گاوصندوق های کتابی بهترین گذینه برای امنیت طلا و جواهرات و دیگر اجناس کوچک مانند اسناد و مدارک میباشد.اولین گام در حوزه امنیت، پنهان ماندن مکان اشیاء از دید سارقین است؛ نوآوری و فناوری بکار رفته در این گاوصندوق ونوع استتار آن باعث شده تا درمدل گاوصندوق های مخفی بی همتا باشد.

درادامه این مقاله به معرفی کامل گاوصندوق های کتابی و انواع آن میپردازیم.

گاوصندوق کتابی چیست و مناسب چه محل هایی است

گاوصندوق های کتابی از ایده های نو بازارامنیت میباشند که به سرعت توجه مشتریان را به خود جلب کرده. طراحی خاص این گاوصندوق ها باعث شده که از دید سارقین دور بمانند؛ اکثر دزد ها وقتی برای گشتن کتاب های شما ندارند و برای پیدا کردن اجناس گران قیمت شما به دنبال کمد ها و گاوصندوق های بزرگ میروند. علاوه بر طراحی خاص این گاوصندوق از دیگر ویژگی های آن این است که فضای بسیار کوچکی را اشغال میکند و دارای وزن بسیار سبکی میباشد. وزن گاوصندوق کتابی در حدود ۱٫۱۳کیلو گرم میباشد که این وزن برای یک گاوصندوق فوق العاده سبک و درحد یک کتاب قطور میباشد. گاوصندوق های کتابی دارای انواع قفل رمزدارو قفل های کلیدی هستند.

این ویژگی های منحصر به فرد گاوصندوق کتابی باعث شده تا در هر مکانی قابل استفاده باشد، و جزو طیفی ازپرکاربردترین گاوصندوق ها باشد، از گاوصندوق های مناسب منزل تا گاوصندوق های شخصی که در کمد محل کارمان میتوانیم استفاده کنیم.

گاوصندوق های کتابی از نظر شکل ظاهری و برند های سازنده انواع مختلفی دارند که در ادامه مقاله باهم به برسی تنوع این مدل ازگاوصندوق ها و قیمت های آن میپردازیم.

انواع مدل های گاوصندوق کتابی

گاوصندوق های کتابی از نظر ظاهر و از نظر قفل انواع مختلفی دارند، از نظر جلد گاوصندوق های کتابی بسیار متنوع میباشند بطوری که شرکت ها جلد های کتابی مختلفی بر روی آن نصب می نمایند،این تنوع جلد خود باعث امنیت بیشتر میشود چرا که اگر یک نوع جلد برای گاوصندوق های کتابی داشتیم تمام سارقین میتوانستند آن را شناسایی کنند؛ معروف ترین جلد گاوصندوق های کتابی نوع گاوصندوق کتابی دیکشنری است که در زیر عکس آن را قرار دادیم.

بعضی دیگر از این مدل گاوصندوق ها؛گاوصندوق کتابی با برگه های واقعی هستندکه صندوق آن بین برگه های کتاب مخفی شده است گرچه که مابقی مدل ها طرح کاغذ را دارند اما در این مدل برای استتار بیشتر بجای طرح کاغذ از کاغذ واقعی استفاده شده.

اوصندوق های کتابی از نظر قفل ها نیز باهم تفاوت دارند بطوری که بعضی از آن ها دارای قفل کلید دار و بعضی دیگر دارای قفل رمز دار هستند که هر دوی قفل ها بسیار قوی و مطمئن هستند.گاوصندوق های کتابی را شرکت های متعددی به بازار عرضه میکنند اما فروشگاه اینترنتی گاوصندوقsafeboxshop دارانده بهترین برند های بازار مانند گاوصندوق کتابی سدید و برند کاوه،ارزان ترین گاوصندوق های کتابی و با کیفیت ترین گاوصندوق ها است.

اندازه گاوصندوق کتابی

اندازه گاوصندوق کتاب به اندازه کتاب های معمولی است که در اکثر کتابخانه ها یافت می شود. مهم ترین ویژگی این مدل از گاوصندوق همین است. این گاصندوق نباید با سایر کتاب هایی که در کتابخانه خود قرار می دهید تفاوت داشته باشد. بنابراین در سایز همان کتاب ها ساخته شده است.
اما نگران این موضوع نباشید سایز گاوصندوق کتابی به اندازه ای است که بتواند طلا و جواهرات، کلید های مهم و همه اشاء ضروری در سایز های کوچک و نه چنداز بزرگ را در آن نگهداری و حفاظت کنید.

انواع گاوصندوق کتابی

اگرچه ظاهر گاوصندوق کتابی تقریبا مشابه یکدیگر است، اما با این حال از بین انواع مختلف گاوصندوق کتابی شما حق انتخاب خواهید داشت.

گاوصندوق کتابی طرح رمان

این گاوصندوق دقیقا مانند یک کتاب رمان است با این تفاوت که در وسط آن محفظه ای وجود دارد که افراد از آن برای قرار دادن اشیای با ارزش خود استفاده می کنند. دلیل اطراحی گاوصندوق به شکل رمان، فریب سارقان و ظاهر سازی مناسب برای پنهان کردن اشیا می باشد. شما می توانید گاوصندوق کتابی طرح رمان را در بین کتاب های کتابخانه خود قرار دهید.

گاوصندوق کتابی طرح هلیکس

گاوصندوق کتابی هلیکس نیز یکی از گاوصندوق های کتابی پرطرفدار در بازار است که مانند گاوصندوق سدید طرح کتاب داشته و از بدنه فلزی برخوردار استو براحتی محفظه نگهداری آن مدارک و اشیاء با ارزش شما را نگهداری می کند.

امنیت گاوصندوق کتابی چقدر است

این گاوصندوق دارای قفل رمزدار میباشد و بدنه داخلی آن(زیر جلد کتاب) فلزی است و باز کردن آن بدون رمز بسیار کار دشواری میباشد و همانطور که گفته مسئله مهم این است که گاوصندوق از دید سارق مخفی بماند که پیدا کردن این نوع گاوصندوق بسیار سخت تر از آن است که فکر میکنید.

از جمله موارد مهم در خصوص این گاوصندوق ها به خصوص گاوصندوق هایی که با قیمت بالایی خریداری می شوند و پس از مدتی به هر دلیل خراب می شوند تعمیرات گاوصندوق می باشد.

گاوصندوق کتابی سدید

شرکت فناوران ایمن کستر سدید از برند های شناخته شده و باکیفیت بازار امنیت می باشد. این شرکت در حوزه گاوصندوق خانگی دست به تولید گاوصندوق های کتابی زده و گاوصندوق های کتابی سدید را به بازار عرضه کرده است. گاوصندوق های کتابی سدید مدل English Dictionary میباشند و دو مدل از این گاوصندوق موجود میباشد مدل اول با قفل کلیدی و مدل دوم با قفل رمز دار که هردو مدل دارای دو رنگ قرمز و آبی میباشد.قیمت این مدل در حدود ۳۰۰تومان میباشد که با توجه به نوسانات بازار امکان تعقیر قیمت وجود دارد.

منبع : گاوصندوق کتابی