تی تاب خانگی ارسال از بانو زی زی

مواد لازم :
آرد ۳ لیوان معادل ۴۸۰ گرم
تخم مرغ ۸ عدد
روغن مایع ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
شکر ۲ لیوان معادل ۴۵۰ گرم
بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
رنده ی پوست پرتقال ۲ قاشق مرباخوری
مواد میانی :
پودر کاکائو ۴ قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان معادل ۱۱۰ گرم
طرز تهیه :
ابتدا تخم مرغ ها رو با شکر و رنده ی پوست پرتقال ، اونقدر میزنیم تا کرم و کشدار بشه و بعد روغن رو اضافه کرده و مجددا میزنیم ، یکنواخت که شد ، شیر رو اضافه کرده و خوب میزنیم تا یکدست بشن .
آرد و بکینگ پودر رو که قبلا الک کرده بودیم رو کم کم به موادمون اضافه کرده و هم میزنیم تا مایه ی یکدستی بوجود بیاد .
کف سینی فر ( سینی من در ابعاد ۴۰ × ۳۰ بود ) رو با کاغذ روغنی میپوشونیم .
مایه ی کیک رو تو سه ظرف یک اندازه میریزیم تا به ۳ قسمت تقسیم بشه . و مواد میانی رو هم به دو قسمت تقسیم میکنیم .
یک قسمت از مایه کیک رو کف سینی پهن کرده و به مدت ۱۰ دقیقه داخل فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه گرم کرده بودیم ، قرار میدیم تا کمی بپزه .
بعد از فر خارج کرده و یک قسمت از مواد میانی را در تمام سطح آن پخش کرده و به مدت ۵ دقیقه در طبقه ی زیر فر قرار میدهیم ( یا میتونین گریل رو روشن کنین ) البته باید مواظب باشین شکر نسوزه
بعد سینی فر رو خارج کرده و یک قسمت دیگه از مایه کیک رو در سطح آن پخش میکنیم ، فقط باید مواظب باشیم که شکر و کاکائو رو به هم نزنه و بعدش حرارت فر رو به ۱۴۰ رسونده و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار میدیم تا این لایه هم بپزه . و این کار رو برای قسمت دوم مایه ی میانی و بعدش برای قسمت سوم مایه ی کیک هم انجام میدیم .
در انتها کیک رو با خلال دندون و یا چنگال ، تست کنین . اگه چیزی بهشون نچسبید ، یعنی اینکه پخته . اگه روی کیک طلایی شده بود که هیچ ، اگه نشده بود ، چند دقیقه گریل رو روشن کنین تا روش هم طلایی بشه .
بعدش سینی رو از فر در بیارین ، کاغذ روغنی رو از کیک جدا کرده و اونو برش بزنین . اگه شکلات تخته ای دارین ، مقداری شکلات رو با دو قاشق روغن مایع ذوب کنین و تو قیف ریخته و به هر شکلی که دوست دارین ، روی کیک بریزن و برای چند دقیقه بذارینش تو یخچال یا فریزر ، تا شکلات خودش رو بگیره و بعد نوش جان کنین .