اختراع گاوصندوق در دهه های پیش به قدری بااهمیت تلقی می شد که گویی هیچ سارقی نمی تواند به محتوای داخل آن ها دسترسی پیدا کند! اما متاستفانه پیشرفت تنها برای شرکت های تولید کننده اتفاق نمی افتد و سارقان نیز پا به پای شرکت های تولید کننده به دنبال روش هایی برای به سرقت بردن محتوای داخل گاوصندوق ها می باشند.

همین مسئله باعث شده است که خریداران گاوصندوق برای تامین امنیت مدارک و اشیای ارزشمند خود تنها به خرید گاوصندوق کفایت نکنند و خودشان به دنبال روش هایی برای انداختن سنگ جلوی پای سارقان باشند! در این مقاله به جامع ترین شکل ممکن مبحث گاوصندوق مخفی را توضیح داده ایم.

چرا باید گاوصندوق خود را مخفی کنیم ؟

مخفی کردن گاوصندوق های خریداری شده چه سودی برای ما دارد ؟ آیا خرید یک صندوق نمی تواند به صورت ۱۰۰درصدی از سرقت محتوای داخل صندوق جلوگیری کند ؟ اصلا کجا و چطوری گاوصندوقمون رو مخفی کنیم و… اینها سوالاتی هستند که حتما در ذهن شما شکل گرفته است و ما در این مقاله به صورت کامل به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

تصور کنید که در تعطیلات تشریف دارید و سارقان به هر روشی که شده است وارد خانه شما شده اند و وقت کافی برای باز کردن صندوق شما را ندارند! اگر در همان لحظه ورود به محیط خانه شما با گاوصندوق روبرو شوند چه اتفاقی می افتد ؟ در واقع شما با گذاشتن صندوق در مکان های به اصطلاح تابلو مسیر سرقت را برای سارقان هموار کرده اید.

درسته که خریدن یک گاوصندوق خوب تقریبا ۷۰درصد عملیات جلوگیری از سرقت سارقان را حل می کند، اما برای ۳۰ درصد باقی مانده یک سری نکات است که می توانید آن ها را رعایت کنید که از اصلی ترین آن ها، پیدا کردن روش هایی برای مخفی کردن گاوصندوق می باشد.

روش های مخفی کردن گاوصندوق

برای قایم کردن گاوصندوق روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به صورت کامل به آن ها می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم :

مخفی کردن گاوصندوق در دیوار

دیوار بهترین جای ممکن برای مخفی کردن گاوصندوق ها می باشد، اگر گاوصندوق خود را در دیوار مخفی کنید کمتر سارقی دستش به آن می رسد و درواقع عملیات سرقت گاوصندوق به دلیل پیدا نکردن جای آن به کلی متوقف و کنسل می شود.

برخی از صندوق ها به انحصار گاوصندوق دیواری نامیده می شوند و برای مخفی شدن در دیوار ها تولید شده اند، این صندوق ها با وجود شیار ها و بر آمدگی های خاص و همینطور نقاط مخصوص برای اتصال صندوق در دیوار می توانند به خوبی به هر دیواری متصل شوند.

توجه داشته باشید که تنها صندوق های دیواری قابلیت متصل شدن به دیوار را ندارند و باقی صندوق ها نیز می توانند به واسطه روش های جدیدی به دیوار متصل شوند.

مخفی کردن گاوصندوق در زمین

یکی از بهترین روش های مخفی کردن گاوصندوق، متصل کردن آن ها به زمین و یا حتی به صورت کلی جای دادن آن ها در زمین می باشند.

البته دو روش قبلی برای همه نوع خانه ها امکان پذیر نمی باشد و بیشتر مناسب خانه ها ویلایی و لوکس است.

تقریبا تفاوتی بین صندوقی که در زمین قرار می گیرد با گاوصندوق زمینی وجود ندارد و شما می توانید برای سفارش این صندوق ها از لینک ذکر شده استفاده ببرید.

مخفی کردن گاوصندوق در مکان های غیر قابل مشاهده

دو روشی که تا به اینجا آموختیم همگی نیازمند یک سری خرج های اضافی می باشد و نمی توان بدون پرداخت هزینه از این کار ها انجام داد، از حالا به دو روشی می پردازیم که نیازمند هیچ هزینه ای نمی باشد.

مخفی کردن گاوصندوق در آشپزخانه

آشپزخانه از آخرین مکان هایی است که هر فرد سارق یا عادی ای برای پیدا کردن گاوصندوق به دنبال آن می گردد، با مخفی کردن گاوصندوق خود در آشپزخانه می توانید زمان بسیار  زیادی را از سارقان بگیرید.

کمد های داخل آشپزخانه و یا کمد های داخل اتاق خواب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای مخفی کردن گاوصندوق شما باشد.

قایم کردن صندوق در مکان هایی که حبوبات و مواد غذایی نگهداری می شود برای هر کسی می تواند تعجب آور باشد و همین موضوع باعث می شود تا سارقان برای پیدا کردن آن به دردسر بی افتند.

مخفی کردن گاوصندوق در انباری و زیرزمین

شاید بپرسید که مگر از گاوصندوق برای نگهداری اشیای ارزشمند استفاده نمی کنیم! پس چرا باید آن ها را در داخل انباری و یا زیرزمین نگهداری کنیم ؟ جواب سوال ساده است، به خاطر اینکه به ذهن کسی نمی رسد.

درواقع همه تصور می کنند که انباری و زیرزمین برای نگهداری وسایل کم اهمیت می باشد، شما می توانید از همین طرز فکر برای قرار دادن گاوصندوقتان در انباری استفاده کنید.

اما به این نکته توجه داشته باشید که با مخفی کردن گاوصندوق در انباری و یا زیرزمین نمی توانید درب آن را در هر زمانی باز و بسته کنید!

هزینه مخفی کردن گاوصندوق

هزینه مخفی کردن گاوصندوق کاملا بستگی به روشی است که انتخاب می کنید، برای مثال مخفی کردن صندوق در انباری و یا زیرزمین هیچ هزینه ای برای شما نمی تراشد اما اگر بخواهید صندوق های خود را به دیوار و یا زمین متصل کنید، موظف به پرداخت هزینه هایی هستید!

از این رو هزینه مخفی کردن صندوق ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. از مدل گاوصندوق شما گرفته تا ابعاد و اندازه های آن و حتی جنس دیوار می تواند به صورت مستقیم روی هزینه پایانی کار تاثیرگذار باشد.

اکثر صندوق هایی که مشتریان تیم سیف باکس شاپ خریداری می کنند در دسته بندی گاوصندوق خانگی می باشد، این صندوق ها برای جایگذاری و مخفی شدن بهترین گزینه می باشند و به راحتی می توانند توسط هر یک از روش های مخفی کردن گاوصندوق مورد استفاده قرار بگیرند.

نصب گاوصندوق مخفی

نصب گاوصندوق های مخفی با توجه به مکانی که در آن زندگی می کنید متفاوت است و مسئله ای است که به خودی خود نیاز به کارشناسی دارد. به این منظور، کارشناسانی به محل مورد نظر شما اعزام می شوند تا با بررسی شرایط موجود محل نصب گاوصندوق مخفی را پیدا کنند.

علاوه بر حساسیت پیدا شدن محل نصب گاوصندوق مخفی، نصب این گاوصندوق ها نیاز به تجهیزاتی دارد. معمولا برای نصب این گاوصندوق ها لازم است دیوار و یا زمین کنده و سوراخ شوند و این کار باید به گونه ای اتفاق بیفتد که اولا به سایر قسمت های منزل اسیبی نرسد و دوما، ابعاد با دقت زیادی اندازه گیری شوند تا هیچ قسمتی از گاوصندوق پیدا نباشد.

 انواع گاوصندوق های مخفی

سه نوع گاوصندوق مخفی وجود دارد، یک نوع از آن ها در دیوار پنهان می شوند و دو مدل دیگر که در زمین پنهان می شوند. هر ۳ نوع محصول به لحاظ امنیتی فاکتور های اولیه نسوز و ضدسرقت را دارند اما گاوصندوق های پنهان دیواری به لحاظ  ضخامت ورق فولاد به کار رفته به نسبت سایر محصولات ضعیف تر هستند.

گاوصندوق های دیواری : این محصولات، به لحاظ ضخامت ورق فولاد محصولات ضعیف تری هستند و با توجه به ابعادی که دارند ( عموما در عمق کمی طراحی می شوند ) کاربری محدودی دارند. گاوصندوق های دیواری برای نگهداری طلا و جواهر و اشیاء با ارزش خیلی پیشنهاد نمی شود مگر اینکه فضایی که محصول قرار می گیرد کاملا مخفی باشد و به راحتی دسترسی نداشته باشید.

درباره نحوه پنهان کردن گاوصندوق های مخفی صحبت شده . گاوصندوق های دیواری و به طور کلی مخفی یکی از محصولات پرطرفدار در کشور های اروپا و آمریکایی است که عموما در گاراژ ها نگهداری می شود.

گاوصندوق های زیرزمینی : این گاوصندوق ها همان طور که از نامشان پیداست داخل زمین طراحی می شوند و بعد از قرار گرفتن در موقعیت اطراف آن بتن ریزی می شود. گاوصندوق های زیرزمینی از آن جایی که بتن ریزی می شوند در محل ثابت هستند و دیگر امکان جابه‌جایی آن ها وجود ندارد.

گاوصندوق های floor board : این گاوصندوق ها به هر لحاظ کاملا مشابه گاوصندوق های زیرزمینی هستند با این تفاوت که برای نصب آن ها از بتن ریزی استفادده نمی شود و توسط آهن و پیچ و مهره به زمین متصل می شود. این مدل ها بعد از نصب قابلیت جابجایی نیز دارند. پیچ و مهره ها به گونه ای نصب می شوند که صرفا صاحب محصول بتواند آنها را باز و جابجا کند.

جاسازی گاوصندوق در منزل

بهترین جایی که می توان گاوصندوق را جاساز کرد زمین و یا داخل دیوار است. البته یکی از مشکلاتی که گاوصندوق های دیواری و گاصندوق های زمینی دارند این است که پس از نصب امکان جا به جا کردن آن ها وجود نخواهد داشت و در صورتی که قصد دارید محل سکونت خود را عوض کنید بهتر است از این نوع گاوصندوق ها صرف نظر نمایید.

برای خرید گاوصندوق های زمینی ابتدا باید زمین به اندازه ابعاد گاوصندوق و اندکی بیش تر کنده شود. سپس گاوصندوق داخل محیط خالی قرار می گیرد و سپس با ملات پر می شود. پس از خشک شدن ملات گاوصندوق به زمین میچسبد و دیگر امکان جا به جا کردن آن وجود نخواهد داشت.

روی سطح بیرونی گاوصندوق باید پوشانده شود.

ای نوع گاوصندوق ها برای واحد های آپارتمانی مناسب نیست چرا که فضای زیادی بین دو طبقه وجود ندارد و برای اجرای این حالت بای ساکن طبقه اول و دارای منزل شخصی باشید.

در گاوصندوق های دیواری نیز همین اتفاق می افتد با این تفاوت که به جای زمین قسمتی از دیوار کنده می شود و روی قسمتی از گاوصندوق که از بیرون دیده می شود با یک شیء دیگر مانند تابلو پوشانده می شود.

کمد ها و کشو های منزل نیز می توانند مکان خوبی برای جاساز کردن و مخفی کردن گاوصندوق باشند. داخل اتاق ها و پذیرایی کمد هایی وجود دارند که با قرار دادن گاوصندوق در آن ها می توانید آن را مخفی کنید. کابینت های آشپزخانه نیز می توانند مکان خوبی برای این هدف باشند.

ساخت گاوصندوق مخفی

درست است که گاوصندوق های مخفی از چشم دور هستند و ممکن است سارقین در وهله اول نتوانند آن ها را پیدا کنند اما به هیچ عنوان نباید به این موضوع اکتفا کرد و از گاوصندوق های غیر ایمن استفاده کرد چرا که در این صورت، پنهان کردن اموال ارزشمند به خودی خود کفایت می کرد  و اصلا نیازی به گاوصندوق نبود. ساخت گاوصندوق مخفی ایمن کار هر کسی نیست و باید توسط شرکت های معتبر انجام گیرد تا شما هیچ ریسکی برای نگهداری از سرمایه خود متقبل نشوید.

جمع بندی:

گاوصندوق های مخفی می توانند امنیت سرمایه شما را تا حد بسیار خوبی تامین کنند. این گاوصندوق ها امنیت بسیار بالاتری نسبت به گاوصندوق های دکوراتیو دارند به این شرط که توسط شرکت های معتبری ساخته شده باشند. در صورتی که درباره خرید گاوصندوق مخفی سوالی دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ما مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

سوالات متداول

مخفی کردن گاوصندوق بدرد چه کسی می خورد ؟

در حالت کلی، مخفی کردن گاوصندوق مناسب کسانی است که صاحب خانه می باشند و در خانه های کرایه ای و امثالهم زندگی نمی کنند، زیرا جایگذاری صندوق های مخفی باعث بوجود مشکلاتی در دیوار خواهد شد.

مخفی کردن گاوصندوق به چند روش امکان پذیر است ؟

مخفی کردن گاوصندوق به روش های متعددی امکان پذیر می باشد، از مهم ترین آنها می توان به جایگذاری گاوصندوق در دیوار، زمین و مکان های دور از دسترس اشاره کرد.

هزینه مخفی کردن صندوق ها به چه صورت محاسبه می شود ؟

مخفی کردن گاوصندوق قطعا هزینه هایی هم در بر دارد که میزان آن با توجه به سختی کار و موارد دیگر بالا و یا پایین می شود.