درآمد طراحی سایت با وردپرس و با استفاده از قالب های آماده وردپرسی می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده است که شما به کمک قالب های آماده و پلاگین های آماده آن می توانید انواع سایت های شرکتی، خدماتی، فروشگاهی، خبری و غیره را طراحی نمایید.

از آن جایی که وردپرس این امکان را به ما می دهد که بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی و در سریع ترین زمان ممکن یک وب سایت پویا و کامل را بسازیم به همین دلیل بسیاری از جوانان مشتاق هستند که با یادگیری وردپرس و طراحی و ساخت وب سایت های حرفه ای از این طریق برای خود درآمد زایی داشته باشند.

به همین دلیل ما در این مقاله آموزشی قصد داریم که بررسی نماییم درآمد طراحی و ساخت وب سایت با وردپرس حدودا چقدر است؟

پس برای دریافت پاسخ این سئوال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی سایت با وردپرس

درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

درآمد طراحی و ساخت وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بستگی به این دارد که شما وب سایت خود را به صورت اختصاصی با وردپرس بسازید و یا این که از قالب های آماده و از پیش ساخته وردپرسی استفاده نمایید.

معمولا افرادی که سایت های وردپرسی را به صورت اختصاصی طراحی می کنند درآمد بالاتری را دارند.

چرا که این نوع وب سایت ها مطابق با نیاز مشتری و قالب آن از صفر تا صد کدنویسی شده طراحی و ساخته می شود.

نکته » از آن جا که wordpress یک برنامه متن باز است و منابع آن در دسترس می باشد و با زبان برنامه نویسی php نیز ساخته شده است، با داشتن حتی اندکی دانش برنامه نویسی شما می توانید وب سایت های ورپرسی را به دلخواه خود شخصی سازی نمایید.

لما عوامل دیگری هم در زمان ساخت وب سایت های وردپرسی هستند که می توانند بر روی قیمت این نوع سایت ها تاثیر گذار باشند، به عنوان مثال سایت ما یک سایت فروشگاهی باشد، یا سایت شرکتی و خدماتی و غیره.

معمولا برای طراحی و ساخت وب سایت های وردپرسی هزینه های زیر را می توان در نطر گرفت:

نکته » قیمت های در نظر گرفته شده برای انواع وب سایت ها فقط بابت ساخت سایت است و هزینه خرید هاست و دامنه به عهده خود مشتری است.

قیمت سایت های شرکتی و خدماتی با وردپرس :

هزینه ساخت این نوع سایت ها با وردپرس در صورتی که سایت به صورت اختصاصی ساخته شود از 8 میلیون تومان به بالا می باشد، در صورت استفاده از قالب آماده هم بستگی به هزینه خرید قالب که معمولا قالب های آماده قیمتشان از 30 هزار تومان به بالا است(البته قالب های رایگان هم وجود دارد)، و هزینه نصب و انجام تنظیمات قالب هم بین 500 تا 800 هزار تومان است.

البته سخت سایت شرکتی با توجه به امکاناتی هم که به این نوع سایت ها اضافه می شود مثلا:

  • چند زبانه کردن سایت شرکتی
  • استفاده از سیستم چت آنلاین
  • سیستم ثبت نام آنلاین کاربران و غیره

می تواند بالاتر نیز برود.

قیمت سایت های شخصی با وردپرس :

هزینه ساخت سایت شخصی وردپرس در صورتی که سایت به صورت اختصاصی ساخته شود از 5 میلیون تومان به بالا می باشد، در صورت استفاده از قالب آماده هم بستگی به هزینه خرید قالب که معمولا قالب های آماده قیمتشان از 30 هزار تومان به بالا است(البته قالب های رایگان هم وجود دارد)، و هزینه نصب و انجام تنظیمات قالب هم بین 500 تا 800 هزار تومان است.

قیمت سایت های فروشگاهی با وردپرس :

هزینه ساخت این نوع سایت ها با وردپرس در صورتی که سایت به صورت اختصاصی ساخته شود از 12 میلیون تومان به بالا می باشد که البته تعداد محصولات هم در تعیین قیمت بسیار تاثیر گذار است.

در صورت استفاده از قالب آماده هم بستگی به هزینه خرید قالب که معمولا قالب های آماده قیمتشان از 30 هزار تومان به بالا است(البته قالب های رایگان هم وجود دارد)، و هزینه نصب و انجام تنظیمات قالب هم بین 500 تا 800 هزار تومان است.

چگونه با طراحی سایت وردپرسی کسب درآمد کنیم؟

با توجه به مسائلی که گفته شد اگر انگیزه کسب درامد با طراحی سایت اختصاصی را دارید، خوب است این خبر خوب را بشنوید که راه های کسب درامد از این طریق بسیار گسترده، متنوع و زیاد است.

برای شروع کسب درآمد اینترنتی از طراحی وبسایت باید یک مایند مپ یا نقشه ذهنی داشته باشید که به شما در مسیر یابی این راه سخت ولی جذاب کمک کند.

برای کسب کردن درآمد از طریق وب سایت باید چند پله مخصوص را طی کنید که اولین پله از آن ها این است که به یک پروفشنال و یک فرد متخصص و حرفه ای تبدیل شوید.

اولین قدمی که در راستای حرفه ای شدن باید برداشته شود، بحث آموزش و یادگیری است. یادگیری لزوما با گذراندن کلاس های آموزشی اتفاق نمی‌افتد. به خصوص در زمینه طراحی وب سایت ویدیوهای آموزشی رایگان با محتوای بسیار ارزشمند در اینترنت وجود دارند که با کمی دانش زبان انگلیسی می‌توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید و به جای پرداخت هزینه های زیاد کلاس ها تنها هزینه اینترنت خود را پرداخت نمایید.

در واقع با سرمایه گذاری کردن روی تلاش خودتان می‌توانید به راحتی و بدون صرف هزینه تمام آموزش های لازم را دریافت نمایید.

آموزش های کارآمدی به زبان انگلیسی در یوتیوب یافت می‌شود که می‌تواند برایتان بسیار موثر باشد.

مهارت های طراحی سایت شامل موارد بسیاری می‌شود که از میان آن ها می‌توان به آشنایی با زبان های برنامه نویسی مخصوص وب مانند زبان برنامه نویسی HTML اشاره کرد.

همچنین شما به عنوان یک طراح وب سایت باید با سیستم های مدیریت محتما مثل Word Press، Joomla و Drupal و به طور کلی تمام پلتفرم های الکترونیکی آشنا باشید. باید شناخت خوبی نسبت به تجربه و رابطه کاربری داشته باشید و همچنین دانش خوبی درباره CMS داشته باشید.

عرصه رقابت در طراحی وب سایت به علت شناخته شدن این حرفه به عنوان یک پتانسیل فوق العاده برای درامد زایی بسیار تنگ است و بنابراین، تنها تقاضای شروع کار در این حرفه به صرف داشتن اطلاعات و مهارت هایی در این زمینه ها کافی نیست.

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می‌شود شما بتوانید به عنوان یک طراح وب سایت به کسب درامد های بالا بپردازید داشتن رزومه کاری مناسب و معقول است.

این رزومه کاری محدود به مهارت های شما نمی‌شود و باید نمونه کار داشته باشید. توجه کنید که تمام مهارت های خود را در رزومه ذکر کرده و در عین حال از اغراق و بزرگنمایی در نوشتن رزومه خود خودداری کنید.

شاید این موضوع به نظرتان خیلی مهم نیاید اما روابط عمومی خوب یکی از نکاتی است که قطعا به استخدام شدن شما در یک مووسسه، سازمان یا شرکت کمک خواهد کرد. شما باید توانایی این را داشته باشید که درباره مهارت ها و زرومه خودتان خوب صحبت کرده و این را هنگام مصاحبه به کارفرما انتقال دهید.

نکته بعدی که باید موقع شروع به کسب درامد از طراحی وب سایت در نظر بگیرید انتخاب محل مناسب برای جویا شدن کار است. در واقع بسیاری از افراد اصلا نمی‌دانند که کجا می‌توانند دنبال یک کار خوب متناسب با توانایی های خود باشند.

بیست الی سی سال قبل بهترین روش پیدا کردن مکان مناسب برای استخدام روزنامه های کاریابی بودند. اما امروزه و در دنیای مدرن بهتر است در آگهی های اینترنتی دنبال کار مناسب خود بگردید.

یکی دیگر از روش های بسیار خوبی که برای پیدا کردن کار پیشنهاد می‌شود ایجاد یک پروفایل کاری است. وب سایت های زیادی برای این منظور طراحی شده اند که با ساخت یک اکانت کاربری و اضافه کردن رزومه خود می‌توانید کسانی را که ممکن است به مهارت های شما نیاز داشته باشند را جذب کنید.

از میان این وب سایت ها می‌توان به جابینجا و پونیشا اشاره کرد که البته وب سایت پونیشا بیش تر مناسب کسانی است که پروژه ای کار می‌کنند و جابینجا برای کسانی مفید تر است که قصد استخدام دارند.

وب سایت های دیگری مانند ای استخدام و کاریاب نیز به طور اختصاصی برای این منظور طراحی شده اند اما سایت هایی مانند دیوار و شیپور نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید در تمام وب سایت های معرفی شده جدیدترین فرصت های شغلی که متناسب با مهارت خودتان است را به طور منظم ببینید تا از شانس های بهتری که برایتان پیدا می‌شود نیز جا نمانید.

گفتنی است که در شروع کار شاید بهتر باشد از اول ملاکتان را روی دستمزد و جنبه مالی قضیه نگذارید. کار کردن برای شرکت ها و موسسات معتبر حتی با دستمزد کم تر می‌تواند به شما کمک کند اینده ای پرسود تر داشته باشید.

مهم ترین مزیت کارمندی این است که وقت کافی برای کسب کردن تجربه و همچنین به روز رسانی مهارت های خود را خواهید داشت.

کار تیمی که در طراحی وب سایت به صورت کارمندی انجام می‌دهید تاثیر به سزایی در رشد و ارتقای شما هم از لحاظ حرفه ای و هم از لحاظ شخصیتی خواهد داشت.

با وجود مزایای وسوسه کننده ای که درباره کارمندی ذکر شد معایبی دارد که احتمالا باعث می‌شود رغبت افراد نسبت به این شیوه کار کردن کمتر و کمتر شود.

البته در نهایت مقایسه کردن این مزایا و معایب به خود افراد و سلیقه شخصی آن ها برمی‌گردد.

از میان این معایب می‌توان به درامد کمتر اشاره کرد.

این یک موضوع طبیعی است که وقتی برای کسی کار می‌کنید درامدتان از زمانی که برای خودتان کار می‌کنید بسیار کمتر باشد. چرا که درصد زیادی از سود حاصله از کار به کل تیم و شرکت پشتوانه خواهد رسید.

البته قطعا امکان ارتقاء شغلی برای شما وجود دارد اما قطعا به این موضوع واقف هستید که شما هرگز مدیر کل سازمانی که در آن به عنوان یک کارمند شروع به کار کرده اید نخواهید شد. پس در نتیجه همواره نسبت به حالتی که خودتان برای خودتان کار کنید درامد کمتری خواهید داشت.

عیب بعدی که متوجه کار کردن در زمینه طراحی وب سایت به شیوه کارمندی است، محدودیت زیاد آن است. شما باید در زمان های مشخص، در مکان های مشخص کار کنید که آزادی چندانی به شما نمی‌دهد.

البته بسیاری از افراد هستند که وجود زمان و مکان کاری مشخص را یک مزیت برداشت می‌کنند و این موضوع کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد اما افرادی نیز هستند که دقیقا به همین دلیل از کارمندی فراری هستند.