این مقاله حاوی اطلاعاتی مناسب برای کسانی است که علاقه دارند بعد از انجام فعالیت های روزانه و آخر شب هم ظاهری آراسته داشته باشند.

حتما با این دسته از افراد برخورد داشته اید و بهتر است بدانید که راز آن ها استفاده کردن از روش آرایش دائم و یا میکروپیگمنتیشن است.

برای آشنایی با بهترین راهکار های از بین بردن موی صورت در منزل به صفحه از بین بردن موی صورت در خانه مراجعه نمایید.

میکروپیگمنتیشن چیست

میکروپیگمنتیشن روشی برای ایجاد کردن آرایشی دائمی بدون عوارض جانبی است. این کار با دستگاه هایی کاملا استاندارد و مهندسی شده و همچنین یک بار مصرف واستریلیزه شده انجام می‌گیرد. اما روش کار آن چه گونه است؟

با استفاده از وسایل مخصوص میکروپیگمنتیشن کار کاشت رنگدانه ها در پوست صورت می‌گیرد. رنگ دانه های به کار رفته در این روش با پوست کاملا سازگار هستند و در صورتی که به عمق درستی از پوست برسند آسیبی به بافت اصلی پوست نیز نخواهند زد.

در واقع میکروپیگمنتیشن باعث می‌شود رنگ روی صورت شما بماند و با شست و شو از بین نرود. بنابراین می توانید از این روش در قرینه کردن ابرو ها، کشیدن خط چشم دائمی، یا اضافه کردن خط لب استفاده کنید.

میکروپیگمنتیشن چه کاربردی دارد

 

کاربرد های میکروپیگمنتیشن در آرایش بسیار گسترده است. در ادامه مقاله چند مورد از کاربرد های زیبایی میکروپیگمنتیشن را معرفی کرده ایم.

میکروپیگمنتیشن لب: میکروپیگمنتیشن لب به جز تغییر رنگ، می‌تواند روی حالت لب ها نیز تغییر ایجاد نماید. از جمله موارد دیگر تاثیر میکروپیگمنتیشن لب، حجم دادن به لب ها و مخفی کردن چین و چروک های دور لب است.

میکروپیگمنتیشن ابرو جایگزین بسیار مناسبی برای تاتوی ابرو است. پر پشت دیده شدن ابرو، تقارن سازی ابروها و تغییر شکل آن ها به حالت دلخواه شما کاربرد های میکروپیگمنتیشن ابرو است.

میکروپیگمنتیشن چشم: خط چشم دائمی و ایجاد حالت تراکم در مژه ها فواید استفاده از میکروپیگمنتیشن چشم می‌باشد.

میکروپیگمنتیشن نیز مانند تمام روش های زیباسازی دیگر مزایا و معایب مخصوص به خودرا دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

چگونه موهای ابرو را به سمت بالا ببریم

 

مزایای میکروپیگمنتیشن

 

اثر دائم

اگر از میکروپیگمنتیشن استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده کردن از لوازم آرایشی نخواهید داشت. بنابراین،علاوه بر این که تمام روز ظاهری آراسته خواهید داشت، در وقت و هم در هزینه های خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

ظاهر زیبا

در واقع نیت اصلی از انجام میکروپیگمنتیشن رسیدن به ظاهری زیباست که مهم ترین مزیت‌ آن محسوب می‌شود. میکروپیگمنتیشن صرفا برای از بین بردن ایرادات اجزای صورت نیست و به دلایل مختلف می‌توان از آن برای زیباتر جلوه دادن چهره استفاده کرد.

اما یکی از رایج ترین دلایل استفاده کردن از میکروپیگمنتیشن از بین بردن نقص های ابروها است. دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود که ابروها نامتقارن باشند یا جای زخم و جراحت یا سوختگی روی آن ها وجود داشته باشد. این نواقص را می‌توان به کمک میکروپیگمنتیشن به طور کامل برطرف نمود.

همچنین در صورتی که به خاطر وجود آلرژی و حساسیت نمی‌توانید از محصولات آرایشی استفاده کنید، این روش به کمکتان خواهد آمد.

معایب میکروپیگمنتیشن

 

وجود امکان عفونت

میکروپیگمنتیشن با وجود آن که فرایندی ساده است اما نیازمند این است که تماما درست انجام شود تا عوارضی در پی نداشته باشد. یکی از این عوارض عفونت است که در صورت استفاده از تجهیزات غیر بهداشتی یا استریل نشده ممکن است رخ دهد.

سوزن های مورد استفاده در طی فرایند میکروپیگمنتیشن باید حتما تمیز و استریل باشند و محیط انجام کار نیز حتما باید پاکیزه باشد و از این نظر بهتر است از انجام میکروپیگمنتیشن در سالن های زیبایی خودداری کنید.

امکان به جا ماندن جای زخم

اگر در گذشته روی بدنتان گوشت اضافه ایجاد شده که علت آن زخم بوده بهتر است پیش از انجام میکروپیگمنتیشن حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با او مشورت کنید. عارضه دیگری که ممکن است در اثر انجام میکروپیگمنتیشن رخ دهد ایجاد تومور هایی است که از جوانه های گوشتی تشکیل می‌شود و گرانولوم نام دارد.

اگر به  دنبال  شرکت در دوره های پاکسازی پوست در بهترین و معتبر ترین کیلینیک زیبایی هستید، به صفحه  مدرک دوره پاکسازی پوست مراجعه نمایید.

آلرژی: این مورد جزو عوارض بسیار نادر میکروپیگمنتیشن است. البته در صورت بروز می‌تواند خطرآفرین باشد.

سختی ریموو کردن میکروپیگمنتیشن: از بین بردن میکروپیگمنتیشن کاری بسیار سخت و البته دردناک است. علاوه بر این هزینه ای بسیار بالا هم دارد. در صورت بروز خطا هنگام انجام فرایند میکروپیگمنتیشن مجبور به ریموو کردن آن هستید که بسیار سخت است و به صورت کامل تنها با لیزر امکان پذیر است.

شکل دائمی آرایش: افرادی که به تنوع در شکل کشیدن خط چشم یا تنوع در حالت ابروها علاقه دارند نباید از این روش استفاده کنند چرا که این متد کاملا دائمی است.

میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است ؟

میکروپیگمنتیشن مناسب تمام افرادی است که دوست دارند در طول روز آراسته به نظر برسند یا این که زمان کافی برای آرایش کردن در طول روز را ندارند. البته انجام این عمل برای برخی افراد مناسب نیست که در ادامه مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

برای آشنایی با مراقبت های بعد از مزونیدلینگ به صفحه مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت مراجعه نمایید.

میکروپیگمنتیشن برای جه افرادی مناسب نیست ؟

در قسمت معایب میکروپیگمنتیشن به امکان ایجاد گوشت اضافه روی پوست اشاره شد. اگر پوست شما مستعد ایجاد گوشت اضافه است بهتر است از انجام این عمل خودداری کنید.

کسانی که دچار مشکلات پوستی هستند نیز بهتر است از این عمل پرهیز کنند. افراد مبتلا به دیابت، خشکی چشم، اختلالات خونی، هپاتیت و افرادی که به مواد خوراکی قرمز رنگ حساسیت دارند نیز نباید این عمل را انجام دهند.

برای شرکت در دوره آموزش میکرودرم به صفحه آموزش میکرودرم با مدرک معتبر مراجعه نمایید.

بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن در تهران

 

با توجه به حساسیت انجام این عمل و امکان بروز عفونت در صورتی که در محیطی غیر بهداشتی انجام شود، بهتر است پیش از انتخاب مراکز میکروپیگمنتیشن را به دقت بررسی کنید.

از انجام دادن میکروپیگمنتیشن در آرایشگاه ها به شدت خودداری کرده و سراغ کلینیک های امن و معتبر بروید تا کار شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

به یاد داشته باشید که حساسیت انجام کار میکروپیگمنتیشن تنها در پاکیزگی محیط نیست و ایجاد حالت دلخواه شما روی چهره نیازمند مهارت و تخصص فراوان است و در صورتی که این اتفاق صورت نگیرد مجبور به تحمل روش های بسیار دردناک و هزینه بر ریموو هستید.

برای آشنایی با  دوره مراقبت از پوست فنی و حرفه ای به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.