایسه با برندهای تقلبی، نظر استفاده کنندگان راجع به این محصول تغییر یافت و مصپورت توانست اعتماد مصرف کنندگان را کسب کند به طوری که اکنون در بازار ایران و جهان، مصپورت از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است. مصپورت دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز است. با ذهنیت و تجربه بدی که بوتاکس های چینی ایجاده کرده بودند، ورود بوتاکس مصپورت در ابتدا توسط پزشکان مورد انتقاد بود.

از برندهای رقیب مصپورت که تولید کننده ماده توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A در داخل کشور است بوتاکس دیستون تولیدی شرکت ایمن واکسن البرز می باشد. سایر برند های موجود در بازار در خارج از کشور تولید می شوند که شامل:

  • بوتاکس نورونوکس کره ای
  • بوتاکس دیسپورت انگلیسی

بوتاکس ایرانی مصپورت

 عملکرد بوتاکس مسپورت ایرانی

عملکرد بوتولینوم تیپ A مصپورت بسیار شبیه رقبای خارجی خود می باشد. می دانیم که توكسين بوتولينوم A نوعی پروتئين است كه از باكتری كلستريديوم بوتولینوم تولید می ‌شود. برای كاربردهای درمانی و پزشکی ، این فراورده به ‌صورت استريل، کاملاً رقیق و به صورت تزریقی استفاده می شود. این محصول با نام تجاری بوتاکس عرضه می شود. بوتاكس پس از تزريق، جذب ماهیچه و در پايانه ‌های عصبی منقبض کننده عضلات جای می گیرد‌.

در محل استقرار، بوتاكس از آزاد شدن يك واسطه شيميايی به نام استيل كولين جلوگیری می کند. این واسطه مسئول انقباض عضلات است که در نتيجه دستور انقباض به عضله نمی ‌رسد. در واقع نوعی فلج عضلانی موقت ايجاد می ‌شود که اثر آن 3 تا 6 ماه دوام دارد. می دانیم که دلیل بوجود آمدن بسیاری از خطوط و چین و چروک های صورت، انقباض عضله است. عدم ‌انقباض عضلات در زير پوست باعث از بين رفتن چين و چروك ‌های پوست می باشد.