حضور در خانه فساد چه جرمی دارد؟

صرف حضور در خانه فساد، مصداق جرم ارتکاب فعل حرام است.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۳۱۰۰۳۲۶

تاریخ:۲۲/۰۳/۱۳۹۲

رأی شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران

به موجب کیفرخواست شماره ۲۰۰۹۲۹-۱۸/۱۰/۹۰ صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران ۰۱ (ل.ع.) فرزند خ.، ۳۸ ساله، اهل باکو و ساکن تهران، ۲. (ف. ف.) فرزند (ع) ۴۱ ساله، اهل آبادان و ساکن کرج، ۳. (ت.م.) فرزند (م.) ۴۵ ساله، اهل و ساکن تهران متهم هستند به فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا، ۴. س.س.) فرزند (ح.) ۲۶ ساله، اهل و ساکن تهران، ۵. ت.ش.) فرزند (الف) ۲۲ ساله، اهل تبریز و ساکن تهران و با وکالت (ع.ع.) ۶. (ک.ج) فرزند (ق.) ۳۳ ساله،اهل و ساکن تهران و بازداشت از تاریخ ۱/۱۰/۹۰ به جهت عجز از تودیع وثیقه، ۷. (ع.الف.)

وکیل برای جرم حضور در خانه فساد وکیل برای جرم حضور در خانه فساد

فرزند (ه.) ۲۳ ساله، اهل و ساکن تهران و بازداشت از تاریخ ۱/۱۰/۹۰ به جهت عجز از تودیع وثیقه (ردیف های ۴ تا ۷ )متهم هستند به ارتکاب فعل حرام از طریق حضور در مرکز فساد و برقراری رابطه نامشروع. دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده و گزارش مرجع انتظامی از نحوه دستگیری متهمان و تحقیقات به عمل آمده و اقاریر متهمان ردیف ۴ و ۶ و ۷ به حضور در محل جهت ارتکاب عمل منافی عفت و با پرداخت وجه و با توجه به نحوه ی آشنایی این افراد با این محل به شرح صورت جلسه ۲۲/۱۲/۹۰ که به جهت رعایت عفت کلام از ذکر جزئیات خودداری می گردد و اگرچه متهم ردیف پنجم در جلسه دادگاه برخلاف اقرارش در دادسرا، منکر عمل حرام بوده و در عین حال اظهار ندامت می کند!

وکیل برای جرم حضور در خانه فساد وکیل برای جرم حضور در خانه فساد

لذا دادگاه بزهکاری متهمان ردیف اول تا سوم دایر بر فراهم نمودن موجبات فساد و ردیف های ۶ و ۷ دایر بر ارتکاب رابطه نامشروع (ششم با اول و هفتم با دوم) و نیز ردیفهای ۴ و ۵ را با توجه به نحوه ی دستگیر آنان و قبل از ارتکاب عمل منافی عفت محرز دانسته و به استناد مواد ۶۳۷- ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و ۲۱۴ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و منابع معتبر فقهی من جمله تحریرالوسله حضور امام خمینی (ره)در مسئله چهارم از مبحث القول في احکامة و بعض اللواحق از الفصل الرابع في حد المسكر اولا: هریک از متهمان ردیف اول تا سوم (( ل.ع.)( ع.ع.)و ( ت.م.)) را بابت فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا( و تشکیل خانه فساد) به تحمل سه سال حبس تعزیری؛

ثانيا: هریک از متهمان ردیف ۴ و ۵ (س.س.) و (ت.ش.) را بابت ارتكاب فعل حرام با حضور در خانه فساد و به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی؛

وکیل برای جرم حضور در خانه فساد وکیل برای جرم حضور در خانه فساد

ثالثا: هر یک از متهمان ردیف ۶ و ۷ ((ک.ج.) و (ع.الف.)) را بابت ارتکاب رابطه نامشروع و عمل منافی عفت به تحمل سی ضربه شلاق تعزیری محکوم می کند. این رأی نسبت به متهمان ردیف اول تا سوم غیابی وظرف ده روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این شعبه و سپس ظرف بیست روز قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران ولی نسبت به دیگران حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران – غفاری

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

وکیل برای جرم حضور در خانه فساد وکیل برای جرم حضور در خانه فساد

رای شعبه ۳۲ دادگاه تجديدنظر استان تهران درباره جرم حضور در خانه فساد

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم (ت.م.) با وکالت خانم (ر.ح)نسبت به دادنامه شماره ۱۰۱ مورخ۸/۲/۱۳۹۲ در تأیید رأی غیابی ۱۵۸۰ مورخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۰ صادره از شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران اصدار یافته و به موجب آن تجدیدنظر خواه به اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم گردیده است. با توجه به مجموع محتویات پرونده نظر به این که در این مرحله از دادرسی از ناحیه تجدیدنظر خواه ایراد و اعتراض موجه و مدللی که موجبات نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را فراهم نماید ارائه و عنوان نگردیده است و بر مبانی استدلال و استنباط دادگاه نخستین در رسیدگی به موضوع و صدور حکم و رعایت موازین قانونی و تشریفات دادرس خدشه و خللی مترتب نیست و دادنامه تجدیدنظر خواسته مطابق دلایل موجود در پرونده وفق مقررات قانونی صادر گردیده است و ایراد تجدیدنظر خواه در حدی نیست که موجبات حصول علم به وجود اشتباه در حکم مزبور گردد، لذا اعتراض قابل انطباق با جهات مقرر در ماده ۲۴۰ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری نمی باشد در نتیجه دادگاه به استناد بند «الف» ماده ۲۵۷ قانون مذکور ضمن رد تجدیدنظرخواهی به عمل آمده حکم تجدیدنظر خواسته را تأیید و استوار می نماید. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

وکیل برای جرم حضور در خانه فساد وکیل برای جرم حضور در خانه فساد

بلاغی- شریعتی

دایر کردن مرکز فساد و فحشا منجر به جرائم منافی عفت

با توجه به اینکه دایر کردن مرکز فساد و فحشاء موضوع ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵، متفاوت از جرائم منافی عفت مذکور در تبصره ماده ۴۳ قانون آئین دادرسی کیفری ۱۳۷۸ است (ماده ۱۰۲ قانون دادرسی کیفری ۱۳۹۲)، هرچند ممکن است دائر کردن مرکز فساد و فحشاء منجر به جرائم منافی عفت نیز گردد، مع الوصف با اعلام وقوع بزه مورد بحث ( دایر کردن مرکز فساد و فحشاء)و متکی بودن این اعلام و اخبار به اطلاعات قابل وثوق، لازم است دستورات مقتضی در زمینه کشف قضیه، صادر و بر اساس آن، اقدامات بعدی جهت تعقیب انجام شود.

نظریه مشورتی شماره ۴۸۴/۹۴/۷ مورخ ۲۷/۲/۱۳۹۴ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

وکالت خانه فساد

برای بسیاری افراد کم اطلاع اتفاق افتاده که به اشتباه یا از سر ناآگاهی وارد خانه های فساد شده اند و از قضا مشمول حکم دستگیری در خانه فساد می شوند. این چنین افرادی باید چه کار بکنند؟

برای بسیاری افراد نیز اتفاق افتاده که در همسایگی خانه های تیمی و خانه فساد قرار می گیرند. نحوه گزارش و شکایت از خانه فساد در تهران چگونه است؟

بسیاری افراد نیز به دلیل تهمت دایر کردن مرکز فساد و فحشا دستگیر شده و می بایست در دادسر در این مورد از خود دفاع کرده و رفع اتهام کنند.

معدودی دیگر نیز واقعا دایر کننده مراکز فساد و فحشا بوده و از کرده خود پشیمان هستند. چطور می شود بار گناه این افراد را کم کرد؟

پیشنهاد بررسی: اگر درگیر دعاوی روابط نامشروع هستید حتما از خدمات مشاوره ای بهترین وکیل رابطه نامشروع در تهران استفاده کنید.

شما میتوانید ک مقاله بهترین وکیل تهران را بخوانید شاید برایتان جالب باشد.

مجازات دایر کردن خانه فساد

مطابق قوانین کیفری ( بند الف ماده ۶۳۹ قانون مجازات)، ایجاد خانه فساد، خانه تیمی یا به عبارتی مرکز فساد و فحشا دارای ۱ تا ۱۰ سال حبس می باشد. در مورد تامین قضایی دایر کردن خانه فساد نیز غالبا قرار وثیقه صادر شده و صدور و پذیرش کفالت بعید است. لام به ذکر است که علاوه بار مجازات تعیین شده از طرف دادگاه کیفری، محل مربوطه نیز با نظر قاضی بطور موقت بسته خواهد شد.

مطابق همین قانون، افراد زیر قطعا مشول 1 تا 10 سال حبس خواهند شد. مگر اینکه خلاف این واقع باشد.

  • فردی که اثبات شود دایر کننده و یا مدیر خانه فساد است.
  • فردی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق کرده، یا موجبات آن را فراهم می کند.

برای مورد آخر تبصره ای با عنوان قوادی نیز هست. هر گاه بر عمل تشویق به فحشا عنوان قوادی صدق شود علاوه بر مجازات 1 تا 10 سال حبس، فرد مذکور به حد قوادی نیز محکوم میگردد. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله قوادی چیست را مطالعه کنید.

حضور در مرکز فساد و فحشا

پیش تر در مورد حکم دستگیری در خانه فساد صحبت کردیم. اما در این بین اگر فردی بصورت ناخواسته وارد خانه های فساد و خانه تیمی شود، یا به اشتباه مورد اتهام حضور در خانه فساد قرار بگیرد چیست؟

این فرد در صورتی که بتواند این امر را اثبات کند، به علت عدم سوء نیت ( عنصر معنوی جرم ) اصلا جرمی واقع نشده است. هرچند دادسرای مربوطه قطعا تحقیق کرده و در حق افراد بی گناه حکم منع تعقیب صادر می نماید.

این امر با نقشه از پیش تعیین شده در مورد افراد اداری و نظامی بسیار اتفاق می افتد که در صورت مجکومیت، فرد می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و یا از طریق دادسرای ارشاد تحت عنوان گزارش خلاف واقع، حکم را پیگیری کند.

تعریف جرم دایر کردن خانه فساد و فحشا

قبل از آنکه به مجازات تشکیل خانه فساد پرداخته شود، و ماده قانونی درباره مجازات خانه فساد و فحشا بیان گردد، درباره ی دو عبارت فحشا و فساد می توان گفت، فحشا به عمل زشت و ناروا یعنی زنا اشاره دارد، و فساد عنوانی گسترده تری بوده که سایر اعمال مانند لواط، مساحقه، قوادی، تن فروشی، اشاعه فحشا، توزیع مشروبات الکلی و… را در برمی گیرد.

خانه فساد چیست؟

در قانون مجازات اسلامی تاسیس خانه فساد جزو جرایم کیفری محسوب می شود.

خانه فساد چیست؟ خانه فساد و فحشا به محلی گفته می شود که در آن اعمال غیر اخلاقی مانند زنا، لواط، قمار، رفتارهای همجنسگرایانه و … انجام میشود.

مجازات دایر کردن مرکز فساد و فحشا چیست؟

ماده 638 درباره مجازات  تشکیل خانه فساد و فحشا بیان می کند که:

افراد زیر به حبس از یک تا ده سال محکوم میشوند و در مورد بند «‌الف» علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر‌دادگاه بسته خواهد شد:

‌الف – کسی که مرکز فساد یا فحشا دایر یا اداره کند.

ب – کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید.

تبصره – هر گاه بر عمل فوق عنوان قوادی صدق نماید علاوه بر مجازات مذکور به حد قوادی نیز محکوم میگردد.»

در بندهای این ماده قانونی دو عنوان دایر کردن خانه فساد و تشویق افراد به فساد را جداگانه مطرح کرده است، برخی حقوقدانان اداره خانه فساد را مصداقی از تشویق افراد به فساد دانسته و بنابراین بیان می کنند که مجازات راه اندازی خانه فساد در این حالت نمی تواند مشدد باشد. اما در برخی از آرا صادر شده، چنانچه مجرم در کنار اداره کردن خانه فساد افراد را تشویق به عمل فساد و فحشا نماید، مجازات خانه فساد و فحشا برای وی مشدد در نظر گرفته شده است.

درباره ی قوادی باید گفت، جرم قوادی عمل است که شخص مجرم دو نفر را برای انجام عمل فحشا به هم معرفی می کند، و مجازات مربوط به خود را خواهد داشت و به طور مشخص قانون درباره آن تعیین تکلیف کرده، چنانچه شخص در کنار قوادی به اداره مرکز فساد بپردازد، مجازات راه اندازی خانه فساد و فحشا برای وی تشدید می شود.

اگر متهم به

ارکان جرم دایر کردن خانه فساد و فحشا

جرم راه اندازی مرکز فساد و فحشا دارای سه رکن قانونی، مادی و معنوی است. رکن قانونی این جرم در ماده 639 بیان شد، درباره عنصر مادی این جرم میتوان گفت برپا کردن محلی برای انجام اعمال فساد انگیز و اداره کردن آن و یا تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز فساد و فحشا از جمله رفتارهایی است که به عنوان عنصر مادی در نظر گرفته می شود، و با توجه به آن مجازات خانه فساد و فحشا تعیین می گردد.

عنصر معنوی جرم اداره خانه فساد و فحشا به علم و آگاهی فرد نسبت به کاری که در حال انجام دادن است اشاره دارد، و قصد و نیت وی برای آنکه محلی را در اختیار افراد فاسد قرار دهد در نظر گرفته می شود.

دستگیر شدن اشخاص دیگر در خانه فساد و فحشا

ممکن است اشخاص دیگری به غیر از دایر کنندگان و اداره کنندگان خانه فساد در خانه فساد نیز حضور داشته باشند و در حین دستگیری در حال انجام دادن فعل مجرمانه دیگری از قبیل زنا یا لواط یا عمل منافی عفت نباشند . در این صورت قانونگذار صرف حضور در خانه فساد را جرم انگاری نکرده است و قانونگذار مجازاتی را در نظر نگرفته است . در بعضی از آرای صادره دادگاه صرف حضور در خانه فساد را مصداق ارتکاب فعل حرام دانسته و حکم به شلاق صادر کرده است .

همچنین در آرای برخی دادگاهها حضور افراد در خانه فساد را تحت عنوان معاونت در اشاعه فساد لحاط می کنند و مجازات ۵ سال حبس برای این دسته از اشخاص در نظر می گیرند .

تشویق مردم به فساد یا ایجاد موجبات آن

برخی از افراد با فعالیت در فضای مجازی و تحت عنوانهای ماساژ یا صیغه و دیگر عنوانها اقدام به مرتبط کردن مردان و زنان جهت روابط نامشروع می کنند که این افراد با توجه به گستره وقوع جرم معمولا به ۱۰ سال حبس محکوم می شوند .

سایر افرادی که با این اشخاص همکاری می کنند تحت عنوان معاونت در اشاعه فساد مجازات می شوند .

مرسی از شما دوستان ک تا پایان این مقاله با ما همراه بودید شما میتوانید ک برای مشاهده بیشتر مقالات به بخش مقالات مراجعه کنید.