آموزش بازکردن گاوصندوق

بسیار اتفاق می افتد که افراد به دلیل فراموشی رمز گاوصندوق شان نتوانند درب آن را باز کنند. گاوصندوق ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که اگر همچین مشکلاتی پیش آمد خود صاحبان گاوصندوق بتوانند درب آن را باز کنند. پس بهتر است نکاتی را در زمان صندوق نسوز بدانید تا بعدا دچار این مشکلات نشوید.

برای باز کردن درب گاوصندوق های مکانیکی باید با صفحه مدرج، شاخص عمود و شاخص مورب آشنا باشید.

صفحه مدرج : نقش اصلی را در باز کردن درب گاوصندوق دارد و به صفحه ای اعداد بر روی آن نوشته شده، گفته می شود.

شاخص عمود : برای تغییر رمز استفاده نداشته و فقط برای باز کردن در گاوصندوق استفاده می شود.

شاخص مورب : برعکس شاخص عمود فقط برای تغییر رمز استفاده می شود و در باز کردن درب گاوصندوق کاربردی ندارد.

گاوصندوق های مکانیکی این قابلیت را دارند، که می شود برای آنها 2 مدل رمز تنظیم کرد. یکی تک رمز، به این صورت که یک عدد بین 0 تا 99 انتخاب می کنید یا یک 3 رمز که 3 عدد 2 رقمی انتخاب می کنید.

اما می رسیم به اصل مطلب که تغییر رمز گاوصندوق گنجبان می باشد :

  1. درب گاوصندوق را باز کنید.
  2. دستگیره را به سمت بالا قرار دهید.
  3. روی خط مورب رمز فعلی را تنظیم کنید.
  4. قفل گاوصندوق را 4 دور خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و مجدداً روی رمز فعلی تنظیم کنید.
  5. کلیدی که به شکل حرف L است تا انتها داخل حفره ای که پشت درب گاوصندوق است قرار دهید.
  6. 90 درجه به سمت چپ بچرخانید.
  7. رمز جدید را روی صفحه مورج و روی خط مورب تنظیم کنید.
  8. صفحه ی مورج را 4 دور خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده ومجدداً روز رمز جدید تنظیم کنید.
  9. کلید L را از داخل حفره درب صندوق به حالت اولیه بازگردانید.
  10. در آخر برای اینکه مطمئن شوید که تغییر رمز انجام شده، چندبار رمز جدید را امتحان کنید و بعد درب گاوصندوق را ببندید.

برای تغییر رمز گاوصندوق گنجبان نکاتی که باید توجه کنید به شرح زیر می باشد:

در ابتدا باید از نوع و مدل گاوصندوق آگاهی داشته باشید. اگر گاوصندوق گنجبان از نوع کلیدی بود تغییر رمز به کار شما نمی آید.

به دلیل اینکه سیستمی برای وارد کردن شماره ندارد و استفاده از مدار های الکتریکی هم امکان پذیر نیست. بنابراین برای اینکه رمز این نوع گاوصندوق را تغییر دهید باید قفل آن را تعویض کنید.

اگر گاوصندوق گنجبان از نوع الکترونیکی یا دیجیتالی است، مراحل زیر را انجام دهید :

  1. دکمه هشتگ ( # ) را به مدت طولانی نگه دارید.
  2. پس از وارد کردن رمز فعلی، رمز جدید را وارد کنید.

توجه داشته باشید که تمام گاوصندوق های الکترونیکی و دیجیتالی به این صورت عمل نمی کنند. اگر با انجام مراحل ذکر شده قادر به تغییر رمز گاوصندوق نبودید از کارشناسان تیم گاوصندوق گنجبان کمک بگیرید و تعمیرات گاوصندوق خود را به دست آنها بسپارید.

 قیمت رمز مکانیکی گاوصندوق

نمایندگی گاوصندوق گنجبان تمامی خدمات فروش، حمل و جابجایی، لوازم جانبی و تعمیرات گاوصندوق را به شما ارائه می دهد. برای اطلاع بیشتر از لیست قیمت رمز گاوصندوق می توانید به نمایندگی گنجبان مراجعه کرده یا با تیم گاوصندوق گنجبان تماس بگیرید.

ریست کردن رمز گاوصندوق

دو روش برای ریست و تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی وجود دارد. روش اول به این صورت است که ابتدا از داخل گاوصندوق کلید ریست را بزنید. رمز 6 رقمی جدید را وارد کرده و در آخر دکمه ستاره ( * ) را بزنید.

در روش دوم نیز ابتدا کلید ریست را بزنید. رمز 6 رقمی جدید را وارد کرده و سپس دکمه هشتگ ( # )  را بزنید. سپس کلید Again را دوبار فشار داده و رمز جدید را یک بار دیگر وارد کنید و در آخر دکمه هشتگ ( # ) را بزنید.

 بررسی رمز مکانیکی و دیجیتالی گاوصندوق 

گاوصندوق های داری رمز دیجیتالی نسبت به گاوصندوق های دارای رمز مکانیکی از نظر امنیتی بهتر هستند. اما باطری گاوصندوق های دیجیتالی به صورت دوره ای باید تعویض شود.

بهترین مارک گاوصندوق این قابلیت را دارند که شماره ی کلید هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را در حافظه خود ذخیره می کند به همین دلیل امکان برملا شدن رمز شما جود دارد، در نتجه بهتر است هر چند وقت یکبار رمز گاوصندوق را تغییر دهید اما در گاوصندوق های مکانیکی انجام این عمل ضرورتی ندارد.

در صورتی که بخواهید رمز گاوصندوق را تغییر دهید، در گاوصندوق های دیجیتالی به راحتی و در کمترین زمان می توانید این عمل را تنها با فشردن دکمه ریست انجام دهید. اما در گاوصندوق های مکانیکی باید با کمک آچار مخصوص رمز و انجام عملیاتی در پشت گاوصندوق مراحل تغییر رمز را انجام دهید.

منبع : دورمگ