درب های اتوماتیک صنعتی درب های بزرگی هستند که در ساختمان های بسیار بزرگی مانند کارخانه ها و سوله ها کاربرد داند. این درب ها می توانند انواع مختلفی مانند کشویی، کرکره ای، تلسکوپی، سکشنال و … داشته باشند. هر کدام از این انواع دارای ویژگی های خاص خود می باشند که آن ها را برای محیط های مختلف مناسب می کند.در ادامه این مقاله بیش تر درباره درب های اتوماتیک صنعتی خواهید خواند.

این درب ها بیش تر در پارکینگ های بزرگ مانند محل های نگهداری هواپیما ها و هما طور که پیش تر اشاره شد کارخانه ها و در کل واحد های صنعتی به کار برده می شوند. ویژگی مهمی که این درب ها باید داشته باشند این است که با باز شدن مکرر و مداوم دچار استهلاک نشوند. این درب ها باید در طول روز صد ها بار باز و بسته شوند و نباید اختلالی در عملکرد آن ها پیش بیاید. بنابراین درب های اتوماتیک صنعتی کیفیت بسیار بالایی دارند و دوام و ماندگاری آن ها نیز به شدت بالاست.

در صورتی که قصد خرید انواع درب اتوماتیک با قیمت مناسب را دارید و میخواهید باکیفیت ترین درب های اتوماتیک را با گارانتی معتبر خریداری کنید میتوانید به صفحه درب اتوماتیک مراجعه کنید. همچنین میتوانید با همکاران ما در مجموعه همتا از طریق شماره های 02155441450 و 09122552119 تماس بگیرید و یا به سایت این مجموعه به نشانی www.hamtadoor.com مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

درب صنعتی

انواع درب های اتوماتیک صنعتی

همان طور که گفته شد این درب ها انواع متفاوتی دارند که هر یک از آن ها مناسب محیط های مخصوصی است. در ادامه برخی از انواع درب های اتوماتیک صنعتی به شما معرفی خواهند شد.

برای محاسبه قیمت هر متر مربع کرکره برقی کلیک کنید.

درب اتوماتیک صنعتی کشویی

این درب ها که به آن ها درب های اتوماتیک صنعتی ریلی نیز گفته می شود برای مکان هایی که تردد در آن ها بسیار بالاست مناسب هستند. این درب ها محدودیتی در باز و بسته شدن ندارند. این درب ها با نیروی برق کار می کنند اما در صورتی که برق برود می توان آن ها را با استفاده از سیستم برق اضطراری و باتری نیز باز و بسته کرد.

درب اتوماتیک صنعتی کرکره ای

این درب ها که با نام رول آپ نیز شناخته می شوند مقاومت بسیار بالایی دارند و امنیت بالایی را نیز فراهم می کنند. این درب ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و برای هر فضایی مناسب هستند.

در صورتی که قصد خرید انواع کرکره برقی را دارید و نمیدانید قیمت انواع کرکره برقی چقدر است میتوانید به صفحه قیمت کرکره برقی مراجعه کنید و با انتخاب مدل مورد نظرتان از قیمت روز کرکره برقی اطلاع یابید.

درب اتوماتیک صنعتیدرب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی سکشنال

این درب ها بیش تر از همه برای فضاهای کوچک مناسب هستند که عرض کمی دارند. درب های سکشنال قابلیت جمع شدن زیر سقف را نیز دارند که باعث می شود بازشوی آن قابل کنترل باشد و به اندازه درخواست مشتری باز شود.

درب اتوماتیک صنعتی فولد آپ

این درب ها برای فضاهایی که نیاز به ورودی بسیار بزرگ دارند مناسب است. به طور مثال آشیانه هواپیما. جنس درب های اتوماتیک صنعتی فولد آپ معمولا از پی وی سی است و انعطاف آن ها نیز بسیار بالا است. این درب ها حرکتی شبیه درب های رول آپ دارند ولی سرعت آن ها پایین تر است.

انواع درب صنعتی از لحاظ کاربرد

در این قسمت ما اقدام به معرفی انواع درب های صنعتی اتوماتیک و یا غیر اتوماتیک می نماییم که از لحاظ کاربرد و جایگاه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند معرفی می شوند. از جمله مهم ترین در های صنعتی می توان به مواردی همچون: درب آشیانه هواپیما و هلی کوپتر،‌ درب های کشویی صنعتی، درب ریلی اتومایتک و درب های سریع صنعتی اشاره نمود. البته برخی از انواع کرکره برقی نیز جزو درب های صنعتی استفاده می شوند.

ویژگی درب های صنعتی

از جمله ویژگی های درب های صنعتی و تفاوت های اصلی آن با سایر درب های اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرعت بالا نسبت به حجم هایی که مورد استفاده قرار می گیرد
  • بادوام و پر سرعت به دلیل شرایط سخت نصب در ابعاد بزرگ
  • قدرت بالا و چند کاربردی قطعات (جالب است بدانید که قطعات درب های صنعتی کاربرد های متفاوتی غیر از کاربرد اصلیشان در صنعت دارند)
  • باطری های قوی و سیستم دزدگیر اختصاصی
  • خلاص کن های ساده و کلید های خلاص کن دستی
  • امکان تنظیم سرعت و قدرت
  • امکان نصب انواع سنسور ها و کارایی های اتوماتیک مانند باز شدن در ابتدای صبح به صورت اتوماتیک
  • دارای هنگر ضد سایش
  • مقاوم در برابر نوسانات برقی با اختلاف بالا
  • سبک اما محکم
  • پرده درب از جنس الیاف upvc ضد استاتیک نیز ساخته می شود
  • موتور از نوع گیربکسی و یا هیدرولیک می باشد
  • عمل کردن باز شو به صورت رول آپ یا حرکت در جهت های مختلف می باش
  • صدای بسیار پایین که حتی آن را نمی شنوید
  • امکان نصب سیستم برگشت در صورت گیرکردن به مانع یا چیزی
  • دارای سیستم حفاضت خودکار هنگام برخورد به مانع برای درب های گیربکسی
  • یونیت کنترل با سرعت بالا
  • مناسب برای ابعاد بزرگ

جنس درب های صنعتی

تیغه و یا خود درب های صنعتی اتوماتیک وابسته به نیاز و محل مورد استفاده معمولا از تیغه آلومینیوم و یا درب آلومینیوم آلومینیوم فوم دار(برای کاهش صدا) استفاده می شود. اما ما شاهد این هستیم که از ترکیب آلومینیوم و فولاد و آهن.

همچنین در مواردی ما برای کرکره های صنعتی شاهد این هستیم که از تیغه های گالوانیزه فوم دار با ترکیب هیدروکربن که باعث سبک سازی آن می شود هستیم. در برخی موارد نیز از مواد پلی ارتان استفاده می شود.

نگهداری درب صنعتی

معمولا درب های صنعتی نیاز خاصی و شرایط خاصی برای نگهداری نمی خواهند اما رعایت نکات زیر می تواند تا حد بسیار زیادی از خراب شدن و فرسایش درب های صنعتی بزرگ محافظت کند.

مانع خاصی هنگام باز شدن و بسته شدن درب های صنعتی نباشد. برای این منظور می توانید ریل های آن را نگاه کنید

ریموت درب اتوماتیک صنعتی را در جایی که احتمال می دهید دکمه هایش تحت فشار داعم قرار می گیرند قرار ندهید چراکه با ارسال سیگنال های مختلف به سمت جعبه فرمان نتنها ممکن است موجب باز و بسته شدن آن شود بلکه در دراز مدت باعث خرابی آن نیز می شود.

مدار فرمان تحت هیچ شرایط خیس نشود.

از شستن قسمت هایی که نیاز به روغن کاری دارند خود داری نمایید. اگر هم این کار را انجام می دهید حداقل آن را خشک و سپس دوباره روغن کاری نمایید.

اگر نحوه استفاده از خلاص کن کرکره برقی را بلد نیستید لطفا تلاش نکنید چراکه ممکن است کلا کرکره برقی و یا هرگونه درب اتوماتیک را خراب کنید. برای حل این مشکل می توانید از مشاوره رایگان ایران کرکره استفاده نمایید. برای این منظور می توانید با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار نمایید.

یکی از قطعات مهمی که در درب های اتوماتیک باید به آن توجه داشته باشید موتور درب اتوماتیک یا درب کرکره ای میباشد. این موتور ها با قدرت های متنوعی در بازار موجود میباشند که هر نوع دارای ویژگی هایی میباشد که برای کاربرد خاصی مناسب میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه موتور کرکره برقی با انواع این موتور ها آشنایی پیدا کرده و برای خرید مناسب ترین موتور درب کرکره ای یا درب اتوماتیک اقدام کنید.

از شتسن درب اتوماتیک و یا کرکره برقی با تینر و نفت خودداری نمایید.

در زمان گیر کردن درب اتوماتیک سریعات دکمه stop ریموت را بزنید و یا اینکه جریان برق را قطع کنید تا موتور آسیب نبیند و سریعا با یک مشاور در این خصوص برای حل مشکل مشورت نمایید.

به جای استفاده از قفل های معمولی درب های اتوماتیک و یا قفل کرکره برقی از قفل هوشمند کرکره برقی و درب اتوماتیک استفاده نمایید. چراکه گاهی به علت فراموشی ممکن است بدون باز کردن قفل اقدام به باز کردن درب با ریموت نمایید. در این صورت فشار زیادی به موتور وارد می شود(به این علت که درب هنوز به قفل متصل هست) و به احتمال قوی می سوزه. برای این منظور شرکت ایران کرکره اقدام به طراحی قفل های هوشمند کرکره برقی و درب های اتوماتیک صنعتی نموده است که می توانید در صفحه قفل هوشمند کرکره برقی آن را مشاهده نمایید.

در صورت اخراج کسی که قبلا به عنوان مدیر کنترل درب بوده است حتما اقدام به setup مجدد مدارفرمان نمایید.

جمع بندی:

انواع مختلفی از درب های اتوماتیک صنعتی وجود دارد که هر یک از آن ها کاربرد های مخصوص به خود را دارند. این درب ها مقاومت ، کیفیت و دوام زیادی دارند. قیمت درب های صنعتی اتوماتیک با توجه به نوع و سایز آن ها متغیر است. برای اطلاع از قیمت ها می توانید با نمایندگی فروش درب های اتوماتیک صنعتی تماس گرفته و با توضیح شرایط خود از قیمت آن ها مطلع شوید.

منبع