یکی از مسائل مهم که پس از اتمام درمان های جوانسازی از اهمیت زیادی برخوردار است مراقبت های بعد از مزونیدلینگ می باشد که باید به آن اهمیت زیادی داده شود اگر مراقبت ها بعد از مزونیدلینگ به درستی صورت نگیرد موجب می شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه نرسید. ما در ادامه قصد داریم شما را با مراقبت های بعد از مزونیدلینگ آشنا کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزونیدلینگ چیست

مزونیدلینگ چیست؟ می دانید که با گذر زمان و بالا رفتن سن، پوست صورت به صورت کاملا طبیعی شل شده و به مرور شاهد ایجاد چین و چروکها می شوید که همین امر موجب کاهش حالت جوانی و شادابی صورت می شود.

اکثر افراد دوست دارند ظاهر شفاف و جوان خود را همواره حفظ نمایند برای این منظور راه های مختلفی مانند: صنعتی، شیمیایی و ……. وجود دارد.

برای مثال عده ای با بهره گیری از ماساژ صورت، برخی دیگر با استفاده از کرم های شفاف کننده و جوان کننده و تعداد کثیری نیز به دنبال روش های نوین می روند. روش های نوین شامل: میکرونیدلینگ، مزوتراپی و ……… می باشد.

 

یکی از پیشرفته ترین و نوین ترین روش ها که از محبوبیت ویژه ای میان افراد برخوردار است، مزونیدلینگ می باشد. مزونیدلینگ علاوه بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو ناشی از کرونا

برای خانم ها و آقایان دارد.

در واقع مفهموم کلی مزونیدلینگ ترکیبی از دو واژه مزودرم و نیدلینگ می باشد که نیدلینگ یعنی سوزن زدن و مزودرم لایه میانی پوست می باشد که مفهوم کلی آن یعنی سوزن زدن در لایه میانی پوست.

برای شرکت در دوره های آموزش مراقبت از پوست به صفحه دوره مراقبت از پوست با مدرک بین المللی مراجعه کنید.

عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ عوارض چندانی ندارد، اما در همان روز درمان و جلسات درمانی، به مدت یک هفته الی ده روز پوست کمی حالت سوختگی به خود می گیرد که با گذشت تایم کمی درمان می شود.

افرادی که نباید مزونیدلینگ کنند

کسانی که دچار عفونتهای پوستی ( مانند تبخال) هستند، افرادی که داروی ضد انعقاد خون استفاده می کنند، افراد دیابتی، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی ( به دلیل ضعف سیستم ایمنی، زخم ها ممکن است دیر تر درمان شود و فرد دچار عفونت شود ) نباید مزونیدلینگ انجام دهند.

 

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت

 

اصولا بعد از انجام مزونیدلینگ صورت بخش هایی که روی آن مزونیدلینگ انجام شده دچار قرمزی می شوند که بابت این موضوع اصلا نگران نباشید چرا که این قرمزی کاملا طبیعیست و پس از گذشت ساعاتی از بین می رود.

توجه داشته باشید بعد از انجام مزونیدلینگ صورت به هیچ عنوان نباید تا یک هفته از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. بهتر است اجازه دهید روند درمانی به بهترین نحو ممکن بدون دخالت مواد آرایشی به خوبی طی شود.

مورد بعدی در خصوص مراقبت های بعد از مزونیدلینگ این است که برای جلوگیری از هر آسیب به مدت 24 ساعت از انجام ورزش و فعالیت سنگین خودداری نمایید.

شست و شوی صورت بعد از مزونیدلینگ

همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم یکی از روش های پر استفاده درمانی که اغلب مردم برای رفع خطوط چهره، رفع چین و چروک، جای لک و جوش از آن استفاده می کنند، مزونیدلینگ می باشد.

برای شست و شوی آثار خونی که روی صورت شما خشک شده باید حداقل 6 ساعت دست نگه دارید، و پس از سپری شدن این زمان می توانید با استفاده از صابون های ملایم و خنثی و پاک کننده های ملایم صورت خود را بشویید.

نکته: توجه داشته باشید صورت خود را حتما با آب سرد شستشو دهید

پوسته ریزی بعد از مزونیدلینگ

پوسته ریزی بعد از مزونیدلینگ، بعد از انجام مزونیدلینگ صورت شروع به پوسته ریزی می کند توجه داشته باشید که، مزونیدلینگ عمیق باعث قهوه ای شدن پوست و پوسته پوسته شدن صورت می شود.

نکته: کندن پوسته ها زودتر از تایم موعد به تدریج به لایه های حساس آسیب می رساند. پس بهتر است صبور باشید تا پوسته ها خودکار از بین بروند، البته می توانید پس از گذشت چند روز به آرامی با لیف روی پوسته های جداشده بکشید.

نکته: از مصرف نوشیدنی های داغ، غذاهای تند، الکل بپرهیزد.

 

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

اغلب افراد بعد از انجام مزونیدلینگ این سوال را دارند که بعد از مزونیدلینگ چه کرمی بزنیم ما در این بخش قصد داریم بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ را به شما معرفی کنیم.

به دلیل حساس شدن پوست شما بهتر است زیر نور شدید لامپ ها و مانیتور نباشید. برای پوست حساس اطراف چشم حتما از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده نمایید، همچنین می توانید از پماد زینک که دارای عنصر روی می باشد، استفاده نمایید. چرا که یکی از اساسی ترین ماده برای ترمیم پوست آسیب دیده می باشد.