تایپ کردن مهارت ویژه ای است که هر فرد برای انجام کار هایش به آن احتیاج دارد. بیشتر افراد تایپ کردن با کامپیوتر را بلدند. عده‌ ای به شیوه ده انگشتی و سریع متن را تایپ می‌ نمایند. اگر برای کار یا دغدغه‌ ای که دارید نیاز به یادگیری تایپ ده انگشتی دارید، با ما همراه باشید تا نرم افزار های آموزشی خوبی را در این مقاله به شما معرفی کنیم.

بهتر است پیش از مطالعه این مقاله، مقاله تایپر چیست را مطالعه کنید.

بهترین برنامه تایپ در کامپیوتر

یکی از بهترین نرم افزار ها برای یادگیری تایپ، ورد است که به شما یاد می‌ دهد چگونه از ده انگشت خود برای تایپ سریع استفاده نمایید. با توجه به این که کاربران زیادی از کامپیوتر استفاده می‌ کنند اما بیشتر از آن‌ ها هنوز روش تایپ کردن را نمی‌ دانند. برای آشنایی با این نرم افزار به امکاناتی که به آن اشاره می‌ کنیم توجه کنید.

بهترین برنامه برای تایپ

 نرم افزار WordWeb

به دلیل آسان بودن در نحوه استفاده و وجود راه‌ های میانبر، WordWeb یکی از پر کاربردترین و ساده‌ ترین دیکشنری‌ ها برای استفاده است. شما می‌ توانید برای آسان اجرا شدن این اپلیکیشن از یک کلید فوری استفاده کنید. برای مثال می‌ توانید از ترکیب دکمه‌ های Alt+W و یا از (دکمه وسط ماوس)+Alt استفاده نمایید. در صورت نیاز به جستجو در اینترنت، کافی است آن را های‌ لایت کنید و از کلید‌ های میانبر استفاده کنید تا نتایج جستجو کلمه مورد نظر در دیکشنری نمایان شود.

علاوه بر معنی‌ های استخراج شده از این اپلیکیشن، می‌ توانید از منابع دیگر همچون مترادف‌ ها، متضاد‌ ها و هم‌ خانواده‌ ها استفاده کنید. جالب‌ ترین بخش آن، قسمت «Nearest» است که علاوه بر آنچه شما در حال تایپ آن هستید، کلمه‌ های مشابه به کلمه شما را نیز به نمایش می‌ گذارد. مشاهده کاربرد های مختلف یک لغت و معانی مختلف آن، خالی از لطف نیست.

زمانی که در حال تایپ یک متن و یا مشغول جا به‌ جا کردن کلمه‌ ها هستید، ممکن است نیاز به کپی پیست کردن تعدادی زیادی از کلمه‌ ها از جایی به جای دیگر باشید برای ساده شدن انجام این امور، استفاده از Ditto ضروری است. این اپلیکیشن یکی از ۳ انتخاب برتر در زمینه مدیریت کلیپ‌ بورد برای ویندوز می باشد.

Cocacola

برنامه تایپ حرفه ای برای کامپیوتر

نرم افزار Solo Typing Tutor

یکی از بهترین نرم افزار ها برای آموزش تایپ می باشد که به شما یاد می‌ دهد چگونه از ده انگشت خود برای تایپ سریع استفاده کنید. با وجود این که کاربران زیادی از کامپیوتر استفاده می‌ کنند اما بسیاری از آن‌ ها هنوز نحوه تایپ کردن را نمی‌ دانند. برای آشنایی با این نرم افزار به امکاناتی که به آن اشاره می‌ کنیم دقت کنید.

امکانات نرم افزار Solo Typing Tutor

طراحی مدرن و جدید برنامه بر اساس رابط کاربری کاربر پسند که چیدمان خوبی برای اجزا برنامه دارد. علاوه بر افزایش سرعت تایپ کردن غلط‌ های تایپی شما را نیز کاهش می‌ نماید. زمانی که به مانیتور نگاه می‌ کنید حواس شما به صفحه است به این خاطر امکان غلط نویسی کاهش می‌ یابد. دارای صفحه کلید سه بعدی برای تجسم قرارگیری درست انگشت که یادگیری در محیط برنامه را ملموس و واقعی می‌ کند.

دانلود برنامه تایپ فارسی

نرم افزار پارسی نگار لیمون یکی از بهترین برنامه های تایپ فارسی است. با کمک این نرم افزار امکان تایپ فارسی در تمام نرم افزار های گرافیکی و یا نرم افزار های ویرایش فیلم و انیمیشن سازی را خواهید داشت. نرم افزار پارسی نگار لیومون دارای یک ادیتور فارسی، و همچنین صفحه کلید مجازی با حروف فارسی است. این صفحه کلید مخصوصا برای کاربرانی که کیبورد آنها لیبل فارسی ندارد بسیار مفید می باشد. شما می توانید متن دلخواه خود را در ادیتور این نرم افزار تایپ کنید و سپس آن را کپی گرفته و در هر نرم افزار دیگری Paste نمایید. سپس فونت آن را تنظیم کنید تا به زیبایی و با فونت دلخواه شما نمایش داده شود. این نرم افزار دارای ده ها فونت زیبای فارسی است.

 

پیشنهاد ویژه: برای شروع یادگیری تایپ سریع می توانید از کلاس آموزش تایپ ده انگشتی شروع کنید.

دانلود نرم افزار تایپ فارسی برای کامپیوتر

نرم افزار RapidTyping یکی از بهترین نرم افزار ها برای یاد گیری تایپ ۱۰ انگشتی می باشد. اگر به واسطه کار خود نیاز به یادگیری تایپ ۱۰ انگشتی دارید و یا علاقه دارید که تایپ ۱۰ انگشتی را یاد بگیرید نرم افزار RapidTyping می تواند کمک شایانی به شما کند. یکی از ویژگی هایی که این نرم افزار را از نسخه های مشابه آن متمایز میکند، آموزش تایپ ۱۰ انگشتی زبان فارسی است.

شما می توانید در قسمت مربوط به درس های نرم افزار، زبان فارسی را انتخاب کنید. به این ترتیب کیبورد برنامه فارسی خواهد شد و تمرین ها نیز شامل تایپ حروف و کلمات فارسی می گردد. نرم افزار RapidTyping در پایان هر تست برای شما نتیجه را اعلام می کند که به چه میزان درست تایپ کرده اید و سرعت تایپ شما در دقیقه چند کلمه است. میت وانید این معیار ها را نیز به سلیقه خود تغییر دهید.

دانلود برنامه تایپ خودکار برای کامپیوتر

نرم افزار Gillmeister AutoText Master

نرم افزار کاربردی که توسط آن می‌ توان از نمونه متن‌ های آماده در هر نرم افزاری استفاده کرد. از برنامه AutoText Master می‌ توان برای تایپ کردن متون متداول و تکراری و همچنین اصطلاحات پیچیده یا بخشی از یک متن که در آن فقط یک مقدار مانند تاریخ یا نام از طریق یک mask ورودی وارد می‌ شود استفاده کرد. نرم‌افزار AutoText Master یک جایگزین پیشرفته برای Word AutoText (قابلیت تایپ خودکار در نرم‌افزار ورد) می‌ باشد. همچنین با نرم‌افزار AutoText Master می‌ توان متون خودکار یا نمونه متن‌ های آماده را در فایل‌ ها و گروه‌ های مختلف دسته‌ بندی‌ شده سازماندهی نمود و از آن‌ها در برنامه‌ های مختلف از طریق یک کلید ترکیبی میانبر یا میانبر‌ های متنی استفاده کرد. این گروه‌ ها می‌ توانند به عنوان یک منوی انتخابی در هر برنامه‌ ای نمایش داده شوند تا دسترسی به ورودی‌ های AutoText را آسان‌ تر کنند.

نرم افزار افزایش سرعت تایپ فارسی

نرم افزار RapidTyping

نرم افزاری که می تواند در محیطی جذاب و سرگرم کننده و با یک سری تمرین های ساده اما خاص سرعت کارکرد کاربران را بر روی کیبورد سیستم بسیار افزایش دهد. این نرم افزار که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند طوری کار می کند که در ابتدا کاربر با تایپ مداوم دو حرف دست خود را عادت می دهد و مرحله به مرحله می تواند با راهنمایی هایی که به صورت خودکار با نمایش صحیح انگشتان از خود نشان می دهد، کاربر هم پیشرفت کند.

این ابزار همچنین قابلیت استفاده برای چند کاربر را دارد یعنی در یک سیستم می توان برای نرم افزار چند کاربر تعریف کرد تا هر یک از آن ها بتوانند بسته به استفاده خود از RapidTyping بهره برداری نمایند؛ کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند به راحتی پس از مدت بسیار کوتاهی بهترین نتیجه گیری را از نرم افزار داشته باشند.

دانلود نرم افزار تایپ صوتی برای کامپیوتر

نرم افزار Google Docs Voice Typing

نرم افزار Google Docs شامل ویژگی های تبدیل صوت به متن می باشد. برای استفاده از آن باید مرورگر کروم را نصب و باز کنید تا بتوانید از تایپ‌صوتی که بیش از صد زبان مختلف را پشتیبانی می کند، استفاده کنید.

شما حتی می توانید از دستورات صوتی استفاده نموده تا قالب بندی اصلی متن خود یا زبان های خاص برای اضافه کردن نشانه گذاری انجام شود.

معرفی نرم افزار تایپ سریع اندروید

 معرفی نرم افزار تایپ سریع اندروید

  • دانلود Texpand Pro – Text Expander v2.0.6 برنامه تایپ سریع اندروید
  • نرم افزار Texpand Pro – Text Expander

یک برنامه گسترش متن است که به شما کمک می نماید در هنگام تایپ، مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید. اینکار با اختصاص دادن کلید های میانبر به متن هایی که اغلب از آن ها استفاده می کنید قابل انجام است.

دانلود نرم افزار تایپ اندروید

نرم افزار Microsoft SwiftKey Keyboard

برنامه اندرویدی کاربردی و جالب با فناوری جدید برای تایپ هوشمند و سریع و آسان با قابلیت های زیر می باشد: پیش بینی کلمات بعدی, اصلاح مشکلات تایپی, تبدیل صدا به متن به همراه کیبورد پارسی برای گوشی های موبایل با سیستم عامل اندروید می باشد.

جمع بندی:

در این مقاله نرم افزار تایپ برای کامپیوتر را معرفی کردیم. شما می توانید به منظور دانلود رایگان نرم افزار تایپ به انتهای مقاله مراجعه کنید و روش کار با نرم افزار تایپیست برای کامپیوتر را بیاموزید. همچنین ما به پرسش برنامه تایپ کامپیوتر کجاست پاسخ لازم را دادیم.

بهترین نرم افزار تایپ در اندروید چیست؟

یکی از بهترین نرم افزار های تایپ سریع در اندروید نرم افزار Texpand Pro – Text Expander است.

بهترین نرم افزار تایپ در کامپیوتر چیست؟

نرم افزار Microsoft Office word یکی از بهترین و شناخته شده ترین نرم افزار های تایپ در کامپیوتر است.

چگونه می توان تایپ سریع یاد گرفت؟

با شرکت در دوره های آموزشی تایپ ده انگشتی می توانید نحوه تایپ کردن سریع و ده انگشتی را به صورت اصولی بیاموزید.

منبع