مانیتور لکسوس nx، مشخصات مانیتور لکسوس nx خواهیم پرداخت:

اندازه صفحه نمایش 7 اینچ
قابلیت صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش Full HD
GPS و پورت USB دارد
پورت USB از پشت دارد
بلوتوث (برای مکالمه تلفنی) دارد
پورت AV دارد
پورت AUX دارد
Wi Fi دارد
پشتیبانی از دوربین خودرو دارد
سیستم عامل سازگار Android 6.1
پشتیبانی از آمپلی فایر فابریک خودرو خروجی صدا با 4 خروجی دارد
پشتیبانی از آمپلی فایر فابریک خودرو خروجی صدا با 4 خروجی دارد
پشتیبانی از USB 2.0 دارد
بلوتوث داخلی همراه با A2DP دارد
قابلیت نمایش نویگیشن (مسیر یاب) GPS فارسی
حافظه داخلی 16GB
حافظه داخلی 16GB
رادیو FM & AM
قابلیت شناسایی هارد اکسترنال دارد

پیشنهاد ویژه » خرید مانیتور ماشین با گارانتی معتبر

تفاوت لکسوس nx300h و nx200t یک جنگ داخلی در شرکت لکسوس است که در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به آن خواهیم پرداخت. در این مقاله به مقایسه لکسوس nx 200t و nx 300h دو کراس‌اوور محبوب بازار از نظر طراحی داخلی و ظاهری، مشخصات فنی، آپشن‌ها و امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و تجربه رانندگی می‌پردازیم.

لکسوس NX200t یکی از کراس‌اوورهای لوکس و موفق خودروساز ژاپنی لکسوس به‌شمار می‌آید که برای اولین بار در سال 2014 در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن رونمایی شد و توانست به‌سرعت، موفقیت چشمگیری را در بازارهای جهانی به‌دست آورد. لکسوس زیرمجموعه شرکت تویوتا به‌شمار می‌آید و شرکت ایرتویا نیز وظیفه واردات و ارائه خدمات آن را در ایران برعهده گرفته است و این کراس اوور جذاب را در سال 2015 به بازار داخلی عرضه کرد. لکسوس NX در دو نسخه توربو و هیبریدی در بازار کشورمان حضور دراد که در این مقاله تفاوت لکسوس nx200t و nx300h را برایتان شرح خواهیم داد.

لکسوس NX یک کراس‌اوور لوکس و زیبا است که توانایی قابل‌توجهی در جلب‌نظر دوستداران این کلاس از خودروها را دارد. هنگامی که از نمای روبرو به این خودرو نگاه می‌کنیم، با چهره‌ای خشن، تهاجمی، زیبا و مدرن روبرو می‌شویم. باید اشاره کرد که خطوط روی کاپوت و هماهنگی آن با جلوپنجره بزرگ و چندضلعی لکسوس در ایجاد این چهره نقش اصلی را ایفا می‌کند.

در نمای کناری استفاده از خطوط تیز و حجم‌دهی‌های متناسب در ایجاد شخصیت متمایز این خودرو تاثیر به‌سزایی دارد. در نمای پشت خودرو نیز چراغ‌ها هماهنگی مطلوب و زیبایی با چراغ‌های جلو دارند. در این قسمت نیز سعی شده تا از سادگی پرهیز و شخصیت خشن خودرو حفظ شود که باید اعتراف کرد طراحان در ایجاد و احقاق این هدف موفق عمل کرده‌اند.

در ادامه مقاله تفاوت لکسوس nx300h و nx200t به طراحی داخل کابین این دو خودرو ژاپنی می‌پردازیم. برخلاف تفاوت‌های فاحشی که در بخش فنی این دو برادر دوقلو وجود دارد، فضای کابین آن‌ها تفاوت چشمگیری با یکدیگر نداشته و هر دو این خودروها از المان‌ها، سبک طراحی و متریال یکسانی برخوردار هستند.

در توصیف کابین لکسوس NX باید گفت که همان شخصیت خشن، مدرن و تهاجمی خودرو در طراحی داخلی آن نیز خودنمایی می‌کند. برای ساخت اجزای مختلف داخل کابین از متریال مرغوب استفاده شده‌ و سطح رعایت اصول ارگونومیک در آن بسیار بالا است؛ به‌همین دلیل در هنگام سوار شدن بر خودرو احساس آرامش و رضایت‌خاطر خاصی خواهید داشت. ناگفته نماند که تعداد دکمه‌های موجود در کنسول میانی تا اندازه‌ای باعث سردرگمی خواهد شد و می‌توان آن را یکی از نقاط ضعف طراحی داخلی خودرو دانست.

از نظر فضا نیز لکسوس NX فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و احساس راحتی خواهید داشت؛ همچنین فضای بار کافی برای استفاده در سفرهای طولانی‌مدت در اختیار دارید. nx200t و nx300h در تیپ F SPORT نیز در بازار وجود دارند که سقف پانوراما، جلوپنجره مشبک، تعلیق اسپرت، صندلی اسپرت و حالت رانندگی اسپرت پلاس به این خودروها اضافه شده‌است.

با این که نسخه هیبریدی و توربو لکسوس از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت ندارند، اما دربخش فنی کاملا با هم متفاوت هستند. حذف موتور توربوشارژ، گیربکس cvt الکتریکی، کم حجم شدن پیشرانه و اضافه‌شدن دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب و همچنین یک موتورالکتریکی در نقش ژنراتور (برای استارت پیشرانه و شارژ باتری‌ها) از تفاوت‌های nx300h با نمونه توربو این کراس اوور ژاپنی است. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت NX300h به واسطه برخورداری از پیشرانه هیبریدی از مصرف سوخت کمتری نسبت به برادر بنزینی خود nx200t برخوردار است. با توجه به افزایش بهای بنزین و همچنین سهمیه‌بندی آن مصرف سوخت بهینه NX300h یکی از مزایای این کراس‌اوور جذاب محسوب می‌شود.

منبع