با توجه به قیمت طلا، نگهداری از این دارایی ارزشمند در خانه می‌تواند به یک چالش جدی برای صاحبان آن‌ها تبدیل شود. سارقان همیشه در کمین هستند و حالا خیلی حرفه‌ای‌تر از گذشته می‌توانند به سرعت و بدون جای گذاشتن هیچ اثری از خود، در یک چشم به هم زدن دارایی‌های ارزشمند شما را به سرقت ببرند. بنابراین نگهداری از طلا در منزل نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم چند راه ساده اما کارآمد برای جاسازی طلا در منزل به شما پیشنهاد کنیم. میدونی چرا این مقاله رو نوشتیم؟؟؟ چون بیشترین کلمه ای که تو گوگل سرچ میشه چگونه گاوصندوق کلیدی را باز کنیم هست و تو این مقاله میخواییم تا حد زیادی جلو سرقت اموال شما رابگیریم.

روش‌های نگهداری طلا و لوازم با ارزش برای جلوگیری از سرقت

سارقان در سرقت خانه ها از کوچک ترین غفلت ساکنان بهره می برند در این راستا مجرمان تمایل به سرقت در مناطق زندگی خود را نیز دارند، اگرچه سارقان حرفه ای ترجیح می دهند که برای سرقت همیشه در حرکت و سفر باشند؛ بنابراین پرونده سرقت های منزل نشان می دهد چه منازلی بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند، منازلی که نزدیک به محل زندگی مجرمان است، در مکان هایی که عبور و مرور وسایل نقلیه زیاد است، در مناطق پرتردد و حاشیه ای در منازلی که قبلا از آنها دزدی شده است.

این منازل در خطر بیشتری برای سرقت قرار دارند زیرا پارامترهایی که سارقان با توجه به آنها از این منازل دزدی کرده اند مانند موقعیت، قابل تغییر نیستند و در مقایسه با خانه هایی که از آنها دزدی نشده است احتمال سرقت از این خانه ها چهار برابر بیشتر است.

استفاده از قوطی رنگ
قوطی‌های رنگ خود را دور نیندازید. می‌توانید اجسام گران‌بهای خود را درون آن گذاشته و در کنار قوطی‌های دیگری قرار دهید. حتماً یادتان باشد که از گذاشتن علائم خاص روی قوطی و هم چنین چینش منظم قوطی‌ها پرهیز کنید. یادتان نرود که قوطی را تمیز کنید تا پلمپ شده به نظر برسد. قوطی رنگ ارزان‌ترین روش برای نگهداری طلا است.

از سیستم‌های دزدگیر استفاده کنید

چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، ‌محل نصب آن را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.  چون با کوچکترین حرکت به صدا در می آید . بهتر است بهمراه سیستم دزدگیر ، دوربین مدار بسته نیز نصب شود . تصور کنید شما در مسافرت در شهر دیگری هستید و دزدگیر شما به صدا در می آید و دستگاه آن با گوشی شما تماس می گیرد و متوجه می شوید که در منزلتان اتافی در حال رخ دادن است ، در این لحظه استرس وجود شما را فرا می گیرد. اما اگر به همراه دزدگیر ، دوربین مدار بسته نیز نصب کرده باشید بلافاصله از طریق اینترنت تصاویر منزل خود را بر روی تلفن همراه خود چک می نمایید و در جریان چگونگی حادثه قرار خواهید گرفت.

بهتر است بدانید باز كردن گاوصندوق قدیمی راحت تر هست و به همین دلیل پیشنهاد میشه که از گاوصندوق های دیجیتالی و آلارم دار استفاده شود.

لوله های پی وی سی
یکی دیگر از روش های نگهداری طلا استفاده از لوله پی وی سی است. در زیر زمین یا انباری خانه ی خود لوله های پی وی سی را روی هم نصب کنید. آن قسمت هایی که امن تر بوده به طوری که سارقان به آن ها دسترسی ندارند را برای پنهان کردن طلاهای خود انتخاب کنید.

کشوی کاذب

ابتدا یکی از کشوهای دراورتان را که عمق بیشتری دارد انتخاب کنید. یک تخته سه لا را برش دهید. بطوری که طول آن کمتر از طول کشو باشد. سپس تخته را با چسب حرارتی به دیواره های کشو بچسبانید. از یک دستگیره برای بلند کردن و گذاشتن تخته استفاده کنید. این یکی ازمکان های سری و امنیتی خانه می باشد.

ساختن مخفیگاه

هنگامی که شما می خواهید وسایل چوبی منزل بسازید, یک نقطه مخفیگاه نیز برای آن بسازید. برای مثال در قسمت بالایی کمد با تخته سه لا یک مخفیگاه بسازید و آن را با لولا متصل کنید. حالا شما یک نقطه برای مخفی کردن اقلام گرانبها دارید.

وپ تنیس دهان باز
یک توپ تنیس را برداشته و قسمتی از آن را برش دهید تا دهانه ای باز شود. سپس اجسام با ارزش خود را درون آن قرار داده و شکاف را ببندید و در جایی امن قرار دهید. این روش نگهداری از طلا نیز بسیار بی دردسر است.

یک راه حل ساده تر
می توانید از لوازمی مثل چاپگر خراب، کیس قدیمی، اسباب بازی، رادیوی کهنه، جاروبرقی برای نگهداری طلا و لوازم با ارزش خود استفاده کنید. برای اینکه از امن بودن جای پول و طلای خود مطمئن شوید می توانید از وسیله ای استفاده کنید که برای باز شدن به پیچ گوشتی احتیاج داشته باشد.

نگهداری طلا در فریزر

در حال حاضر پیشنهاد پلیس سپردن اشیای قیمتی به صندوق امانات است. به هموطنان توصیه می کنیم، پول زیاد، طلا و دلار را در منزل خود نگهداری نکنند، برخی مقدار زیادی طلا را خریداری کرده و در یخچال خانه نگهداری می کنند در حالی که اولین مکانی که به ذهن سارق می رسد یخچال و زیر گلدان ها است.

سردار حسن خانی ادامه داد: مسائلی که به ذهن مردم می رسد پیش از آن به ذهن سارق رسیده است که اشیای قیمتی در کجای خانه نگهداری می شود؟ هموطنان باید در نظر داشته باشند که اشیای قیمتی خود را در جایی حفاظت شده، نگهداری کنند.

از كار انداختن طلاياب

یکی از سوالاتی که رد این زمنیه مطرح میشود این است کهچگونه فلزیاب را گول بزنیم ؟

طلاها را داخل ورق های سربی بپوشانید

در اکثر منازل طلاها و وجوه نقد در اتاق خواب و دراور و… مکان های مشابه مخفی می شوند. دزدان به خوبی جای وسایل با ارزش شما را می دانند. بنابراین نیازی هم به دستگاه های فلزیاب و طلایاب و… ندارند. در نتیجه مهم ترین عاملی که از حریم ما در برابر سرقت محافظت می کند دقت و هوش خود شما در برقراری امنیت منزلتان است.

با وجود این برای امنیت و حفاظت از طلاها در منزل و اگر می خواهید از هر جهت مطمئن باشید که با هیچ دستگاه فلزیابی مکان سکه و طلای شما پیدا نمی شود فقط کافیست طلای خود را با سرب بپوشانید. به این صورت که آنها را داخل ورق های سرب مانند و سپس کاغذهای کاربن بپیچید. با این روش فلزیاب ها قادر به شناسایی آن نخواهند بود.

دقیقا از همین شیوه در ساخت گاوصندوق خانگی ویژه مقابله با دستگاه های فلزیاب و طلایاب استفاده می شود. ساخت این مدل گاوصندوق سفارشی است.

روش های سرقت اموال

سرقت طلا به بهانه تست کرونا 

مردی به بهانه گرفتن تست کرونا در یکی از شهرستان‌های مهاباد، طلاهای دختر روستایی را به سرقت برد. مردی با هویت نامشخص در روستای “زیوه” از توابع بخش خلیفان این شهرستان به بهانه تست کرونا با ورود به منزل یکی از خانوارهای این روستا پس از کسب اعتماد اقدام به سرقت النگوهای دختر روستایی کرد. در این حادثه مرد میانسال از خلوتی روستا و نبودن مرد به علت فصل کاری کشاورزان استفاده کرده و به طور علنی و به زور النگوهای دختر ۱۶ ساله را از دست وی بیرون آورده و متواری شده است.

با بررسی موضوع و پیگیری مشخصات این سارق، دوربین مدار بسته در روستای مزرا چهره متهم را ثبت کرده اما به علت پوشش ماسک هویت وی هنوز شناسایی نشده است. براین اساس پلیس همواره توصیه می‌کند باید به منظور جلوگیری از هرگونه سرقت و کلاهبرداری احتمالی با پوشش مأموران بهداشت دقت لازم را به عمل آورده و قبل از هرگونه اقدامی، کارت شناسایی افراد را رویت کنند. همچنین لازم است از هرگونه اجازه ورود و پاسخگویی به سوالات و تقاضای افراد با عنوان ماموران بهداشت و همچنین بازدید از منازل، پارکینگ، نقل و انتقال اشیا و لوازم منزل خودداری کنند.

 توپی‌زنی
یکی از روش های تکراری سارقان منزل توپ زنی است که پلیس نیز بارها به این شیوه تکراری اشاره کرده است که با نصب درهای ضد سرقت می توان این شگرد را به بایگانی سرقت های منزل فرستاد.
در این روش سارقان با داشتن دیلم و وسایلی شبیه آن، توپی‌ های قفل ‌ها را می ‌شکنند و وارد خانه می‌شوند. از آنجا که در این روش توپی قفل شکسته می‌ شود، بین سارقان این شگرد به توپی‌زنی معروف شده است.

بهترین کار برای محافظت از اموال و طلا هایتان این است که گاوصندوق فوق امنیتی بخرید. با این کار قطعا میتوانید جلوی سرقت آن ها را بگیرید.برای خرید گاوصندوق میتوانید با شماره تماس بگیرید و باکیفیت ترین گاوصندوق ها را خریداری کنید.

منبع