آموزش دستور تهیه سس پستو سبز به روش آسان | نکات سس پستو

آموزش دستور تهیه سس پستو سبز به روش آسان

دستور تهیه سس پستو سبز

سس پستو یا سس پاستو که اصالت این سس به ایتالیا شهر لیگوریا بر می گردد و جالب است بدانید این سس اولین بار در سال ۱۸۶۳ توسط یک آشپز ایتالیایی تهیه شد و بسیار مورد استقبال قرار گفت. سس پستو با انواع پاستا ها و سالاد سرو می شود و شما حتی می توانید با چیپس یا برش های نان تست این سس را میل کنید. این سس با برگ ریحان ایتالیایی تهیه می شود (نسبت به برگ ریحان ایرانی کمی بزرگ و طعم ملایم تری دارد) و چون در دسترس نیست می توانید از ترکیب اسفناج با ریحان که طعم آن را ملایم می کند تهیه کنید. این سس را می توانید در یخچال نگهداری کنید و برای زمانی که فرصت افراد شاغل به نوعی صرفه جویی محسوب می شود زیرا تمام کاری که باید انجام دهید پخت ماکارانی است. حتما برای تهیه این سس از غذاساز یا آسیاب استفاده کنید. امروز در پارسی دی سس پستو سبز بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس پستو

  • برگ ریحون ۲ لیوان
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون ۱/۲ لیوان
  • پنیر پارمزان ۱/۲ لیوان
  • گردو ۱/۴ لیوان
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سس پستو سبز

مرحل اول : آماده سازی مواد سس پستو

ابتدا برگ های ریحان را پاک کنید و بشورید و روی دستمال خشک کن قرار دهید تا خشک شود. گردو ها را با کمک آسیاب یا گوشکوب خوب پودر کنید.

مرحله دوم: پالس کردن مواد

داخل غذاساز یا آسیاب برگ ریحون را به همراه سیر و پنیر پارمزان و گردو و کمی نمک و فلفل سیاه ریخته و چند پالس بزنید در حین همزدن چند بار روشن و خاموش کنید و تا تمام مواد خوب با هم ترکیب شود.

مرحله سوم : اضافه کردن روغن زیتون

دستگاه غذاساز را روی دور کند بگذارید و روغن را به صورت قطره ای از بالای دستگاه بریزید تا به خوبی و آرامی با سس مخلوط شود. به همین راحتی سس پستو ما حاضر است آن را با پاستا ها و انواع غذا میل کنید. سس پستو را داخل ظرف شیشه ریخته و درب آن را محکم کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس پستو

  1. شما می توانید از انواع مغزها ماننده بادام و .. برای تهیه این سس استفاده کنید.
  2. در بعضی از رسپی ها دانه کاج نیز استفاده می شود که می توانید ۳ ق غذا خوری اضافه کنید این دانه ها را از آجیل فروشی های می توانید تهیه کنید.
  3. می توانید با اضافه کردن گوجه فرنگی پودر شده سس پستو قرمز داشته باشد.
  4. این سس به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده تا ۱۰ روز داخل یخچال قابل نگهداری می باشد.
  5. می توانید از ترکیب ریحان و اسفناج به طور مساوی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سس آلفردو رستورانی با پنیر پیتزا و خامه برای پاستا، لازانیا و پیتزا

طرز تهیه سس پستو سبز خوشمزه برای مرغ و پاستا به روش ایتالیایی اصل