تا همین چند سال پیش مهم ترین فاکتوری که گاوصندوق ها داشتند ضد حریق بودن آن ها بود و اگر گاوصندوق ضد حریق بود در دسته پیشرفته ترین صندوق ها قرار می گرفت، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر ضد حریق بودن مسئله خاصی نیست و تمرکز شرکت های بزرگ روی ضد آب بودن گاوصندوق می باشد.

گاوصندوق های ضد آب (به انگلیسی : waterproof) از آن دسته صندوق هایی هستند که وجودشان در خانه و اداره های دولتی می تواند اطمینان خاطر بالایی را به صاحبان منازل و مشاغل بدهد.

با خرید صندوق های ضد آب علاوه بر اینکه از آتش سوزی خیال راحتی دارید از جمع شدن آب به دلیل شکستن لوله ها و یا سیل و سونامی هم خاطر جمع هستید.در ادامه به معرفی و بررسی کامل این مدل گاوصندوق تازه به بازار رسیده صحبت خواهیم کرد.

شرکت تولید کننده گاوصندوق ضد آب

گاوصندوق های ضد آب به دلیل جدید بودن و همینطور تکنولوژی پیشرفته و سری ای که برای ساختشان به کار می رود توسط هر شرکتی تولید نمی شود و فقط برخی از شرکت ها هستند که برای تولید این صندوق ها اقدام می کنند.

سیف باکس شاپ از نماینده های اصلی شرکت ایران کاوه با افتخار یکی از چندین شرکت انگشت شمار می باشد که دست به تولید گاوصندوق های waterproof می زنند.

مواد اولیه و تکنولوژی گاوصندوق های ضد آب از کشور های اروپایی وارد می شود و این یکی از دلایلی است که تولید این مدل صندوق ها در همه شرکت های تولید کننده امکان ندارد.

کاربرد گاوصندوق ضد آب

گاوصندوق های ضد آب مناسب چه قشری از جامعه و یا مراکز می باشد ؟ در حالت کلی گاوصندوق های ضد آب مخصوص مکان هایی می باشد که در نزدیکی دریا و یا رودخانه و رود واقع شده اند تا در صورتی که دریا و یا رود تغیان کرد و آب به خانه سرازیر شد، محتویات داخل گاوصندوق آسیب نبیند.

صندوق های waterproof علاوه بر لازم بودن در شرایط گفته شده در برخی از مراکز دولتی و شخصی نیز مورد استفداه قرار می گیرد!

توجه داشته باشید که اکثر شرکت های بزرگ و یا حتی خانه های هوشمند به سیستم اطفای حریق مجهز هستند و در هنگام آتش سوزی آب را با شدت بالایی به سمت کف خانه هدایت می کنند، در این شرایط اگر صندوق شما از آتش جان سالم ببرد حتما به واسطه آب هایی که به سمتش روانه می شود دچار مشکل می شود.

از مهم ترین مشکلاتی که در صورت ریختن آب روی صندوق ها ممکن است بوجود بیاید این است که صندوق ها زنگ بزند و یا در بدترین حالت قفل دیجیتال و یا بیومتریک شما از کار بیوفتد.

برای اطلاع بیشتر درباره انواع مدل های قفل ضد آب به صفحه قفل گاوصندوق مراجعه کنید.

نحوه کارکرد گاوصندوق WATERPROOF

شاید ساده به نظر برسد که گاوصندوقی ضد آب باشد اما بیاید کمی در مورد مشکلات این موضوع صحبت کنیم:

عموم مردم صندوق ها را به وزن زیاد آن می شناسند و گاوصندوق های رده بالا معمولا وزن بالایی دارند و این وزن در ۹۹/۹۹ درصد مواقع از چگالی آب بیشتر بوده و همین موضوع باعث می شود که صندوق به داخل آب غرق شود!

اما چطور ممکن می شود که گاوصندوقی بتواند بدون اینکه وزن خود را از دست بدهد روی آب شناور بماند ؟

شناور ماندن صندوق هایی با وزن بالا در گذشته ای نه چندان دور پدیده ای غیر ممکن به نظر می رسید اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی امکان این کار فراهم آمده است.

قفل گاوصندوق های ضد آب

همانطور که در بخش های پیشین مطالعه کردید یکی از ویژگی های گاوصندوق واتر پروف یا همان ضد آب خراب نشدن قفل آن در زیر آب می باشد.

در طراحی و ساخت این مدل گاوصندوق ها به حرفه ای ترین شکل ممکن از موادی استفاده شده است که آب قادر به عبور از آن نمی باشد.

علاوه بر این موضوع درزگیری این صندوق ها به طوری می باشد که امکان ورود آب به بخش های حساس قفل های دیجیتال و مکانیکی را نمی دهد و از این حیث این صندوق غیر قابل نفوذ می باشد.

قیمت گاوصندوق ضد آب

اصلا بعید نیست که گاوصندوق های ضد آب با این قابلیت هایی که دارند در رده گران ترین گاوصندوق های موجود در بازار قرار بگیرند، صندوق های Waterproof از پیشرفته ترین نوع صندوق های موجود در بازار می باشند و بالا بودن این صندوق نسبت به سایر محصولات هم رده خود کاملا طبیعی می باشد.

اما این به این معنی نیست که صندوقی که خریداری می کنید گران است، در واقع شما هزینه ویژگی های این صندوق را پرداخت می کنید در مقابل ویژگی های این صندوق و نگهداری از اسناد و مدارک شما کاملا عقلانی است.

البته قیمت گاوصندوق های ضد آب با توجه به شرایط موجود کشور متفاوت می باشد و همواره در حال تغییر و بالا پایین می باشد.

برخی از مواد اولیه این صندوق از کشور های خارجی وارد می شود و افزایش و کاهش قیمت این گاوصندوق ها متناسب با قیمت ارز و دلار کاملا طبیعی است.

یکی از دلایلی که شرکت سیف باکس شاپ دات نت قیمت محصولات ضد آب خود را ارائه نمی دهد این است که شرمنده مشتریان خود به دلیل بالا رفتن قیمت نباشد.

خصوصیات یک گاوصندوق ضد آب چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است گاوصندوق‌های ضد آب در برابر هرگونه نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می‌کند. گاوصندوق‌های ضد آب علاوه بر قالب محصول به سیستم رمزنگاری در برابر نفوذ آب و اتصالات آن نیاز دارد که به صورتی طراحی شود که مشکلاتی برای وسایل و اشیاء شما در داخل گاوصندوق به وجود نیاورد.

تفاوت waterproof و water resistant در گاوصندوق

گاوصندوق‌های ضد آب به دو صورت در بازار موجود هستند تفاوت waterproof و water resistant که این دو در سایر محصولات دیگر مانند گوشی‌های همراه نیز صدق می‌کند اگر بخواهیم این دو را از هم تمیز کنیم باید بگویم که گوش‌ها و یا گاوصندوق‌هایی که می‌توانند تا مدت‌ها داخل آب شناور و معلق بمانند بدون اینکه یک قطره‌ای از آب به داخل آن‌ها نفوذ پیدا نکنند و مشکلی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود، دارای ویژگی waterproof هستند. اما یک نوع دیگر گاوصندوق‌ها هستند که دارای ویژگی water resistant می‌باشند به این نوع محصولات نیز می‌گویند ضد آب، اما هیچ تضمینی نمی‌کنند که بتوانند در برابر نفوذ آب در عمق‌های زیاد بتواند دوام بیاورد و احتمال نفوذ آب به داخل آن وجود دارد.

خدمات پس از فروش و گارانتی گاوصندوق ضد آب

تمامی گاوصندوق های ضد آب شرکت سیف باکس شاپ دارای خدمات پس از فروش و گارانتی می باشند.

دو تا از مشکلات رایجی که خریداران ما به آن بر می خورند به شرح زیر می باشد :

  1. در جابجایی و حمل گاوصندوق به مشکل می خورند و توانایی جابجا کردن صندوق ضد آب خود را دارند و به همین دلیل با متخصصان حمل گاوصندوق ما تماس می گیرند و مامور مورد نظر خود را اعزام می کنند.
  2. به دلایل مختلف با قفل گاوصندوق و یا متصل کردن آن به دیوار و زمین به مشکل می خورند و نیازمند یک تعمیرکار حرفه ای می باشند، برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه و قیمت تعمیر گاوصندوق به صفحه ذکر شده مراجعه کنید.

منبع : گاوصندوق ضد آب یا WATERPROOF