بزرگ ترین دغدغه صاحبان گاوصندوق ها این است که آیا گاوصندوق آن ها از امنیت لازم برای حفاظت از اموال ارزشمندشان برخوردار هست یا خیر.

بهتر از پیش از هر چیز، با انواع قفل گاوصندوق آشنا شوید که بهتر بتوانید میزان امنیت آن ها را از یک دیگر تفکیک دهید.

مروری جزئی بر انواع رمز گاوصندوق

اولین گاوصندوق هایی که مورد استفاده قرار گرفتند، تنها یک قفل کلیدی داشتند. بنابراین مکانیسم آن ها تفاوتی با قفل درب های معمولی نداشت و تفاوت عمده گاوصندوق با یک صندوقچه معمولی قفل دار، ضخامت جداره ها و درب و مواد به کار رفته در ساخت بدنه گاوصندوق بود.

بعدها گاوصندوق های مکانیکی اضافه شدند که نسبت به گاوصندوق های کلید دار امنیت بالاتری داشتند ولی به هر حال، امکان رمزگشایی این گاوصندوق ها بالاتر از گاوصندوق های دیجیتالی است.

گاوصندوق های دیجیتالی، با یک رمز دیجیتالی در حال حاضر بیش ترین استفاده را دارند چرا که امنیت بسیار بالایی داشته و قیمت آن ها نیز نسبت به برخی دیگر گاوصندوق ها مثل گاوصندوق های اثر انگشتی یا گاوصندوق های هوشمند کم تر است.

توجه داشته باشید که خرید انواع رمز گاوصندوق فقط و فقط باید از مراکز معتبر انجام بگیرد که در انتهای مطلب آن را معرفی کرده ایم.

هک کردن قفل گاوصندوق دیجیتالی نیازمند دارا بودن دانش هوش مصنوعی است و به سادگی امکان پذیر نیست.

گاوصندوق خارجی هک می شود یا ایرانی ؟

برای آن که بدانید گاوصندوق شما از امنیت کافی برخوردار است یا نه باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید که ایرانی یا خارجی بودن جزو این فاکتورها نیست.

باید موارد زیر را در گاوصندوق خود بررسی نمایید:

زبانه ها: زبانه های گاوصندوق نقش بسیار موثری در امنیت آن دارند و این سطح ایمنی را تعداد، جنس و قطر آن ها تعیین می‌کند. همچنین زبانه ها به دو شکل ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خود زبانه های ثابت، قابل تقسیم کردن به دو نوع سراسری و مقطعی هستند که زبانه های ثابت سراسری دارای ایمنی بسیار بالایی هستند.

لولاها: لولاهای گاوصندوق به دو شکل بیرونی و پنهان استفاده می‌شوند که امنیت گاوصندوق های با لوله های پنهان بسیار بالا تر است. چرا که سارق، امکان آسیب زدن به آن ها را ندارد.

جنس بدنه و درب گاوصندوق: جنس دیواره و درب گاوصندوق باید تا حد امکان مقاوم باشد. اما درب و جداره گاوصندوق، یک لایه نیستند و میان آن ها یک لایه عایق به کار رفته که تاثیر زیادی در ایمنی گاوصندوق دارند. بهتر است به عنوان سیمان برای عایق گاوصندوق استفاده نشود.

قالب درب: قالب درب گاوصندوق، نقشی موثر در تعیین مقاومت آن در برابر دیلم دارد. درب هایی که قالب آن ها به صورت پلکانی طراحی شده اند بیش ترین میزان امنیت را دارا هستند.

و در نهایت قفل گاوصندوق باید از امنیت کافی برخوردار باشد. قفل گاوصندوق باید از یک برند معتبر باشد که امنیت داخل گاوصندوق را تامین نماید.

برای بالا بردن هر چه بیش تر امنیت گاوصندوق می‌توانید از برخی تمهیدات ایمنی اضافه مانند آژیر ضد سرقت و یا دوربین های مداربسته استفاده نمایید.

با همه این اوصاف اگر به خرید اجناس خارجی اعتقاد دارید، پیشنهاد ما خرید گاوصندوق خارجی از فروشگاه اینترنتی معتبر است.

معرفی گاوصندوق ضد هک

برندهای مختلفی تولیدکننده گاوصندوق های ضد هک و ضد سرقت می‌باشند که سطح ایمنی آن ها فوق العاده است. از میان نمونه های خارجی این گاوصندوق ها می‌توان به گاوصندوق های ایگل اشاره کرد.

به طور کلی یک گاوصندوق کاملا ایمن، ضد سرقت و ضد هک باید شامل موارد زیر باشد:

  • امکان ارتقا دادن قفل در آن وجود داشته باشد.
  • گاوصندوق باید امکان ضبط عکس کسانی که درب گاوصندوق را باز می‌کنند داشته باشد.

گاوصندوق های ضد سرقت موجود در بازار دارای دوربین های مخفی هستند که تصویر هر کسی که تلاش کند درب گاوصندوق را باز کند ضبط کرده و برای صاحب گاوصندوق ارسال می‌کنند.

این کار با کمک سیمکارتی که در گاوصندوق تعبیه شده انجام می‌شود و می‌تواند با حداکثر ده سیمکارت در ارتباط بوده و اطلاعات شخص را شامل زمانی که اقدام به باز کردن درب گاوصندوق نموده است و تصویر وی را برای صاحب یا صاحبان گاوصندوق ارسال می‌نماید.

  • گاوصندوق باید بتواند خطر احتمالی که آن را تهدید می‌کند تشخیص دهد. گاوصندوق های حساس به ضربه، این خصوصیت را دارند که در صورتی که شخصی ضربه ای به گاوصندوق وارد کند، قفل شده و به هیچ عنوان امکان دسترسی به محفظه داخلی گاوصندوق را به شخص نمی‌دهند.
  • امکان کنترل گاوصندوق از راه دور و ریموت. به این ترتیب می‌توانید گاوصندوق را بدون استفاده از رمز قفل یا باز کنید. یعنی هیچ کس حتی با در دست داشتن رمز نیز نمی‌تواند آن را بدون اجازه شما باز نماید.

پس پیشنهاد ما به شما خرید گاوصندوق از فروشگاه Safeboxshop.net می باشد.

منبع : کمپ خبری رجائی