تکنولوژی های مدرن و جدید، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان های امروزی پیدا کرده اند. دنیای امروز دیگر بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمند تر شدن حرکت می کند و کم کم برای هر نیاز و مشکلی، یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند. تاثیری که باعث شده است که کاربران زیادی برای جست جوی کسب و کار های مختلف، خرید کردن، برقراری ارتباط، کسب دانش و یادگیری از اینترنت استفاده کنند. در روزگار کنونی اینترنت یک منبع آموزش قوی در رسانه های آموزشی و به شکل کلی قادر به ارزیابی، مطابقت و اصلاح است که با استفاده از کامپیوتر برای تمام اشخاص در هر نقطه از جهان در هر زمان است. محبوبیت استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی و آموزشی در حال افزایش است. با افزایش سرعت و امنیت و پیشرفت فن آوری و تکنولوژی نیاز به اینترنت در زندگی روزمره افزایش می یابد.

آموزش آنلاین چیست

آموزش مجازی یا virtual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی e-learning بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌ پذیر است. یکی از انواع آموزش مجازی و بی شک برترین نوع آموزش مجازی است که طی آن استاد و دانشجو در یک زمان مشخص وارد کلاس مجازی شده و در یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار می گیرند. در آموزش مجازی آنلاین مدرس می تواند با ارائه فایل های پی دی اف و اسلاید های پاورپوینت و صدا و تصویر خود مباحث آموزشی مورد نظر را با دانشجویان در میان بگذارد. اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر مدرس و نمایش محیط نرم افزار های مختلف به صورت زنده به فراگیران ، امکان آموزش عملی موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزار ها را ایجاد می کند. آموزش آنلاین، یادگیری برنامه ریزی شده ای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. به همین دلیل آموزش آنلاین، به تکنولوژی های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش نیازمند است. یادگیری آنلاین فقط بر روی نیاز های یاد گیرنده برای رابطه با مدرس تمرکز می کند، درحالی که آموزش آنلاین باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یاد گیرنده باشد. آموزشگاه آنلاین یا سامانه آموزش مجازی یک محیط آموزش و یادگیری است که در آن به شرکت کننده ها آموزش از راه دور ارائه می شود و آن ها می توانند تنها در یک سیستم اینترنتی باهم ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند، سخنرانی ها و ارائه ها را مشاهده کنند و در مورد آن بحث کنند و با کار گروهی با منابع آموزشی درگیر شوند. این محیط اغلب با یک سیستم وب کنفرانس کار می کند که به چندین کاربر اجازه می دهد که در زمان مشابهی به اینترنت متصل شوند که به کاربران اجازه می دهد که از هر نقطه ای که هستند در کلاس آنلاین شرکت کنند.

کلاس آنلاین چیست؟

کلاس آنلاین یک محیط آموزشی است که محدودیت زمانی و مکانی برای شرکت کنندگان آن وجود ندارد. در کلاس آنلاین به شرکت کنندگان، آموزش از راه دور ارائه می‌شود و آن‌ها می‌ توانند در یک فضای مجازی با هم تعامل داشته باشند. این محیط آموزشی می‌تواند یک کلاس آنلاین یک نفره یا چند نفره باشد.

کلاس مجازی یا کلاس آنلاین، بخشی از سیستم LMS) Learning Management System) است. ال ام اس، در واقع پلتفرم‌ های نرم افزاری برای ایجاد، مدیریت و سازماندهی دوره‌ های آموزشی آنلاین هستند که از بستر اینترنت استفاده می‌ کنند تا بین دانش آموزان و موسسات آموزشی ارتباط برقرار کنند. هدف از LMS، بالا بردن قابلیت های یادگیری است که توسط عموم هم به راحتی قابل دسترس و استفاده باشد.

می توانید از مقاله های آموزش آنلاین حسابداری و دوره آنلاین آموزش فتوشاپ برای یادگیری مهارت ها شروع کنید.

انواع مختلف کلاس آنلاین

افراد شرکت کننده در کلاس آنلاین، معمولا دانش آموزان و مدرسان هستند. کلاس‌ های آنلاین به دو دسته کلاس آنلاین بدون نظارت و کلاس آنلاین با نظارت تقسیم می‌ شود که در ادامه به بررسی و مقایسه این دو نوع کلاس آنلاین خواهیم پرداخت.

کلاس آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

۱.استفاده از کلاس آنلاین در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

۲.امکان دسترسی به کلاس‌ های آموزشی از طریق اینترنت و بدون محدودیت مکانی وجود دارد.

۳.در کلاس آنلاین، امکان ضبط جلسات کلاس درس و مشاهده مجدد آن‌ها، از طریق نرم افزار هایی مانند LMS وجود دارد.

۴.امکان بهره‌ مندی از بهترین و با تجربه‌ ترین مدرسان

۵.عدم نیاز به امکانات کلاس فیزیکی، مانند میز، صندلی و سایر تجهیزات آموزشی

۶.کیفیت خوب صدا و تصویر استاد و مطالب آموزشی

۷.امکان به اشتراک گذاشتن اسلاید های آموزشی، فایل‌ های pdf، ویدئو های آموزشی و… به صورت همزمان

فراهم بودن امکان نظارت خانواده‌ ها بر روند تدریس مدرسین

۸.امکان استفاده دانش آموزان از امکانات کلاس آنلاین، بدون محدودیت مکانی

۹.استفاده از ابزار های الکترونیک در فرایند یادگیری، با ویژگی تعاملی بودن و جلب توجه بیشتر دانش آموزان، بازدهی بیشتری دارد.

۱۰.با استفاده از کلاس آنلاین، برای تمرکز روی موضوع مورد نظر خود، قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت.

۱۱.حضور در کلاس آنلاین با انعطاف پذیری بیشتری همراه است و شما می‌ توانید برای سایر فعالیت‌ های خود راحت‌ تر برنامه‌ ریزی کنید.

کلاس آنلاین شیرینی پزی یکی از نمونه های کلاس های آنلاین آموزشگاه آریا تهران است که می توانید در آن ها شرکت کنید.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین چیست؟

اکنون که دانستیم کلاس آنلاین چیست، لازم است تعدادی از نرم افزار های برگزاری این نوع کلاس‌ها را نیز بشناسیم. همه نرم افزار های کلاس مجازی یا کلاس آنلاین، دارای ویژگی‌ های مشترکی مانند اشتراک گذاری و ذخیره فایل‌ ها، ضبط جلسات، نظرسنجی، امکان تحلیل و آنالیز، برگزاری آزمون و… هستند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این نرم افزار ها خواهیم پرداخت.

نرم افزار کلاس انلاین

نرم افزار Adobe Connect (ادوب کانکت)

یکی از معروف‌ ترین نرم افزار های کلاس آنلاین، که سابقه زیادی در ارائه خدمات آموزشی آنلاین دارد، نرم افزار Adobe Connect است. هر سال نسخه جدیدی از این نرم افزار به زبان انگلیسی منتشر می‌ شود.

پلتفرم کلاس آنلاین رایگان

نرم افزار BigBlueButton (بیگ بلو باتن)

نرم افزار BigBlueButton، از دیگر نرم افزار های محبوب برگزاری کلاس آنلاین است. مهم‌ ترین ویژگی این نرم افزار که باعث شهرت آن هم شده، تحت وب بودن آن است. به این صورت که کاربران برای شرکت در کلاس آنلاین، نیازی به نصب برنامه‌ های جانبی ندارند.

برنامه کلاس آنلاین

نرم افزار Vedamo (ودامو)

ودامو، از دیگر سیستم عامل‌ های کلاس آنلاین و سیستم مدیریت یادگیری است که برای تدریس آنلاین ساخته شده است. نرم افزار ودامو نیازی به بارگیری برای پیوستن به آن ندارد. می‌ توانید حتی بدون ساخت حساب کاربری و با یک نسخه نمایشی از نرم افزار کلاس آنلاین Vedamo استفاده کنید.

سایت آموزش آنلاین ایرانی رایگان

سایت آموزش آنلاین ایرانی رایگان

فرادرس، فرصتی برای آموختن بیشتر

در فرادرس بزرگترین پروژه های مدرسه سازی و دانشگاه سازی آنلاین ایران را به پیش می بریم. سایت فرادرس به عنوان بزرگترین سایت آموزش مجازی ایران، متنوع ترین آموزش ها را به بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خود ارائه می کند و دانشجویان فرادرس تقریبا در هر شش ماه بیش از یک میلیون ساعت مطالعه ی دانشگاهی توسط فرادرس دارند که می توان گفت تقریبا بزرگترین پلتفرم آموزشی در ایران است. در فرادرس، سر فصل‌ های ارائه شده ی فیلم آموزشی به طور دقیقی برایتان فهرست بندی شدند و دمو های هر مبحث هم ب طور رایگان قابل دانلود هستند.

برخی از فیلم ها کاملا رایگان و بقیه با قیمت مناسب قابل خرید می باشند‌.

کلاس آشپزی آنلاین

هنگامی که شما تصمیم به ثبت نام در یکی از دوره های آموزشی آشپزی می گیرید با بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آشپزی بر می خورید که هر کدام خدمات و سابقه مخصوص به خود را دارد، اما حقیقتا بهترین کلاس آشپزی نزد موسسه هایی می باشد که بهترین آشپز ها را پرورش داده اند. با توجه به اینکه آموزش آشپزی عمومی بر نوع رفتار مشتریان شما تاثیر گذار می باشد توصیه می کنیم که آموزش های خودتان را نزد یک آموزشگاه معتبر و با سابقه سپری بکنید.

در مقاله آموزش آنلاین آشپزی و کلاس آشپزی آنلاین می توانید اطلاعات بیش تری در این باره کسب کنید.

دوره آموزش آنلاین آشپزی (فست فود)

جدید ترین متد های پخت و آماده سازی انواع فست فود را به صورت آنلاین در این دوره بیاموزید.

سرفصل های دوره:

۱.معرفی کامل تجهیزات ، لوازم و مواد مصرفی

۲‌.آموزش مهارت های کامل آشپزی به همراه تهیه جزوه در کارگاه آموزش

۳.آموزش نحوه کار با کلیه تجهیزات آشپزخانه

۴.آموزش نحوه نگهداری تجهیزات

۵.آموزش انواع گارنیش و دورچین ۶.انواع غذا و خوراک

۷.آموزش انواع پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

۸.آموزش انواع برگر ها

۹.آموزش انواع پاستا

۱۰.آموزش انواع ساندویچ و گریل

۱۱‌.آموزش انواع سیب زمینی با سس های مخصوص

۱۲.آموزش انواع چیپس و پنیر با سس های مخصوص

۱۳.آموزش انواع سالاد ها

۱۴‌.آموزش انواع سس

۱۵.آموزش انواع سوپ ها

کلاس نقاشی آنلاین کودکان

هنگامی که کودکان شروع به کشف استعداد ها و توانمندی هایشان می کنند، یکی از حوزه هایی که ممکن است در آن احساس برتری کنند، نقاشی است.

در این مسیر، شما هم می توانید به زوایای پنهان بیشتری از وجود فرزندتان پی ببرید. نقاشی کردن، رفتاری است که مزایا و فواید بسیاری بر روح و جسم کودکتان خواهد داشت و همزمان، مهارت های ذهنی و جسمی اش را به تکامل خواهند رساند.

( برای اطلاعات بیش تر می توانید مقاله فواید نقاشی برای کودکان و تفسیر نقاشی کودکان مطالعه کنید.

فواید نقاشی برای کودکان

در خلال جنبه های متفاوتی که حوزۀ نقاشی را در بر می گیرد، برخی از مهم ترینشان که با این هنر سحرآمیز، عجین و آمیخته شده اند و تاثیر شگرفی بر رشد و نمو فرزندانتان دارند، عبارت اند از:

۱.نقاشی به کودکتان این فرصت را می دهد تا احساسات و عواطفش را با کشیدن خطوط بیان کند؛ بدون اینکه نیازی به کلمات داشته باشد.

۲.نقاشی برای کودکان یک بستر آموزشی هیجان انگیز و سرگرم کننده فراهم می کند که علاوه بر لذت روحی، باعث رشد بعدهای دیگر شخصیتی اش نیز می شود.

 

پیشنهاد ویژه: برای آموزش نقاشی به کودک خود می توانید از ثبت نام در کلاس نقاشی خوب برای کودکان شروع کنید.

دوره های آنلاین فنی حرفه ای

آموزشگاه های فنی حرفه ای، همواره با هدف جلب رضایت کار آموزان در فراهم کردن خدمات و رفاه آنان پیش قدم بوده است.از جمله خدماتی که در طول این سال ها برای مراجعین  مد نظر داشته اند اعم از :

۱.فراهم آوردن بستری آرام، دوستانه و تخصصی برای آموزش

۲.بهره گیری از سیستم هایی با امکانات سخت افزاری به روز

۳.مشاورین با تجربه و دلسوز ۴.وبسایت فعال در تمامی زمینه ها (توضیحات کامل و آشنایی با کلاس ها، امکان ثبت نام غیرحضوری دوره ها

۵.ایجاد فضای پرسش و پاسخ در سایت جهت آشنایی افرادی که به تازگی به محموعه پیوسته اند

۶.انتشار فیلم های رایگان icdl، فتوشاپ، نرم افزارهای هلو، سپیدار همکاران

۷.سیستم و آموزش حسابداری از پایه

۸.برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین و تهیه بسته های آموزشی برای علاقه مندان به یادگیری غیرحضوری

خوب است سری به مقاله آزمون آنلاین فنی حرفه ای بزنید تا اطلاعات بیش تری در این باره به دست بیاورید.

دوره آنلاین سئو

با شرکت در دوره های آنلاین سِئو تمامی موارد و پیش‌ نیاز های سئو به صورت اصولی، عمیق و کامل به شما آموزش داده می‌ شود و بر روی پروژه واقعی خودتان پیاده سازی خواهد شد (وردپرس و طراحی سایت، صفحه سازی و طراحی قالب، تولید محتوا، تمامی مفاهیم و ابزار سئو، توسعه فردی و ارتباطات و …) نفرات برتر دوره نیز ضمن دریافت مدرک معتبر آکادمی، در شرکت نرم‌ افزاری ویستا استخدام و یا جهت استخدام در شرکت های معتبر توسط اساتید ویستا توانمند میگردند. پیشنهاد می‌ شود سرفصل‌ های دوره را مطالعه فرمائید تا با آمادگی بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنید.

دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

شناخت کامل از بازاریابی دیجیتالی و ابزار های آن اصول بنیادینی هستند که باید بیاموزید. این دوره های دیجیتال مارکتینگ توانایی و مهارت شما را در تدوین، اجرا و مدیریت استراتژی‌ های بازاریابی اینترنتی ارتقاء خواهد داد. توانایی آنالیز و کنترل کیفیت به صورت پروژه محور، دستاورد نهایی صاحبان کسب و کار، مدیران و مشاوران در پایان دوره خواهد بود.

آموزش آنلاین برنامه نویسی

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ ترین مهارت‌ هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ ها و زمینه‌ ها نیز به شکل ضروری، مورد نیاز است. هر ساله، بر تعداد موقعیت‌ های شغلی که مرتبط با برنامه‌ نویسی هستند و یا پیش‌ نیاز اصلی آن‌ ها برنامه‌ نویسی است، افزوده می‌ شود. از طرفی، بخش جدا نشدنی از فرایند تحقیق و پژوهش در اکثر رشته‌ های دانشگاهی امروزی، کار با کامپیوتر و توانایی پیاده‌ سازی ایده‌ ها و الگوریتم‌ ها در قالب برنامه‌ های کامپیوتری است. قطعا در این مسیر، دانشجویان نیازمند یادگیری و کسب مهارت‌ های برنامه‌ نویسی هستند.

اگر به این حوزه علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش آنلاین طراحی سایت را نیز مطالعه کنید.

برگزاری وبینار آنلاین رایگان

وبینار، وب کنفرانس یا کلاس آنلاین ابزاری جهت آموزش الکترونیکی و وب کنفرانس (Web Conferencing) و دوره ها و نشست های آنلاین برای سازمان ها، ادارات، دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد. وبینار آنلاین، با در اختیار داشتن زیر ساخت و ابزار های ارائه سرویس های کلاس آنلاین و وبینار، خدمات خود را بصورت ابری به متقاضیان ارائه می نماید و سرویس مورد در خواست، بلافاصله پس از پرداخت در اختیار شما قرار می گیرد. درحال حاضر سرویس ها با استفاده از نرم افزار قدرتمند BigBlueButton و بصورت قانونی، بدون استفاده از نسخه های قفل شکسته ابزار هایی مانند AdobeConnect ارائه می گردد.

سرویس های کلاس آنلاین و آموزش مجازی و وب کنفرانس ما، با بهره گیری از تکنولوژی HTML5 تقریبا بر روی تمامی مرورگر ها بدون نیاز به نصب هر برنامه جانبی دیگری قابل اجرا و بارگزاری می باشد. برای خرید هر یک از سرویس های کلاس آنلاین یا وب کنفرانس، شما می توانید به سادگی در سایت ما عضو شده و با انتخاب و پرداخت هزینه ها، سرویس خود را بلافاصله فعال نموده و مورد استفاده قرار دهید.

در کلاس های مجازی، استاد و دانشجو در کلاس حضور یافته و استاد مطالب را با استفاده از ابزار هایی که نرم افزار کلاس مجازی در اختیار او قرار می دهد، برای دانشجویان ارائه می نماید. همچنین درصورت نیاز، دانشجویان نیز در زمان برگزاری کلاس مجازی مشارکت کرده و درصورت وجود سوال یا نیاز به توضیح، موضوع را با ارائه دهنده محتوی مطرح می نمایند. همچنین مطالب بیان شده در کلاس آنلاین برای مراجعات بعدی ضبط شده و اندکی پس از پایان کلاس، قابل مشاهده و بهره برداری می باشد. کلاس مجازی محدود به افرادی با دانش رایانه ای بالا نبوده و به راحتی می توان از آن در انواع دوره های آموزشی برای سطوح مختلف افراد بهره برد. با استفاده از سرویس های ابری کلاس مجازی، شما می توانید با خرید کلاس مجازی، دوره های خود را بصورت برنامه ریزی شده تعریف نموده و شرکت کنندگان در کلاس را بر اساس سطح دسترسی مورد نظر خود، به کلاس دعوت نمایید.

آموزش آنلاین چیست؟

یکی از انواع آموزش مجازی و بی شک برترین نوع آموزش مجازی است که طی آن استاد و دانشجو در یک زمان مشخص وارد کلاس مجازی شده و در یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار می گیرند.

نرم افزار برگزاری کلاس انلاین چیست؟

از نرم افزار ادوب کانکت برای برگزاری کلاس های آنلاین می توانید استفاده کنید.

منبع