درب های کرکره ای برقی این روز ها کاربرد زیادی دارند. درب های کرکره ای برقی انواع مختلفی دارند که باعث تفاوت عملکرد آن ها می شود. دو مورد از پر طرفدارترین انواع موتور درب کرکره برقی موتور های ساید و موتور های توبلار هستند که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن ها و تفاوت موتور ساید و توبلار بپردازیم.

در دنیای امروز از کرکره برقی در محیط های زیادی استفاده میشود که انتخاب مناسب ترین کرکره برقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرکره های برقی رد اذنواع مختلفی تولید میشوند که هر نوع دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و برای کاربردی مناسب میباشد. اگر میخواهید مدل های متنوع کرکره های برقی را به همراه قیمت روز و ویژگی های آن ها مشاهده کنید میتوانید به صفحه کرکره برقی مراجعه کنید.

مهم ترین تفاوت بین موتور توبولار و ساید در نحوه عملکرد آنان است. موتور ساید گیربکسی می باشد و برای درب هایی که نیاز به حرکت مداوم دارند بسیار مناسب است. اما موتور توبولار اینطور نیست.

معمولا از موتور ساید برای درب های اتوماتیک و درب ریلی استفاده می شود و از موتور توبلا برای کرکره برقی ها استفاده می شود.

سیستم برق اضطراری کرکره برقی و و همچنین پشتیبانی از خلاص کن برای هر دوی این موتور ها فعال است اما از لحاظ قیمتی موتور ساید به دلیل کارایی بالا تر کمی گران تر است.

تفاوت موتور ساید و توبولار
موتور گیربکسی ساید

قیمت موتور ساید

پیش از آن که قیمت موتور ساید را بررسی کنیم باید برخی از ویژگی های آن را بررسی کنیم. موتور ساید جزو انواعی از موتور های کرکره های برقی است که سمت راست کرکره برقی نصب می شود و به همین دلیل با نام های موتور کناری و یا موتور راست نیز آن را می شناسند.

همچنین بخوانید: موتور ساید کرکره برقی – بررسی تخصصی

موتور ساید برای درب هایی مناسب است که در مکان های پر رفت و آمد نصب می شوند. به طور مثال پارکینگ ها و درب های پاساژ ها و مراکز خرید جزو این مکان ها هستند.

موتور های ساید می توانند انواع و مدل های مختلفی داشته باشند که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور اس دی سی
  • موتور بارزانته
  • موتور اتومات
  • موتور لیفت توربو

این موتور ها دارای مزایایی هستند که باعث شده است که در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند.

یکی از مزایای موتور های ساید کار کردن بدون سر و صدای آن هاست. از طرفی این درب ها محدودیتی نیز از نظر وزن ندارند چرا که قدرت آن ها بسیار بالاست و به خاطر همین برای درب های با اندازه های بزرگ مناسب هستند. این درب ها به راحتی نصب می شوند و امکان سقوط آن ها وجود ندارد. این درب ها را در هنگام قطعی برق می توان به صورت دستی باز و بسته کرد.

همچنین بخوانید: مشاهده قیمت کرکره برقی (موتور)

قیمت موتور ساید نسبت به سایر موتور های درب های کرکره برقی بیش تر است.

به طور کلی موتور های سایدکرکره برقی در برند های مختلفی در بازار موجود میباشند که یکی از مدل های پرطرفدار آن ها موتور ساید بارزانته میباشد.

موتور ساید بارزانته در قدرت های 300، 600 و 800 کیلوگرمی در بازار موجود میباشند که برحسب کاربرد محیط های مختلف میتوان از مناسب ترین نوع آن استفاده نمود.

این موتور ها قابلیت کار با 220 ولت را دارند.

از ویژگی های این موتور ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدار فرمان فول آپشن (نامشخص).
  • قابلیت اتصال چشمی (نامشخص).
  • قابلیت اتصال فلاشر (نامشخص).
  • چهار کانال.
  • دارای سیستم اتوکلوز یا بسته شدن اتوماتیک (نامشخص).
  • ولتاژ کاری موتور 220 ولت.
  • فرکانس برق 50 هرتز.

برای مشاهده مدل های متنوع این موتور ها به همراه لیست قیمت شان میتوانید به صفحه موتور ساید بارزانته مراجعه کنید.

نمونه موتور توبلارنمونه موتور توبلار
نمونه موتور توبلار

انواع موتور توبولار

موتور توبلار یا موتور تیوبلار برای مکان های با طول و عرض کوچک تر مناسب تر است. این موتور ها برای مغازه هایی که ورودی کوچکی دارند و یا پارکینگ خانه های کم واحد که تردد کمی در طول روز دارند یک انتخاب خوب ست. این موتور ها برای دو مدل درب سبک و سنگین تولید می شوند و می توانند وزن های از سی تا سیصد کیلوگرم را پوشش دهند.

همچنین بخوانید: انواع موتور توبولا کرکره برقی

ابعاد موتور های تیوبلار کوچک است و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و این موضوع باعث می شود برای دکوراسیون داخلی منازل کاملا مناسب باشند. همچنین قیمت مناسبی که این نوع موتور ها دارند باعث می شود برای تمام اقشار مورد استفاده باشند. سرعت باز و بسته شدن این درب ها بالاست و البته سرعت آن قابل تنظیم است که مزیت قابل توجهی محسوب می شود.

همچنین بخوانید: انواع موتور کرکره برقی

از دیگر انواع موتور های کرکره برقی میتوان به موتور های سانترال کرکره برقیس اشاره کرد.

موتور سانترال کرکره برقی مستقیما بر روی لوله شفت کرکره برقی نصب می شود. به همین دلیل به آن موتور سنترال یا موتور وسط کرکره برقی گفته می شود. البته به اشتباه به این نوع از موتور، موتور زیر سقفی کرکره برقی نیز گفته می شود که اشتباه است. نام دیگر این موتور کرکره برقی ام سی (MC) است که مخفف عبارت Motor Central است.

این نوع از موتور کرکره برقی مشابه بقیه انواع موتور دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن می پردازیم:
– مزایا و مزیت های موتور سانترال کرکره برقی:
– قیمت مناسب
– اشغال فضای کم تر
– نصب سریع
و …
– معایب و عیب های موتور سانترال کرکره برقی:
– توان و قدرت محدود
– تعمیرات دشوار تر به نسبت موتور ساید کرکره برقی
در هنگام خرید موتور سانترال کرکره برقی حتما به مزایا و معایب استفاده از این موتور دقت کنید.
برای مشاهده انواع مدل های موتور کرکره برقی به همراه ویژگی هر مدل میتوانید به صفحه موتور کرکره برقی مراجعه کنید.

انواع موتور درب اتوماتیک

در درب های اتوماتیک نیز از موتور های مختلفی استفاده میشود. برای انتخاب نوع موتور درب کرکره ای اتوماتیک باید به کاربرد آن و قدرت موتور توجه ویژه ای داشت.

موتور درب اتوماتیک یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای باز و بسته کردن درب های خودکار استفاده می شود.

این موتورها معمولاً در درب های ورودی ساختمان ها، پارکینگ ها، فروشگاه ها، ادارات و محل های دیگری که نیاز به درب خودکار دارند، نصب می شوند. موتور درب اتوماتیک معمولاً شامل یک موتور الکتریکی، یک گیربکس، یک سیستم کنترل الکترونیکی و یک سیستم حرکتی است.

موتور درب شیشه‌ای دانکر 24 ولت با توان 100 وات و پرقدرت محصول کمپانی دانکر موتور می باشد.

این محصول با برد کنترل فرمان های ایرانی از جمله اپراتور های ایرانی یونیک ،دلفین، آریو و همچنین شرکت لابل سازگاری بالایی دارد به گونه ای که محصولات این شرکت همواره جزء جدایی ناپذیر شرکت همتا است.

برای مشاهده انواع درب های اتوماتیک و خرید بهترین درب اتوماتیک با گارانتی و خدمات پس از فروش میتوانید به صفحه درب اتوماتیک مراجعه کنید.

موتور درب اتوماتیک ریلی:

درب های صنعتی ، درب هایی با وزن حدود 1000 کیلوگرم هستند که درون یک ریل به صورت کشویی به سمت چپ و راست باز وبسته می شوند.با توجه به وزن و ترددی که این درب های اتومات دارند باید از موتورهای مخصوصی جهت باز و بسته شدن به صورت خودکار،استفاده کرد.موتور درب ریلی nice , came از جمله  موتورهای پرقدرت ایتالیایی هستند که دربهایی با طول 13 تا 28 متر را ساپورت می کنند.

موتور درب اتوماتیک شیشه ای:

بعد از تشخیص چشمی درب برقی یک فرمان به  کنترل باکس ارسال می شود ، مدار فرمان آن را تحلیل می کند و سپس موتور فرمان باز شدن را ارسال می کند  موتور که توسط تسمه ها به هنگر های هر دو لت  شیشه ای متصل است با چرخش گیربکس خود لت ها  را به طرفین حرکت می دهد. تنظیم سرعت موتور توسط مدارفرمان اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای قابل تغییر است.از معروف ترین موتورهای درب برقی شیشه ای می توان به موتور دانکر اشاره کرد.

موتور درب اتوماتیک پارکینگی:

موتور درب اتوماتیک پارکینگی با توجه به نوع درب می تواند متفاوت باشد.یکی از پرکاربردترین نوع درب اتومات پارکینگی ، دربهای کرکره ای می باشد که از دو نوع موتور توبلار و موتور ساید درآن استفاده می شود.

جمعبندی:

با خواندن مطالب فوق تا حد خوبی با مزایا و معایب هر یک از انواع موتور های ساید و توبلار آشنا شدید. توصیه می کنیم برای مکان های کم رفت و آمد و کوچک با ورودی کم عرض از موتور های تیوبلار و برای پروژه های بزرگ از موتور های ساید استفاده نمایید.

برای محاسبه قیمت هر متر مربع کرکره برقی کلیک کنید.

منبع