صاحب ماشین شدن شاید در ابتدا هیجان انگیز و خفن به نظر برسه اما بعد از مدتی که ماشین توی خرج افتاد و از اینور انورش مشکل ریخت بیرون شاید اونقدرا هم براتون جذابیت نداشته باشه.

همونطور که از عنوان مقاله مشخصه، تو این مقاله می خوام درباره مشکلات رایجی که برای خودرو سواران پیش می آید صحبت کنم و برای هر مشکل یک لینک مرجع برای حل اون مشکل قرار بدم.

این مقاله دو بخش داره و بخش اول برای مشکلات رایج قبل از خرید خودرو هست و بخش دومش برای مشکلات رایج بعد از خرید خودرو(قطعا بخش دوم طولانی تره!)

مشکلات رایج قبل از خرید خودرو

مشکلات رایج قبل از خرید خودرو

مشکلات رایج خودرو حتی قبل از اینکه شما خودرو رو خریداری کنید گریبان گیرتون میشه! از مهم ترین مشکلاتی که قبل از خرید ماشین به فکرتون میرسه اینه که ماشینمو چه رنگی بگیرم و رینگ و لاستیکشو چی بندازم؟

علت جا نرفتن دنده ماشین

جانرفتن و یا درست جا نرفتن دنده ماشین می تونه از پرتکرار ترین سوالات شما باشه که تازه یک ماشین خریداری کرده اید و با این مشکل روبرو شده اید.

از شایع ترین درست جا نرفتن دنده ماشین میشه به استاندارد نبودن سطح واسکازین گیربکس اشاره کرد که معمولا با یک روغن کاری درست و حسابی این مشکل حل می شود.

اما این شایع ترین دلیل این مشکل بود و قطعا دلایل دیگری وجود دارد که باعث جا نرفتن دنده ماشین باشه که در صفحه علت جا نرفتن دنده ماشین به خوبی مورد بررسی قرار دادیمش!

انتخاب رنگ خودرو

انتخاب رنگ خودرو بدون شک از مهم ترین تصمیماتیه که باید قبل از خرید خودرو گرفته بشه، معمولا همه ساده ترین تصمیم رو انتخاب می کنن و رنگ سفید رو به باقی رنگ ها ارجعیت می دهند اما برخی هم هستند که می خوان ماشینشون مدرن باشه و رنگ های متفرقه و مورد علاقه خودشون رو انتخاب می کنن.

اینکه چه رنگی برای خودرو شما مناسبه سوالیه که جوابش به چندین فاکتور برمیگرده و مهم ترین فاکتورش اینه که می خوای ماشینت رو عوض کنی؟ خب این سوالیه که همه می گن اره می خوام عوضش کنم ولی کی ؟

ببینید اگه قرار خودروتون رو چند ماه بعد عوض کنید و دوست ندارید که توی فروشش به مشکل بخورید بهترین گزینه اینه که رنگ ماشین خودتون رو سفید انتخاب کنید، سفید رنگیه که بدون دردسر به فروش می ره و همه پسند است.(محتوای لینک قبلی حاوی کلی رنگ های متنوع خودرو + یه بخش حرفه ای برای انتخاب رنگ تصادفی خودروست که می تونه توی این تصمیم گیری به کمکتون بیاد!)

انتخاب رینگ و لاستیک خودرو

کدوم رو انتخاب کنم ؟ رینگ یا لاستیک ؟ بعد از انتخاب رنگ ماشینتون تنها چیزی که ذهنتون رو درگیر می کنه اینه که هزینه بیشتری بدم تا یه رینگ خوشگل بندازم و یا هزینه کمتری بدم و یه قالپاق ارزون بخرم ؟

کار من این نیست که بیام اینجا درباره تفاوت های بین لاستیک و قالپاق و… حرف بزنم و توی این بخش می خوام به چندتا پرسش ساده شما جواب محکم بدم، برای دسترسی به جواب هر سوال روی خود سوال کلیک کنید :

تفاوت رینگ 14 با 15 | رینگ پراید | رینگ اسپرت 206

مشکلات متداول بعد از خرید ماشین

مشکلات متداول بعد از خرید ماشین

خب دو تا از اصلی ترین مشکلاتی که قبل از خرید براتون پیش میاد رو مورد بررسی قرار دادیم و الان وقت این رسیده که با اصلی ترین مشکلاتی که بعد از خرید بهش برمیخورید روبرو بشیم.(توجه داشته باشید که این مقاله همواره درحال آپدیت شدن است و قطعا چیزای بیشتری بهش اضافه میشه!)

لیسه گیری

اگر تازه راننده شده باشید و بقولی هنوز نوب باشید، طبیعیه که توی مسافت های کوتاه و جلو عقب کردن های ماشین بزنید و روی یه قسمتی از خودروی نوتون خراش بندازید، اولین کاری که بعد از بوجود آمدن این خراش های جزئی و عمیق باید انجام بدید لیسه گیری خودرو هستش.

لیسه گیری به عملی گفته میشه که باید برید پیش یک متخصص صافکار و از او بخواهید تا عمل لیسه گیری رو به بهترین نحو ممکن براتون انجام بده، برای جزئیات بیشتر لینکی که توی پاراگراف قبل دادم رو دنبال کنید.

ریپ زدن ماشین

ریپ زدن خودرو یا همون پته پته کردن ماشین تو دنده های مختلف (معمولا دنده 1 و 2) دلایل متعددی داره که باز هم در این مقاله جایی نداره!

ریپ زدن همون لرزش های جزئی و یا عمیق خودرو هست که به دلایل متفاوتی پیش میاد که برای جزئیات بیشتر می تونید به صفحه علت ریپ زدن ماشین مراجعه کنید.

اگزوز خودرو

 

صدا دادن اگزوز، دود کردن اگزوز و یا شل بودنش می تونه از اصلی ترین مشکلاتی که برای خودرو سواران پیش بیاد باشه!

درواقع اگزوز بخش مهمی از خودروعه که مواد و آلودگی های اضافی رو از ماشین جدا می کنه! اگر بخوایم ماشین رو به بدن انسان تشبیه کنیم قطعا متوجه میشید که جایگزین اگزوز توی بدن ما چیه و کجاست!

اگزوز از چندین بخش تشکیل میشه که این دیگه واقعا جاش اینجا نیست و برای اطلاعات بیشتر می تویند روی همین کلمه اگزوز کلیک کنید.

چراغ خودرو

چراغ چراغ چراغ، آخ از دست این چراغ! از پردردسر ترین اجزای ماشین بدون شک چراغاش هست که به مشکلات مختلفی اعم از خاموش شدن، گرد و غبار گرفتن، شکستن لامپ، سوختن لامپ وووو بر میخوره!

چراغ از مهم ترین اجزای خودرو هم است و نداشتن و یا داشتن خرابش می تونه به کلی رانندگی رو سخت و غیر ممکن کنه اونم توی شرایط سخت و یا حتی تاریکی!

در طول استفاده از یک خودرو ممکنه چندین بار با چراغاش به مشکل بخورید که برای عبور کردن از پس این مشکلات می تونید به صفحه تعمیر چراغ خودرو سری بزنید.

تلسکوپی فرمان

این مشکل اغلب برای خودرو های کم کیفیت داخلی پیش میاد(منظورم دقیقا پرایده!) و معمولا وقتی ماشینای تولید خارج رو خریداری می کنید به این مشکل برنمیخورید.

تلسکوپی فرمان خودرو وظیفه جهت دهی به لاستیک ها و در نتیجه تغییر مسیر جهت رانندگی شما می باشد که همونطور که فهمیدید میشه به عنوان اصلی ترین اجزای ماشین ازش نام برد.

وقتی تلسکوپی فرمان شما خراب باشه جهت گیری و چرخاندن لاستیک ها برای شما دشوار و در بدترین شرایط غیر ممکن میشه، برای همینم وقتو طلف نکنید و به صفحه تلسکوپی فرمان پراید یورش ببرید.(بهتون برنخوره! شوخی بود…)

صدا دادن لاستیک

صدا دادن لاستیک

شنیدن صداهای عجیب از لاستیک خودرو یکی دیگه از مشکلات رایجی که برای خودرو سواران پیش می آید و به این موضوع هم پرداخته ایم.

درواقع این مشکل می تونه به دلایل مختلفی از جنس تایر تا دمای هوا مرتبط باشه و نظر دادن درموردش بدون اینکه چیزی بررسی بشه بیخوده!

اما تمامی دلایلی که باعث ایجاد صدای تق تق چرخ می شه به 7.8 مورد خلاصه میشه که توی مقاله مربوطه بهش پرداختیم.

باتری خودرو

باتری خودرو که بدون شک در لیست اولین و اصلی ترین بخش هایی که برای راه رفتن خودرو لازمه جای میگیره هم می تونه دردسر های مختلفی رو برای شما بوجود بیاره!

اینکه باتری خودور می تونه چه مشکلاتی رو داشته باشه به عوامل متعددی بستگی داره که از اصلی ترینش میشه به نوع باطری خودرو پرداخت.

هزینه کم کردن برای باتری خودرو علاوه بر اینکه خود باتری رو به مشکل می ندازه میتونه بخش های مختلف هم به دردسر بندازه! پس بهتره توی خرید باتری ماشین ولخرجی کنید و یدونه خوبشو بگیرید که توی صفحه انواع باطری ماشین چنتا از بهترین شرکت های سازننده باتری ایرانی رو معرفی کردم که قیمت خوبی هم دارند.

یاتاق زدن خودرو

یاتاق زدن خودرو

قبل از هرچیزی بگم که یاتاقان جزو متداول ترین مشکلات خودرو سواران نیست و فقط ممکنه برای برخی از شما پیش بیاد، اما اگر پیش اومد بد نیست که بدونید منظور ازش چیه!

یاتاق دو نوع دارد که بوجود آمدن این دو نوع مشکل بستگی به شرایط خودرو و شرایط آب و هوایی جاده دارد.

بحث یاتاقان زدن خودرو چیزی نیست که بشه اینجا در مورد بحث کرد پس بهتره لینک یاتاقان چیست رو باز کنید و در اون صفحه به صورت کامل در موردش بخونید.

خب رسیدیم به آخر مقاله امیدوارم اونایی که تازه ماشین دار شدن سریع تر حرفه ای بشن و انقدری پول درارن که بتونن ماشین بهتر و خفن تری بگیرن که این مشکلات کمتر براشون پیش بیاد.

اگر سوال و ابهامی داشتید و یا حتی مشکلات رایج دیگری به ذهنتون رسید و فکر می کنید که جاش توی این مقاله هست تا بتونه به بقیه کمک کنه حتما بهم بگید چون من در بخش نظرات منتظر شما هستم.

منبع : مشکلاتی که شاید برای شما هم اتفاق بی افتد