زیبا کردن ناخن ها یکی از آن چیزهاییست که برای هر کسی جذابیت و یا اهمیت دارد. حال این زیباسازی و مراقبت از ناخن ها می‌تواند به صورت یک مانیکور ساده باشد و یا روش های دیگری مثل کاشت ناخن.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به زیبایی و سلامت دست ها و ناخن هایتان اهمیت می‌دهید، احتمالا اسم لمینیت ناخن و همچنین کاشت کاور ناخن را شنیده اید اما شاید با تفاوت های این دو روش مراقبت ناخن آشنا نباشید.

در این مقاله ضمن معرفی این دو روش زیباسازی و بیان تفاوت های آن ها به شما کمک خواهیم کرد که بهترین راه مراقبت از ناخن هایتان را انتخاب کنید.

اگر نمی دانید فرق لمینت با کاور ناخن در چیست ؟ به صفحه فرق لمینت با کاور ناخن مراجعه نمایید

لمینت ناخن چیست

تا حالا به این فکر کردین که فرم ناخن هاتونو دوست ندارین یا اصلا ناخن های دستتون زیبایی لازم رو به دست هاتون نمیدن؟ یا حتی اینکه ناخن هاتون کاملا ضعیف هستن و نمیشه اونا رو بلند کرد یا روی سطح اونا ناصافی و خطوطی دیده میشه که زیبایی ناخن و دست ها رو کم کرده؟

لمینت ناخن یا کاور ناخن، دقیقا برای برطرف کردن این مشکلات هستش که باعث فرم دادن به شکل ناخن ها و استحکام بخشی به اونا انجام میشه.

روش لمینت کردن یا کاور کردن ناخن ها، چیزی شبیه به کاشت ناخن هست اما با هم تفاوت هایی دارن. اولا اینکه روش انجام لمینت ناخن خیلی ساده تر هستش و نیازی به استفاده از تیپ نداره. دوم اینکه لمینت کردن، فرم دهی به خود ناخن هستش و مواد کاشت روی خود ناخن کار میشه. در واقع ناخن خود فرد، روکش میشه تا فرم و استحکام کافی پیدا کنه.

لمینیت ناخن یک لایه از موادی است که حالت ژله ای دارند. این لایه نازک روی ناخن قرار گرفته و ضخامت آن را افزایش می‌دهد و به این صورت باعث قوت ناخن ها می‌شود. علاوه بر این با دادن رنگ و برقی خاص به ناخن ها به آن ها زیبایی خاصی می‌بخشد.

خشک کردن این ژل با استفاده از دستگاه های فرابنفش صورت می‌گیرد و با اشعه UV روی ناخن تثبیت می‌شود.

اگر به دنبال رفع سیاهی دور چشم خود هستید و دائما در حال جستجوی این هستید که برای سیاهی دور چشم چه قرصی بخوریم؟ به صفحه مربوط مراجعه نمایید.

مواد استفاده شده در لمینت ناخن چیست؟

در بخش بالا به تفاوت لمینت و کاور ناخن، فرق کاور و لمینت ناخن نیز اشاره کرده ایم. در این بخش قصد داریم مواد استفاده شده در لمینت ناخن را برای آشنایی بیشتر شما شرح دهیم. مواد استفاده شده در لمینت ناخن شامل:

  • ژل پایه یا بیس
  • ژل فایبر گلاس که ویژه لمینیت ناخن
  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر ناخن

همچنین برای انجام خدمات لمینت ناخن وسایلی نیز وجود دارد. برخی از این وسایل لمینت ناخن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دستگاه UV
  • وسایل ویژه انجام مانیکور ناخن
  • سوهان
  • پد های الکلی

فرق لمینت با کاشت ناخن

در این بخش قصد داریم شما را با تفاوت ها و فرق لمینت با کاشت ناخن، تفاوت لمینت و کاشت ناخن، تفاوت کاشت ناخن با لمینت آشنا کنیم تمامی این واژگان شاید هم معنی باشند اما نمونه واژگانی هستند که اکثر کاربران در پی آن هستند. در بخش زیر به تفاوت کاشت ناخن با لمینت می پردازیم:

1- اولین فرق لمینت با کاشت ناخن این است که در لمینت ناخن، ناخن ها حالت طبیعی خود را دارند و تنها لایه ای از ژل ویژه لمینت روی صدف ناخن قرار می‌گیرد تا مقاومت ناخن بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی صدف ناخن ها توسط مواد کاشت فرم ناخن ها نیز تغییر می کند. بنابراین اولین مرحله از فرق لمینت با کاشت ناخن می توان به لایه ویژه و مواد کاشت آنها اشاره نمود.

بیشتر افراد به دلیل شایعات اخیر در ارتباط با لیزر، به دنبال راه های درمانی برای رفع موی زائد خود هستند، آیا لیرز عوارضی دارد ؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیزر به صفحه آیا لیزر باعث نازایی می شود مراجعه نمایید.

2- دومین تفاوت لمینت و کاشت ناخن در کاور ژل می باشد. در کاور ژل به دلیل استفاده نکردن از تیپ و فرمر ظاهر کاملاً طبیعی است و تنها مواد به طور لایه ای نازک روی صدف ناخن قرار می گیرد. به همین سبب، هیچگونه ضخامتی به آن اضافه نمی شود و بسیار سبک هستند و بنابراین امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت برای افراد وجود ندارد.

اما تفاوت لمینت و کاشت ناخن در اینجاست که در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر استفاده شده بلندتر می شود، و موادی که روی ناخن قرار می گیرد، نسبت به لمینت ضخامت بیشتری دارد. در نهایت ناخن را ضخیم تر و قوس دار تر می کند، به همین علت ممکن است بعضی از افراد که از خدمات کاشت استفاده می کنند، بر روی ناخن خود احساس سنگینی کنند. نکته قابل توجه در ارتباط با کاشت ناخن این است که بسته به سلیقه هر فردی فرم و شکل ناخن تغییر می کند و طرح جدیدی به خود می گیرد.

3- سومین تفاوت کاشت ناخن با لمینت در کاشت ژل یا سوهان کشی آن می باشد. به گونه‌ای که در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی مخصوصی بر روی ناخن انجام نمی شود، به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد نمی شود. تفاوت کاشت ناخن با لمینت در اینجاس که در کاشت پودری، ناخن ها به طور مفصل سوهان کشی می شود و همین امر موجب نازک شدن بستر ناخن است. اگر در این حالت ناخن کار نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت نکند، امکان دارد به ناخن آسیب جدی وارد نماید.

4- چهارمین فرق لمینت و کاشت ناخن این است که در انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود کاشت لمینت به خاطر نازک بودن انعطاف دارد و به راحتی شکسته نمی شود. اما فرق لمینت و کاشت ناخن دقیقا در این جاست که در کاشت ناخن برخلاف لمینت، قابلیت لمس ناخن تقریباً از بین خواهد رفت.سطح ناخن سفت و خشک می شود به همین علت به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن زیاد است.

5- پنجمین فرق لمینت با کاشت ناخن، از نظر زمان انجام کار می باشد. از آنجایی که لمینت ناخن مراحل کمتری نسبت به کاشت ناخن را طی می کند، زمان کمتری را نیز صرف خود می کند. بنابراین می توان فرق لمینت ناخن با کاشت را به مدت زمان انجام کار نسبت داد.

اصلی ترین تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟

مهمترین و اصلی ترین تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن در فرم دهی آنها است. همانطور که در بخش های بالا به آن اشاره کردیم لمینت ناخن بیشتر جنبه حفظ سلامت ناخن را دارد، و روی فرم ناخن تاثیری ندارد. لمینت ناخن به افرادی توصیه می شود که ناخن های خوش فرمی دارند و نیاز به ایجاد تغییر ندارد، و صرفاً جهت سست بودن صدف ناخن و شکننده بودن آن تصمیم به مقاوم سازی و مراقبت از ناخن خود گرفته اند.

نکته: با لمینت ناخن می توان انواع مدل و طرح های متفاوت را روی ناخن خود ایجاد کرد. ولی تغییری در فرم اصلی ناخن ایجاد نمی شود. ولی کاور ناخن از هر دو جهت کاربرد خود را دارد. برای مثال: هم برای خوش فرم کردن و هم برای محافظت از ناخن ها استفاده می شود. همین عوامل نیز باعث می‌شود، که ضخامت ناخن ها زیاد تر دیده شود، و همین امر خوشایند عده‌ای از افراد نمی باشد.

تفاوت لمینت ناخن با کاشت کاور ناخن

  • کاور ناخن، دو منظوره است از یک طرف ناخن های شما را خوش فرم می کند و از سویی دیگر، یک لایه محافظتی برای ناخن ها خواهد بود. در حالی که در روش لمینت ناخن، فرم ناخن ها، همان حالت طبیعی است و تنها لایه ای روی صدف ناخن قرار می گیرد تا استحکام آن بیشتر شود.
  • از نظر ضخامت، کاور ناخن قطورتر خواهد بود چرا که قرار است ناخن های شما را فرم جدید بدهد. لذا ماده استفاده شده در کاور ناخن بیشتر است. به طور کلی هزینه کاور ناخن نسبت به لمینت ناخن ها بیشتر خواهد بود.
  • از نظر مدت زمان کار، کاور ناخن بیشتر زمان بر است زیرا یک مرحله اضافی دارد و آن، سوهان کشی و شکل دادن به ناخن ها است.
  • تجهیزات مورد استفاده در کاور ناخن بیشتر از لمینت ناخن است و دلیل آن، همان حجم کار بیشتر در کاور است.
  • در روش کاور کردن ناخن لازم است آرایشگر، دقت بیشتری داشته باشد چرا که قبل از استفاده از مواد پودری، باید با استفاده از سوهان و قیچی، ناخن ها فرم داده شوند و کوچکترین بی دقتی منجر به زخم شدن و ایجاد عفونت خواهد شد.

فرق لمینت با کاور ناخن، معمولا خانم ها برای افزایش زیبایی ناخن های خود کارهای زیادی انجام می‌دهند مانند، مانیکور کردن و پدیکور ساده ناخن ها تا انواع طراحی های مختلف ناخن های  زیبا و روش کاشت ناخن هرکدوم شناخته شده هستند که اکثر خانم ها از آن استفاده می کنند، امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش جدیدی که این روز  ها مطرح است، لمینت ناخن است که باعث زیباتر شدن انواع فرم و شکل طبیعی ناخن می شود

لمینت  یا کاور کردن ناخن برای چه کسانی مناسب است ؟

اگر دنبال قوی شدن ناخن هایتان هستید لمینیت یک مورد مناسب برای شما خواهد بود. اکثر اوقات دلیل روی آوردن افراد به مراقبت های ناخن بیشتر زیبایی آن ها نیست و سلامت ناخن هایشان نیز مد نظر است. اگر ناخن های ضعیف و شکننده دارید، مناسب ترین روش درمانی برای شما لمینت ناخن می باشد.

هزینه لمینت ناخن


 لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن هزینه کمتری دارد. همان گونه که ذکر شد در کاشت کاور، علاوه بر تولید لایه محافظ بر روی ناخن، فرم دهی ناخن نیز صورت می گیرد. همین امر موجب می شود زمان بیشتری را ناخن کار صرف ناخن هایتان کند. که همه این موارد موجب می شود، هزینه کاشن ناخن بیشتر شود.

هزینه لمینت ناخن با توجه به محل مراجعه شما متغیر می باشد اما به طور کلی از هفتاد هزار تومان شروع می‌شود.

مزایای مهم لمینت ناخن

اگر قصد دارید برای اولین بار لمینت ناخن را انجام دهید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لمینت ناخن برخلاف سایر روش های کاشت ناخن، آسیب کمتری به سیستم تنفسی و از همه مهمتر سطح ناخن شما وارد می کند. از طرفی شما می توانید به راحتی با داشتن یک لایه ظریف بر روی صدف ناخن خود کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید. در این میان استفاده از لمینت ناخن سبب شده تا حس ناخن شما از بین نرود. این نوع کاور کردن برای خانم های شاغلی که وقت کمتری دارند مناسب تر است، چرا که در سایر روش های کاشت ناخن فرد مجبور است تا وقت زیادتری را برای سوهان کشی ناخن خود اختصاص دهد. متاسفانه سوهان کشی زیاد سبب می شود تا صدف روی ناخن شما به راحتی از بین برود.

لمینت ناخن طبیعی به چه صورت است؟

ناخن های طبیعی ما زمانی که در معرض فشار قرار می گیرند می شکنند و همین موضوع سبب می شود تا ما دچار ناراحتی شویم. برای رفع همین موضوع شما می توانید اگر به ناخن های رنگارنگ و بلند علاقه ای ندارید، لمینت ناخن طبیعی را برای ناخن های خود با همان سایزی که هست انجام دهید. از طرفی انجام دادن لمینت ناخن سبب می شود تا با قرار گرفتن کاور بر روی ناخن های شما، ناخن هایتان در معرض هر نوع فشاری نشکند و زیبایی آن در همه حال حفظ شود. بنابراین لمینت ناخن را جدی بگیرید و از آن برای زیباتر نمایان شدن ناخن های دست و پاهایتان کمک بگیرید. از طرفی لمینت ناخن بهتر از کاشت ناخن می تواند ناخن های طبیعی شما را به نمایش بگذارد.