آموزش سئو خارجی یا همان سئو Off Page که به آن Off- Page-SEO هم گفته می‌شود به تمامی عملیاتی می‌گویند که در خارج از سایت انجام می‌شود برای افزایش رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل.

مانند بک لینک هایی که ما در سایت های پر ورودی قرار می دهیم، تا بتوانیم از این سایتهای پرودی برای وبسایت خود مخاطبان جدیدی را جذب کنیم، و یا زمانی که با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز و یا تبلیغات کلیکی بتوانیم ورودی‌های جدیدی را به صفحات سایت خود بکشانیم.

البته نکته مهمی که در مورد سئو خارجی وجود دارد این است که قبل از انجام عملیات سئو خارجی ما حتماً باید سئو داخلی صفحات سایت خود را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم.

در واقع صفحات سایت ما از لحاظ ساختار داخلی باید ساختار درستی داشته باشند تا به عنوان مثال زمانی که ما می خواهیم با استفاده از یکی از تکنیک‌های SEO Off Page مانند تبلیغات گوگل ادوردز جایگاه کلمات کلیدی خود را ارتقا دهیم، حتما باید ساختار SEO On page ما درست باشد تا بتوانیم با کمک گوگل ادوردز جایگاه مناسبی را در صفحه اول گوگل به دست آوریم.

برای مطالعه » مشاوره سئو رایگان

ابزارهای سئو خارجی

در بخش قبلی گفته شد که سئو خارجی به معنی کلیه فعالیت هایی است که در خارج از سایت انجام می شود، برای اینکه ما بتوانیم این فعالیت‌ها را انجام دهیم نیاز داریم از برخی از ابزارهای موثر سئو استفاده کنیم.

ابزار های مانند بک لینک که ما میتوانیم در سایت هایی که به ما اجازه درج بک لینک میدهند، لینک سایت خود را در این سایت ها قرار دهیم، تا بتوانیم با استفاده از ورودی بالایی که این وب سایت ها دارند برخی از کاربران آنها را به وب سایت خود بکشانیم.

سایت های زیادی هستند که این اجازه را به ما می‌دهند، البته نکته مهمی که درمورد این سایت وجود دارد این است که این سایت ها حتما باید Domain Authority بالایی داشته باشند، تا ما بتوانیم از بک لینک این سایت ها استفاده کنیم.

یکی دیگر از ابزارهای که می‌تواند برای صعود خارجی به ما کمک کند استفاده از ابزارهای مانند الکسا میباشد، شما با کمک الکسا میتوانیم یک آنالیز دقیقی نسبت به رقبای وبسایت خود داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر با این ابزارهای موثر پیشنهاد می کنیم که مقاله معرفی ابزارهای سئو گوگل را حتماً مطالعه نمایید که در این مقاله به صورت مفصل در مورد این ابزارها توضیح داده شده است.

برای مطالعه » سئو مارکتینگ

آموزش سئو خارجی

برای اینکه شما بتوانید بر روی سئو خارجی یا همان Off Page SEO بهتر کار کنید نیاز به یک سری آموزش ها دارید به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید با استفاده از درج ریپورت و یا درج بک لینک از یک وبسایت که دارای ورودی بسیار بالایی است.

سری از مخاطبان آن وب سایت را به صفحات سایت خود بکشانید، باید ابتدا قبل از اینکه بک لینک های خود را در سایت مورد نظر درج کنید و مواردی مانند Domain Authority و Spam Score این وب سایت را بررسی نمایید، که برای این کار می توانید از سایت websiteseochecker.com کمک بگیرید.

و یا به عنوان مثال زمانی که می خواهید رقبای سایت خود را در ابزاری مانند الکسا چک کنید، باید با یکسری از اصطلاحات تخصصی الکسا آشنا باشید.

مثلا بدانید که در حوزه کاری شما چه کلماتی دارای محبوبیت بالاتری هستند و میزان ورودی آنها بیشتر است، چه کلماتی می توانند قشر انبوهی از ورودی را به سمت صفحات سایت شما سرازیر کنند.

برای کسب آگاهی بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم که به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید، فیلم های آموزشی درج شده در این صفحه را مشاهده نمایید و همچنین در این صفحه می توانید تمامی سوالات خود را پیرامون سئو از همکاران ما بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را بدهند.

تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی

برای انجام SEO Off Page به صورت تخصصی یک سری تکنیک هستند که می‌توانند به شما کمک کند که در این مورد به چند تا از مهمترین آنها اشاره می کنیم :

پیشنهاد ویژه » جهت برقراری ارتباط با شرکت سئو سایت با شماره های 02166931857 ، 09120145021 تماس حاصل فرمایید.

گوگل سرچ کنسول :

سرچ کنسول ابزاری است که رفتار گوگل نسبت به وب سایت شما را به شما نمایش می دهد، در سرچ کنسول شما می توانید تعداد کلیک هایی که وب سایت شما در طول مقاطع مختلف مثلا در یک ماه گذشته و یا در شش ماه گذشته خورده است را مشاهده نمایید.

تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی شما در صفحات مختلف موتور جستجوگر گوگل توسط کاربران مشاهده شده است نیز قابل رویت می باشد.

و در صورتی که برخی از صفحات شما دارای یک سری ارورها مانند ارور mobile usability باشد، شما می توانید در سرچ کنسول این خطاها را مشاهده کنید، و همچنین می توانید صفحات وب سایت خود را در این ابزار ایندکس نمایید.

برای مطالعه » استراتژی سئو

google analytics

گوگل آنالیتیکس هم ابزاری است که رفتار کاربران نسبت به به وب سایت شما را به شما نشان می دهد به عنوان مثال میزان ماندگاری کاربران یا همان Session Duration در صفحات سایت شما به چه اندازه بوده است.

به عنوان مثال اگر یک صفحه از سایت شما روزانه ۱۰۰۰ نفر ورودی دارد که این مورد در سرچ کنسول قابل رویت می باشد.

برای مطالعه » سئو چیست ؟

میانگین ماندگاری این هزار نفر در صفحات سایت شما به چه اندازه بوده است، و مطمئنا می دانید که هرچقدر این معدل بالاتر باشد این به این معناست که صفحات سایت شما کاربر پسند بوده و توانسته است که نیاز مخاطب خود را برطرف کند.

در صورتی که این معدل تا حد غیر معقولی پایین باشد شما به این نتیجه می رسید که صفحات سایت شما در جلب نظر کاربران زیاد موفق نبوده است.

شما باید تکنیک هایی را در صفحه پیاده سازی نمایید تا بتوانید نیاز مخاطب خود را برطرف کنید.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

Google Tag manager

Google Tag manager هم ابزاری است که می تواند آنالیز دقیق تری نسبت به رفتار کاربران در وبسایت شما به شما نمایش دهد.

به عنوان مثال زمانی که شما یک ویدیوی آموزشی و یک ویدیو معرفی محصول در وبسایت قرار می دهیم و یا مثلا یک دکمه به عنوان اکشن در صفحه قرار می دهید.

می توانید با کمک این ابزار کاربردی بررسی نمایید که آیا کاربرانی که به صفحات سایت شما وارد شده‌اند از این ابزار استفاده کرده اند یا خیر، مثلا کسی روی ویدئوی آموزشی شما کلیک کرده است یا نه.

برای مطالعه » دیجیتال مارکتینگ چیست

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی هم یک بخش مهم از از سئو خارجی محسوب می شود، شما اگر بتوانید در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مطالب و خدمات وب سایت خود را تبلیغ کنید و بتوانید از آنها ورودی دریافت کنید این مورد بسیار می‌تواند به ارتقای سئو صفحات سایت شما کمک کند.

به عنوان مثال شما اگر بتوانید با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید، و در شبکه‌های اجتماعی که تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد بتوانید تبلیغات وب سایت خود را در آنجا درج کنید و بتوانید از آنجا ورودی جذب کنید، این مورد هم بسیار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید کلمات کلیدی خود را به صفحات اول گوگل برسانید.

برای مطالعه » سئوکار کیست

نکته »» اینفلوئنسر کیست :

اینفلوئنسرها کسانی هستند که معمولا در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های زیادی دارند و پست های آنها در معرض دید صدها و یا شاید هزاران نفر قرار می گیرد و توسط مخاطبان زیادی به اشتراک گذاشته می شود و لایک و کامنت زیادی را دریافت می کنند.

در حوزه سئو خارجی اینفلوئنسرها بسیار می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید ورودی سایت خود را افزایش دهید.

اگر میخواهید بدون محدودیت تکنیک های سئو را یاد بگیرید و تبدیل به یک سئوکار حرفه ای شوید میتوانید با مراجعه به صفحه  آموزش رایگان سئو pdf جامع ترین منبع آموزشی را دریافت کرده و با مرور مطالب و کسب مهارت وارد این حوزه کاری شوید.

برای مطالعه

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورتی که علاقه مند هستید مباحث مربوط به سئو را به صورت کاربردی یاد بگیرید می توانید در دوره سئو شرکت نمایید، شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo این دوره آموزشی را برای علاقمندان به این حوزه کاربردی در نظر گرفته است.

همچنین می توانید با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ مباحث مربوط به بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید، و در صورتی که علاقه مند به آشنایی با نحوه آموزش این دوره هستید می توانید به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد سئو خارجی

Off Page SEO چیست

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد Off page SEO یا سئو خارجی شامل تکنیک های است که بیرون از سایت جهت بهینه سازی انجام می شود و سئو خارجی سایت قدرت بیشتری از سئو داخلی سایت دارد اما ممکن است به جای اینکه به کاربران هدفمند وب سایت شما اضافه کند تنها بازدید کننده برایتان ایجاد کند.

استراتژی مهم سئو خارجی  ؟

تولید محتوا، ثبت نام در موتورهای جستجو، به اشتراک گذاری عکس، بررسی و نقد کسب و کار شبکه های پرفروش آنلاین و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله مهمترین استراتژی هایی هستند که در سئو خارجی می توانند به شما کمک کنند.

اهمیت سئو خارجی چقدر است ؟

سئو خارجی اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که با کمک سئو خارجی است که شما می توانید ورودی سایت خود را افزایش دهید.

منبع »

https://atgo.ir/سئو-خارجی-چیست/