هنگامی که مدارک و اشیای ارزشمند شما بیشتر می شود کم کم به فکر برقراری یک بستر امن برای آن ها خواهید افتاد، امنیت از بزرگ ترین مسائلی بوده است که از پیش تاکنون گریبان گیر افراد مختلف بوده است.

یکی از کاربردی ترین کارهایی که افراد و یا شرکت ها برای برقراری امنیت مدارک خود انجام می دهند خریدن یک گاوصندوق امن می باشد.

گاوصندوق ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند، در این مقاله به صورت کامل به معرفی و بررسی گاوصندوق های اثرانگشتی می پردازیم، با ما همراه باشید.

شرکت تولید کننده گاوصندوق اثرانگشتی

تکنولوژی مورد استفاده در گاوصندوق های اثرانگشتی از کشور های خارجی وارد می شود و کشور ما فعلا نتوانسته است از این امکان بهره مند شود، به همین دلیل کار تولید صندوق های اثرانگشتی تنها توسط برخی از شرکت های خاص انجام می گیرد که در این بخش به آن می پردازیم :

شرکت ایران کاوه از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده گاوصندوق می باشد که در سال ۱۳۵۷ اولین شعبه خود را در تهران تاسیس کرد.

این شرکت حدودا یک دهه می باشد که به تولید گاوصندوق های اثرانگشتی پرداخته است و در این زمینه کاملا موفق گشته است.

شرکت ایران کاوه در حال حاضر از برترین شرکت های تولید کننده گاوصندوق در بازار ایران می باشد و سالیانه هزاران محصولات امنیتی خود را به غیر از گاوصندوق به دست مشتریان خود می گذارد.

کاربرد گاوصندوق های اثرانگشتی

سوالی که بسیاری از کاربران از ما می پرسند این است که صندوق های اثرانگشتی به درد چه قشری از افراد می خورد و مناسب چه کارهایی می باشد، در این بخش به صورت کامل به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

گاوصندوق های اثرانگشتی نسبت به سایر مدل های گاوصندوق از کاربرد کمتری برخوردار هستند و در واقع تنها برخی از افراد هستند که خریداری این صندوق ها را برای خود ضروری می دانند.

اما بیایید در مورد افرادی که خریدن گاوصندوق اثرانگشتی برایشان لازم است کمی صحبت کنیم، در واقع صندوق های این چنینی زیرمجموعه مدلی از گاوصندوق با نام گاوصندوق بیومتریک می باشند.

گاوصندوق های اثرانگشتی کاربرد های متعددی دارند، مهم ترین کاربرد این صندوق ها برای مدیران بزرگ می باشد، معمولا مدیران شرکت ها و هولدینگ های بزرگ برای تامین امنیت مدارک خود از گاوصندوق های اثرانگشتی استفاده می کنند.

گاوصندوق های اثرانگشتی به دلیل اینکه هیچ بخش مکانیکی ای ندارند از امنیت بسیار بالاتری نسبت به صندوق های معمولی برخوردار هستند.

گاوصندوق های اثرانگشتی در سایز های مختلفی تولید می شوند، از سایز های کوچک و خانگی گرفته تا سایز های بزرگ و بانکی!

انواع گاو صندوق اثر انگشتی

امنیت مهم ترین و اصلی ترین ویژگی و فاکتوری می باشد که در طراحی انواع گاوصندوق در نظر گرفته میشود و راهکارها و شیوه های مختلفی برای به حداکثر رساندن آن معرفی و اجرا شده اند. در نسل های جدید گاوصندوق های دیجیتال از اثر انگشت برای این منظور استفاده میشود و با توجه به امنیت 100 درصدی آن، در انواع مختلف گاوصندوق از این نوع رمزگذاری استفاده میشود. به طوریکه می توان تنوع بسیار بالایی را در این گروه از گاوصندوق ها مشاهده نمود. گاوصندوق اثر انگشتی را می توان بر اساس اندازه و ابعاد به دو گروه گاوصندوق کوچک و گاو صندوق بزرگ تقسیم بندی نمود.

گاوصندوق خانگی یکی از نمونه های بسیار کاربردی می باشد که در چند سال اخیر به سیستم رمزنگاری با اسکن اثرانگشت مجهز شده اند. از مزایای این شیوه رمزنگاری برای گاوصندوق های خانگی می توان به امکان ثبت اثر انگشت چند نفر از اعضای خانواده اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که، این گروه از گاوصندق ها علاوه بر قفل های بیومتریک، دارای کلید اضطراری نیز می باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده شود. از دیگر نمونه های بسیار پرکاربرد در میان گاوصندوق های دیجیتال بیومتریک می توان به گاوصندوق اداری اشاره نمود که در اندازه و ابعاد مختلف و به صورت چند طبقه طراحی شده و تنها افراد مجاز قادر به بازگشایی آن می باشند. در طراحی و تولید گاوصندوق آسانسوری و زیر ویترینی نیز از این مکانیزیم پیشرفته استفاده میشود و حتی می توان از قفل های ترکیبی نیز علاوه بر ثبت اثرانگشت در کنار هم استفاده نمود.

مزایای گاوصندوق اثرانگشتی

اولین و مهم ترین سدی که در مقابل سارقان قرار می گیرد، قفل گاوصندوق می باشد، صندوق های اثرانگشتی به دلیل اینکه از هیچ بخش مکانیکی ای برخوردار نیستند از امنیت فوق العاده بالایی برخوردارند.

از بارز ترین مزایای گاوصندوق اثرانگشتی می توان به : امنیت بالا، سایز بندی های مختلف، گارانتی و خدمات پس از فروش و…. اشاره کرد.

صندوق های اثرانگشتی در سایز های مختلفی تولید می شوند و این ویژگی این امکان را به خریداران می دهد که بتوانند این صندوق ها را در هر مکانی مورد استفاده قرار دهند.

در واقع شما می توانید از کاربرد های شخصی و خانگی گرفته تا کاربرد های بسیار امنیتی تر مانند نگهداری از اسناد و مدارک شرکت از صندوق های اثرانگشتی استفاده کنید.

این صندوق ها در مرحله راه اندازی اولیه با حسگری که دارند اثرانگشت شما را شناسایی می کنند و از آن به بعد تنها به کمک اثرانگشت شما اقدام به باز کردن درب صندوق می کنند.

معایب صندوق اثرانگشتی

بدون شک مهم ترین عیبی که گاوصندوق های اثرانگشتی دارند بالا بودن قیمت آن ها می باشد، کاملا طبیعی است که به واسطه ویژگی هایی که گاوصندوق های اثرانگشتی دارند از قیمت بیشتری هم برخوردار باشند، در واقع صندوق های اثرانگشتی به عنوان برترین صندوق های حال حاضر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

به غیر از قیمت بالای این محصول نمی توان ایراد دیگری در آن پیدا کرد، البته توجه داشته باشید که قیمت بالای این محصول با ضریب امنیتی که در اختیار شما قرار می دهد کاملا مطابقت دارد.

قیمت گاوصندوق اثرانگشتی

همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع پرداختیم، تکنولوژی به کار رفته در گاوصندوق های اثرانگشتی در کشور های خارجی وارد کشور ما می شود، پس کاملا طبیعی است که قیمت این گاوصندوق ها از حد معمول بالاتر بروند.

اگر به اکثر سایت هایی که برای فروش گاوصندوق های اثرانگشتی اقدام می کنند سری بزنید متوجه می شوید که قیمت این محصولات قابل مشاهده نمی باشد.

این به این دلیل است که قیمت این صندوق ها با توجه به نرخ ارز و دلار بالا و پایین می رود و از آن جایی که قیمت ارز در کشور ما ثبات ندارد این قیمت همواره در حال کم و زیاد شدن می باشد.

به همین دلیل هم است که گاوصندوق های اثرانگشتی قیمتی مشخص ندارند و شما باید برای این دریافت قیمت این محصولات با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول :

گاوصندوق های اثرانگشتی چگونه کار می کنند ؟ 

صندوق های اثرانگشتی به کمک حسگری که دارند به بررسی و شناسایی اثرانگشت مالک خود می پردازند و تنها روش باز کردن این صندوق ها گذاشتن انگشت اسکن شده بر روی درگاه مخصوص این گاوصندوق می باشد.

برخی از مزایای گاوصندوق اثرانگشتی ؟

مهم ترین مزیتی که صندوق های اثرانگشتی دارند این است که در سایز و اندازه های مختلف تولید می شوند، درواقع از سایز های کوچک و خانگی گرفته تا سایز های بزرگ بانکی، این صندوق ها تولید می شوند.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت گاوصندوق اثرانگشتی ؟

از مهم ترین عواملی که روی قیمت گاوصندوق های اثرانگشتی تاثیر می گذارند می توان به جنس بدنه، سایز و اندازه، کیفیت حسگر به کاربرده شده و…

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، برای اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت و خرید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع :گاوصندوق اثرانگشتی