فروش اینترنتی قابلیتی است که به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات خود را در بستر وب به فروش برسانید.

همانطور که می دانید امروزه همه کسب و کارها از قالب سنتی و قدیمی خود خارج شده و به سمت فروش اینترنتی و آنلاین می رود و امروز هر کسی که کسب و کاری برای خود راه اندازی می‌کند به فکر این است که با راه اندازی یک وبسایت پویا و قدرتمند و یا حتی راه اندازی یک اپلیکیشن اندروید و یا IOS بتواند محصولات و خدمات خود را در فضای اینترنت در اختیار کاربران قرار دهد.

با توجه به رقابتی که امروزه در بازار کار وجود دارد به جرأت می‌توان گفت که هر کسب و کاری نیازمند فروش اینترنتی برای رونق خود می باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش های افزایش فروش اینترنتی را با هم بررسی نماییم.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده به صورت بهینه سازی شده با قیمت مناسب

روش های افزایش فروش اینترنتی

برای اینکه شما بتوانید اینترنتی خود را افزایش دهید در ابتدا نیازمند داشتن یک وب سایت پویا و قدرتمند هستید که به لحاظ طراحی به گونه ای طراحی و ساخته شده باشد که بتواند نظر کاربران اینترنتی را به خود جلب کند و به عنوان مثال نوع از نظر روانشناسی تناسب کامل با موضوع کسب و کار شما داشته باشد تا بتواند در نگاه اول در ذهن کاربران اینترنتی تاثیرگذار باشد.

برای مطالعه » قوانین سایت

بعد از ایجاد و ساخت یک سایت پویا و قدرتمند که از نظر فنی دارای قابلیت های بالایی باشد به عنوان مثال سرعت بارگذاری صفحات یک سایت پویا و قدرتمند نباید بیشتر از ۳ یا ۴ ثانیه در صفحه نمایش دسکتاپ و موبایل باشد، شما باید به فکر راهکارهایی برای بهینه سازی صفحات این سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل باشید.

و این موضوع یعنی اینکه شما نیاز به آموزش سئو دارید تا با استفاده از تکنیک های سئو بتوانید خدمات و محصولات خود را در صفحه اول موتور جستجوگر گوگل به کاربران اینترنتی معرفی نمایید و شانس بیشتری برای معرفی محصولات و فروش اینترنتی بیشتر نسبت به سایر سایت های رقیب خود داشته باشید.

اگر بتوانید با استفاده از تکنیک ها و ترفندهای سئو محصولات و کلمات کلیدی وب سایت خود را در لینک اول دوم و یا سوم گوگل بیاورید می توانید شانس بالایی برای فروش بیشتر اینترنتی داشته باشید که در این زمینه شما می توانید از مشاوره سئو همکاران ما در شرکت Atgo استفاده نمایید.

البته زمانی که ما از تکنیک های سئو ثبت می‌کنیم منظور ما فقط موتور جستجوگر گوگل نیست بلکه شما باید به سایر شبکه‌های اجتماعی هم توجه ویژه‌ای داشته باشید، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین و غیره هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند که می‌توانند به فروش بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی شما کمک کنند.

پیشنهاد ویژه » بهترین شرکت سئو در تهران ، بهینه سازی صفحات وب سایت شما را با توجه به جدیدترین آپدیت های موتور های جستجو انجام می دهد.

دانستنی های فروش اینترنتی

برای فروش اینترنتی محصولات به شکل موثر و حرفه ای شما نیازمند راهنمای فروش اینترنتی هستید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای اقدام به فروش محصولات خود در فضای مجازی نمایید.

در ابتدا شما باید بدانید که ات محصولات خود را به صورت زیبا و چشم‌نواز بسازید و از نظر فنی هم این صفحات به گونه‌ای بهینه سازی شده ساخته شوند که کاربر برای لود شدن صفحات زیاد منتظر نماند.

در مرحله بعد شما باید با استفاده از تکنیک های سئو محصولات خود را به صفحات اول و رتبه اول موتور جستجوگر گوگل بالا بیاورید شما در این زمینه می توانید از یک شرکت سئو سایت حرفه ای کمک بگیرید.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

بعد از آن نوبت به نگارش یک محتوای استاندارد و کاربرپسند می‌رسد که شما باید سعی کنید برای محصولات خود یک محتوای ایده‌آل را نگارش کنید تا بتواند نظر کاربران را به خوبی جلب کند.

سعی کنید در محتوای محصولات خود ویژگی های مربوط به محصول را به صورت کامل ذکر کنید از تبلیغات اضافی و شعار دادن هم پرهیز نمایید.

سعی کنید برای محصولات اینترنتی خود یک قالب تصویر زیبا با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ طراحی نمایید و عکس مربوط به محصولات و قسمت‌های مختلف محصول را در معرض دید کاربر قرار دهید.

از آنجایی که بسیاری از کاربران ممکن است با نحوه خرید اینترنتی و خرید آنلاین محصولات زیاد آشنا نباشند بهتر است که یک فیلم آموزشی خرید محصول را تهیه کنید و در صفحه محصولات خود قرار دهید تا کاربران اینترنتی با مشاهده این فیلم آموزشی به راحتی بتوانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه اینترنتی شما انجام دهند.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان و حرفه ای توسط بهترین شرکت طراحی سایت

و در نهایت راه های مختلفی را جهت ارتباط کاربران با خود در وب سایت قرار دهید تا کاربران اینترنتی در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی بتوانند با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایند و مشکل خود را برطرف کنند، سعی کنید شماره تماس های فروشگاه اینترنتی و راه‌های ارتباطی تا حد امکان در دسترس کاربران قرار گیرد.

برای مطالعه » درآمد آنلاین شاپ

و در آخر سعی کنید توجه ویژه‌ای به نسخه موبایل وبسایت اینترنتی خود داشته باشید چرا که بیش از ۹۰ درصد از کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند با موبایل وارد وبسایت می‌شوند که شما باید توجه ویژه‌ای به طراحی وب سایت اینترنتی خود در موبایل داشته باشید.

برای مطالعه » افزایش فروش مغازه

ترفند روانشناسی برای افزایش فروش اینترنتی

یکسری از ترفند های روانشناسی هستند که می‌توانند به افزایش فروش اینترنتی در فروشگاه اینترنتی شما کمک کنند به عنوان مثال سعی کنید رنگ بندی وب سایت فروشگاه اینترنتی شما با موضوع کسب و کار شما از نظر روانشناسی تطابق کامل داشته باشد.

برای سایت های فروشگاهی سعی کنید حتماً نماد الکترونیک را در قسمت فوتر سایت درج کنید تا کاربران با مشاهده این نماد الکترونیک بتوانند به راحتی به سایت شما اعتماد کنند.

برای مطالعه » درآمد طراحی سایت

سعی کنید محتوای محصولات خود را به گونه ای بنویسید که کاربران به راحتی بتوانند با یک بار خواندن ویژگی های مربوط به محصول به شما اعتماد کنند و شناخت کامل و جامعی نسبت به محصولات فروشگاه اینترنتی شما به دست آورند.

همانطور که در بخش قبلی هم گفته شد با ایجاد یک ویدیوی آموزشی در وبسایت آموزش خرید محصولات را به کاربران خود یاد دهید تا آنها به راحتی بتوانند محصولات شما را بدون هیچ مشکلی خریداری کنند.

برای مطالعه » نرم افزار های ساخت تیزر تبلیغاتی

و در آخر سعی کنید محتوای مربوط به محصولات خود را به گونه ای بنویسید که از کاربران اینترنتی خود نظر دریافت کنید و هر چقدر این نظرات مثبت و مفید باشد می‌تواند از نظر روانشناسی به جلب اعتماد سایر کاربران اینترنتی هم کمک کند.

همچنین این نکته را هم به خاطر داشته باشید که سعی کنید با کاربران خود در اوج صداقت صحبت کنید چرا که امروزه کاربران اینترنتی بسیار باهوش هستند و دیگر با استفاده از روش‌های فکر نمی توان آنها را فریب داد و هر چقدر با صداقت بیشتر سعی کنید با کاربران خود صحبت کنید مطمئناً بیشتر می توانید اعتماد آنها را نسبت به فروشگاه اینترنتی خود جلب کنید.

برای مطالعه » درآمد فروشگاه اینترنتی

منبع »

https://atgo.ir/فروش-اینترنتی-چیست/