نواع رمز گاوصندوق چیست؟

گاوصندوق دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از فاکتورهای اصلی تفاوت در نوع رمز گاوصندوق ها می باشد.

مدل های مختلف گاوصندوق از جمله گاوصندوق خانگی، گاوصندوق هتلی، گاوصندوق بانکی، گاوصندوق اداری، گاوصندوق موسسات، گاوصندوق اسلحه ، گاوصندوق دو طبقه و صندوق نسوز دارای انواع مختلف رمز می باشند که در ادامه به اختصار راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در تعیین میزان امنیت گاوصندوق، قفل گاوصندوق می باشد که قفل می تواند دارای رمز دیجیتال و یا مکانیکی باشد و یکی از شاخص های مهم در تعیین قیمت گاوصندوق، نوع رمز قفل گاوصندوق می باشد.

رمز مکانیکی گاوصندوق

رمز مکانیکی گاوصندوق

قفل گاوصندوق های قدیمی همگی دارای رمز مکانیکی می باشد، رمز گاوصندوق مکانیکی شامل یک صفحه مدرج، خط شاخص مورب و موتور می باشد و بطور پیش فرض در زمان خرید گاوصندوق، عدد 0 برای رمز گاوصندوق ست شده است ک مسلما این رمز دارای امنیت بسیار پایینی است و باید بلافاصله پس از خرید گاوصندق رمز آن را تغییر دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله “تغییر رمز گاوصندوق” را مطالعه نمایید.

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران فراموشی رمز مکانیکی گاوصندوق می باشد که البته موضوع نگران کننده ای نیست و در صورت فراموشی رمز گاوصندوق کافی است با متخصصین گاوصندوق گنجبان تماس بگیرید.

رمز دیجیتال گاوصندوق

در حال حاضر در بازار فروش گاوصندوق مردم بدنبال گاوصندوق با رمز دیجیتال هستند چراکه گاوصندوق های دیجیتالی عموما دارای سطح ایمنی بالاتری نسبت به گاوصندوق های مکانیکی بوده و وارد کردن رمز دیجیتال بسیار راحت تر و سریع از رمز مکانیکی می باشد، از طرفی باز کردن قفل گاوصندوق های دیجیتال برای سارقین به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

ولی مانند گاوصندوق های مکانیکی یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند فراموشی رمز گاوصندوق دیجیتال می باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک فرد متخصص بخواهید تا عملیات تغییر رمز گاوصندوقرا برایتان انجام دهد تا در کوتاه ترین زمان مشکل برطرف گردد.

رمز گاوصندوق اثر انگشتی

یکی از جدیدترین و ایمن ترین انواع گاوصندوق، گاوصندوق اثر انگشتی می باشد. گاوصندوق های اثرانگشتی زیر مجموعه صندوق های دیجیتال محسوب می شوند با این تفاوت که برای باز کردن درب گاوصندوق دیگر نیازی نیست یک رمز سخت را حفظ نموده و به صورت مکانیکی و یا دیجیتال وارد کنید، بلکه کافی است انگشت خود را در مکان مخصوص قرار دهید تا درب صندوق باز شود.

گاوصندوق های با رمز اثر انگشتی برای آن دسته از کاربرانی که امنیت گاوصندوق برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به خاطر سپردن رمز گاوصندوق برایشان دشوار است و… بسیار مناسب می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله “معرفی گاوصندوق اثر انگشتی” را مطالعه نمایید.

رمز چشمی گاوصندوق

گاوصندوق های با رمز چشمی ایمن ترین نوع گاوصندوق است که در بازار فروش گاوصندوق به تعدا بسیار محدود وجود دارد. مکانیزم رمز این نوع گاوصندوق ها به این صورت است که علاوه بر رمز دیجیتال دارای سیستم تشخیص چهره می باشد، معمولا در سازمان های دولتی از گاوصندوق های با رمز چشمی نیز استفاده می شود.

درباره تغییر مز گاوصندوق نیاز به مشاوره دارم
0912-5081751       88890881-6

گاوصندوق با رمز هوشمند

عملکرد رمز هوشمند در گاوصندوق به این صورت است که دارای برنامه رمز هوشمند می باشند و شماره موبایل صاحب گاوصندوق بر روی برنامه گاوصندوق تنظیم می گردد و در شرایطی که بدون اطلاع صاحب صندوق شخصی اقدام به باز کردن رمز گاوصندوق نماید برای وی پیامک ارسال می شود.

رمز گاوصندوق مکانیکی یا دیجیتالی

با توجه به اینکه رمز‌های مکانیکی با رمز دیجیتالی تفاوت‌های فراوانی دارند. رمزهای مکانیکی نیز به دلیل داشتن اهرم‌ها، ویژگی‌های فیزیکی قفل و شیارها مورد استفاده قرار می‌گیرند بر همین اساس برای باز کردن درب دستگاه لازم است که از ساختارهای مکانیکی قفل گاوصندوق استفاده کنید. استفاده از رمزهای دیجیتالی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از میکروکنترلرها، مدارهای منطقی همچنین با کمک گرفتن از دانش الکترونیک طراحی را انجام دهید. البته با توجه به اینکه باز کردن رمزهای دیجیتال در کل با باز کردن رمزهای مکانیکی تفاوت بسیاری دارد.

یکی از روش‌های ساده و آسان و البته بدون دردسر هنگام فراموشی رمز گاوصندوق گنجینه که می‌توانید درب گاوصندوق را به راحتی باز کنید کمک گرفتن از شرکت‌های معتبر و با تجربه در این زمینه است. چنانچه که شما رمز گاوصندوق‌تان را فراموش کرده باشید می‌توانید با کارشناسان و متخصصان مشاوره بگیرید تا بدون اینکه آسیب یا صدمه‌ای به دستگاه شما وارد شود درب آن را به راحتی باز کنند.

گاوصندوق مکانیکی یا دیجیتالی

باز کردن رمز مکانیکی با کمک کلید‌های چند محور

از آنجایی که می‌توانید با استفاده از کلیدهای چند محور بدون اینکه شما کلید گاوصندوق را داشته باشید می‌توانید به راحتی درب را باز کنید این کلید‌ها داخل قفل تعبیه شده‌اند که با تغییر وضعیت و با توجه به ساختار قفل می‌توانید رمز گاوصندوق‌تان را حتی هنگامی که فراموش کرده‌اید باز کنید.

مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از کلیدهای چند محور است که به دلیل اینکه در دسترس عموم قرار ندارد و تنها کسانی از آن می‌توانند استفاده کنند که مهارت و دانش خاصی در این زمینه کسب کرده باشند چون در صورت استفاده نادرست و اشتباه از آن ممکن است که کلید به صندوق امانات شما صدمه وارد کند و متحمل خسارات غیر قابل جبرانی گردید.

منبع : دورمگ