بهترین راهی که می توانید با ان از طلا های ارزشمند خود محافظت کنید این است که ان ها را در گاوصندوق قرار دهید. گاوصندوق های خانگی یکی از مناسب ترین وسیله هایی است که می تواند امنیت طلاها و سکه های شما را در منزل تامین کند. البته، مرغوبیت و کیفیت گاوصندوق در این قسمت اهمیت بسیار زیادی دارد که سارقین موفق به باز کردن درب آن نشوند.

با وجود این، حتی در صورتی که گاوصندوق امنیت خوبی داشته باشد شما نیاز دارید که از طلا و سکه ها به صورت جداگانه در مقابل دستگاه های طلایاب محافظت کنید.

از کار انداختن طلایاب

احتمالا می دانید که وسیله ای تحت عنوان طلا یاب و مخصوص پیدا کردن طلا وجود ندارد و این وسیله در واقع همان فلز یاب است. فلزیاب ها می توانند هر گونه شیء فلزی که در شعاع سه متری آن ها وجود دارد را پیدا کنند و بنابراین این تصور که فکر کنیم سارقین از دستگاه فلزیاب برای پیدا کردن طلا ها و جواهرات شما استفاده کرده اند اشتباه است چرا که در خود منازل، در فاصله های بسیار کم، انواع فلزات وجود دارد که دستگاه فلزیاب نسبت به همه ان ها واکنش داده و نمی تواند فلزات مختلف را از طلا تمییز و تشخیص دهد.

بسیاری از فروشندگان اینترنتی فلزیاب ها در سال های اخیر سعی داشته اند که با ایجاد کردن این شایعه که سارقین در منازل از فلزیاب ها و طلایاب ها استفاده می کنند فروش خود را افزایش دهند. در حالی که چنین مسئله ای وجود ندارد.

روش از کار انداختن طلایاب

یکی از روش هایی که با ان می توان جلوی کار کردن دستگاه فلز یاب را گرفت این است که فلز مورد نظر، در زمین دفن شود. البته، این دفن شدن باید همراه با ایجاد کردن یک عایق گرافیتی باشد.

با این وجود فلز یاب هایی وجود دارند که می توانند علی رغم وجود عایق گرافیتی نیز به وجود فلز و طلا پی ببرند اما دفن کردن فلز و طلا در یک پوشش و عایق گرافیتی راهی است که می تواند باعث شود اکثر طلایاب ها به خطا بیفتند.

چگونه فلزیاب را گول بزنیم

یکی از روش های گول زدن فلز یاب پیچیدن طلا ها و سکه ها در سرب است. طلا های خود را در ورق های سربی بپوشانید و سپس آن ها را داخل کاغذ های کاربنی بپیچید. این عمل باعث می شود که دستگاه های فلز یاب قادر به تشخیص دادن طلا ها نباشند.

گاوصندوق های خانگی ویژه نگهداری طلا و جواهرات نیز دقیقا با همین سیستم کار می کنند و به این ترتیب باعث می شوند دستگاه فلز یاب و دستگاه طلا یاب قادر به تشخیص وجود طلا و سکه در آن ها نباشد.

دستگاه های فلزیاب معمولا در دو نوع حساس به فلز و حساس به یون یافت می شوند.

این دستگاه ها در صورتی که فلز تا حداقل ۳ متری آن ها باشد شروع به هشدار دادن می کنند. بنابراین این دستگاه ها در سرقت های خانگی کاربردی ندارند چرا که در منازل وسایل فلزی یادی وجود دارد که می تواند باعث الارم دستگاه فلز یاب شود.

ضمن این که در خود بدنه گاوصندوق نیز فلز به کار رفته است که باعث به صدا درامدن صدای دستگاه فلزیاب می شود.

جلوگیری از کار طلایاب نی نی سایت

طبق تجربه برخی افراد، یکی از راه هایی که می توان با ان از پیدا شدن طلا جلوگیری کرد این است که طلا را داخل یک کیف گذاشته و ان را در فویل بپیچید. ین کار باعث می شود دستگاه فلزیاب توانایی پیدا کردن طلا را نداشته باشد. گفته می شود که قرار دادن یک باطری در کنار فویل نیز به ایجاد اختلال بیش تر در کارکدر فلزیاب کمک می کند.

طلاها را داخل ورق های سربی بپوشانید

در اکثر منازل طلاها و وجوه نقد در اتاق خواب و دراور و… مکان های مشابه مخفی می شوند. دزدان به خوبی جای وسایل با ارزش شما را می دانند. بنابراین نیازی هم به دستگاه های فلزیاب و طلایاب و… ندارند. در نتیجه مهم ترین عاملی که از حریم ما در برابر سرقت محافظت می کند دقت و هوش خود شما در برقراری امنیت منزلتان است.

با وجود این برای امنیت و حفاظت از طلاها در منزل و اگر می خواهید از هر جهت مطمئن باشید که با هیچ دستگاه فلزیابی مکان سکه و طلای شما پیدا نمی شود فقط کافیست طلای خود را با سرب بپوشانید. به این صورت که آنها را داخل ورق های سرب مانند و سپس کاغذهای کاربن بپیچید. با این روش فلزیاب ها قادر به شناسایی آن نخواهند بود.

دقیقا از همین شیوه در ساخت گاوصندوق خانگی ویژه مقابله با دستگاه های فلزیاب و طلایاب استفاده می شود. ساخت این مدل گاوصندوق سفارشی است. لذا جهت سفارش آن حتما باید با مشاوران آرکا مشورت نمایید. برای آشنایی بیشنر با روش مقابله با طلایاب ها و فلز یاب ها، با این دستگاه ها بیشتر آشنا می شویم.

دستگاه های فلزیاب و طلایاب

نکته قابل توجه قبل از هر چیز این است که اصلا دستگاهی به نام طلایاب نداریم و منظور همان فلز یاب است. این که برخی فروشندگان از عنوان طلا یاب استفاده می کنند صرفا به خاطر فروش است که کار صحیحی نیست.

لازم است بدانید که به طور کلی دستگاه های فلزیاب در سرقت مخصوصا سرقت های خانگی هیچ کاربردی ندارند; برای بررسی صحت این موضوع انواع دستگاه های فلزیاب را بررسی می کنیم. دو نوع دستگاه فلزیاب وجود دارد.

  • دستگاه فلزیاب حساس به فلز
  • دستگاه فلزیاب حساس به یون

راه مقابله با طلایاب

پیش تر دو راه کار گول زدن فلزیاب یعنی پیچیدن فلزات در ورقه سربی و سپس پیچیدن در ورقه کاربنی و دفن کردن فلز با عایق گرافیتی به شما اموزش داده شد. اما ایجاد اختلال در دستگاه طلایاب به این معنی است که دستگاه از کار بیفتد و به هیچ فلزی واکنش نشان ندهد.

ابتدا بهتر است با ساختمان فلزیاب ها اشنا شوید :

طلایاب ها یا فلزیاب ها ساختار پیچیده ای ندارند. زمانی که در یک سیم پیچ میدان مغناطیسی متغیر ایجاد شود شکل موج جریان و ولتاژ این سیم پیچ ها پیرو فلزات اطراف آن خواهد بود.

به طور مثال در صورتی که ولتاژ سینوسی چند کیلوهرتزی را به یک سیم پیچ بدهیم شکل موج جریان آن هم سینوسی خواهد شد ولی اختلاف فاز جریان و ولتاژ با فلزات اطراف سیم پیچ تغییر می کند.

هر فلز به صورت جدا گانه یک اختلاف فاز مشخص ایجاد می کند و به این ترتیب امکان تشخیص جنس فلز به وجود می اید. در واقع با ساختن یک فلز یاب که مخصوص تشخیص یک اختلاف فاز معین است می توان حساسیت آن را محدود کرد.

ایجاد اختلال در دستگاه طلایاب

برای ایجاد اختلال در کار دستگاه طلایاب و از کار انداختن ان، باید یک میدان مغناطیسی نزدیک فلز ایجاد شود. در صورتی که این میدان مغناطیسی فرکانسی گسترده داشته باشد می تواند هر نوع فلزیابی را از کار بیندازد.

البته همان طور که گفته شد استفاده از طلایاب در سرقت منازل به هیچ عنوان صحت ندارد و در صورتی که نگران به سرقت رفتن طلا های خود در منزلتان به کمک طلایاب هستید بهتر است بدانید که هیچ خطری از این بابت شما را تهدید نخواهد کرد.

بهترین کاری که برای محافظت از طلا و سکه های خود می توانید انجام دهید خرید یک گاوصندوق ایمن مخصوص نگهداری طلا و سکه است که خیال شما را از بابت امنیت طلا و سکه هایتان جمع کند.

جمع بندی:

دستگاه های فلزیاب مخصوص پیدا کردن انواع فلزات در فاصله سه متری هستند. به طور مثال از این دستگاه ها در پیدا کردن لوله ها در خیابان ها و زیر اسفالت استفاده می شود اما استفاده از ان ها در سرقت منازل جایگاهی ندارد. بهترین راه مقابله با سارقین برای جلوگیری از به سرقت رفتن طلا و اشیای قیمتی استفاده از گاوصندوق خانگی ایمن است.

منبع : محافظت از طلا در مقابل طلایاب