شیرینی کورابیه سیب ارسال از بانو زی زی در سایت مابانو

کره ۱۰۰ گرم نرم شده
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ لیوان
وانیل ۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱ لیوان سرخالی
آرد به میزان لازم

مواد لازم برای داخل کورابیه :
سیب : ۵-۴ عدد
شکر : ۴ قاشق غذاخوری
دارچین : ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا کره نرم شده را با تخم مرغ و شیر مخلوط می کنیم ، در ظرف جداگانه ۱ لیوان آرد را با بقیه مواد خشک مخلوط می کنیم و همه مواد را با هم قاطی می کنیم ، آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیری حاصل شود که به دست نچسبد.
بعد از آماده شدن خمیر روی آنرا می پوشانیم و تا آماده سازی مواد داخل کورابیه ، خمیر را استراحت می دهیم.
سیب را رنده می کنیم و با شکر داخل قابلمه ای می ریزیم و می گذاریم با آب خودش بپزد کمی که سیب رنده شده حالت له شدگی و پختگی پیدا کرد دارچین را اضافه کرده و زیر قابلمه را خاموش می کنیم.
حالا خمیر را با وردنه پهن می کنیم ، نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد ، به بزرگی یک پیتزا خمیر را باز می کنیم و خمیر دایره شکل را از مرکز به ۴ قسمت و سپس هر قسمت را به ۲ بخش تقسیم می کنیم ، به این ترتیب یک خمیر دایره شکل که به ۸ قسمت تقسیم شده است داریم.
حالا مواد آماده شده داخل کورابیه را در قسمت بالای هر بخش می گذاریم (حدود یک قاشق غذاخوری ) و هر قسمت را از بالا به طرف مرکز می پیچانیم؛کورابیه ها را داخل سینی فر چرب شده می چینیم و در حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه حرارت می دهیم در حدی که کمی طلایی شود.خانمها گل بعد از خارج کردن کورابیه ها از فر می توانیم آنها را با پودر قند یا شکلات آب شده و …تزئین کنیم و بعد از سرد شدن کورابیه ها آنها را در ظرف مناسب می چینیم.
حالا این شیرینی لذیذ را با یک فنجان چای تازه دم نوش جان کنید .

نوش جان…

 شیرینی کورابیه سیب
شیرینی کورابیه سیب