نوقا یا لوکا ( آذربایجانی) خانم صفری زحمت ارسال آن را کشیده اند.

مواد لازم
نان میکادو ۲ ورق
شکر ۴۵۰ گرم
گلوکز مایع ۲۵۰ میلی لیتر
عسل یا شیره ۱۲۵ میلی لیتر
وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
کره نرم ۷۵ گرم
فندق بدون پوست و پسته ۲۵۰ گرم

طرز تهیه
۱- قالب مستطیل شکل ۲۰×۳۰ سانتی متری را چرب کنید و یک ورق از نان میکادو را کف قالب قرار داده کنار بگذارید .
۲- شکر ، گلوکز مایع، شیره و یا عسل را در ظرفی ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود . بعد از آن حرارت را کمی بالا برده تا مواد به جوش آید .
۳- این مواد باید حدود ۵ دقیقه بدون اینکه هم بخورد بجوشد تا زمانی که درجه حرارت سنج شما عدد ۱۳۰ درجه سانتی گراد را نشان دهد.
۴- قبل از اینکه مایع کاملا آماده شود سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد . سپس شیره آماده را از روی حرارت برداشته به صورت یک نوار باریک به آرامی به سفیده اضافه کنید .
۵- همچنان با همزن به زدن ادامه دهید تا شیره کاملا جذب شده و مواد غلیظ شود. به طوری که شکل خود را حفظ کند.
۶- بعد از جذب شیره با سفیده ، کره نرم شده را اضافه کنید و در نهایت فندق و پسته را مخلوط کنید و در قالب آماده بریزید و با سرعت مواد را با کاردک چرب داخل قالب ، پهن کنید.
۷- تکه دیگر نان میکادو را روی مواد قرار داده کاملا فشار دهید تا نان به مواد بچسبد . قالب را در دمای محیط قرار دهید تا نوقا کاملا خنک شود.
۸- سپس شیرینی را با استفاده از یک چاقوی چرب برش دهید و در ظرف بچینید.
۹- دقت و سرعت عمل در کار ، نکته اصلی در تهیه این شیرینی است. همین طور بهتر است در تهیه این شیرینی از همزن کاسه دار استفاده کنید.
۱۰- در صورت در دسترس نبودن دماسنج می توانید بعد از ۵ دقیقه جوشیدن مایع به اندازه یک قطره از آن را داخل آب سرد بریزید چنانچه بلافاصله فرم گرفت و شکننده شد مایع آماده است.

سایر نکات
نوقا یا لوکا نوعی شیرینی محلی است که در شهر تبریز محبوبیت دارد.