پوست یکی از اندام های خارجی بدن است که با عوامل محیطی زیادی در تماس است و به همین دلیل سلامت آن در اولویت قرار دارد. ماده ای به نام هیالورونیک اسید در پوست وجود دارد که با افزایش سن مقدار این ماده کاهش می یابد و پوست رو به خشکی می رود. بنابراین می توان گفت از رایج ترین مشکلات پوستی، خشکی پوست یا کم آبی پوست است.

از دیگر علت های خشکی پوست می توان به تغذیه ی غلط و نامناسب، آفتاب سوختگی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت، استفاده از ماسک های پوستی نامناسب و … اشاره کرد. گاهی اوقات افراد سعی می کنند به هنگام مشاهده ی تغییرات نامطلوب در پوست خود، خشکی یا کم آبی ها را با کرم های مرطوب کننده و چرب کننده بپوشانند که این عمل نه تنها کمکی به بهبود پوست نمی کند بلکه باعث تشدید آسیب های آن خواهد شد.

کمی زومتر روی مفهوم هیدرودرمی ؟

هیدرودرمی روشی درمانی است که با آبرسانی به پوست می تواند لکه ها و چین و چروک های سطحی پوست را از بین ببرد و تجربه ی داشتن پوستی شاداب را را به شما ببخشد. این عمل با استفاده از دستگاه هیدرودرم (یا همان دستگاه هیدرودرمی) صورت می گیرد و ممکن است آن را با نام های هیدراته کردن صورت، میکرودرم آبریژن، فیوژن صورت، میکرودرم آبریژن و آکوادرم هم بشناسید.

کاربرد هیدرودرمی چیست ؟

کاربرد هیدرودرمی چیستکاربرد هیدرودرمی چیست

علاوه بر آب ‌رسانی، درخشندگی و جوان‌ سازی پوست اثرات دیگری نیز به همراه دارد برای مثال استفاده از این دستگاه معمولاً چین ‌و چروک‌ های ناحیه پیشانی را بین 28 تا 35 درصد کاهش و آبرسانی و جوانی گونه ‌ها را تا 85 درصد افزایش داده وباعث کاهش منافذ پوستی می‌شود. همچنین باعث کاهش التهاب و قرمزی، رفع آکنه‌های کوچک و بهبود کشش پوست درقسمت چانه‌ و زیر لب می شود.

مزایای هیدرودرمی چیست ؟

مزایای آشکار روش هیدرومی شامل موارد زیر می باشد:
• نرمی و لطافت پوست
• از بین رفتن چین و چروک و خطوط های روی پوست با از بین بردن سلول ‌های مرده پوست
• بهبود پوست و از بین بردن سختی و ضمختی آن
• از بین بردن لکه های ایجاد شده بر اثر آفتاب سوختگی
• بسته شدن منافذ باز پوست
• مناسب بودن آن برای انواع پوست از خانم ها و آقایان گرفته تا پیر و جوان
• افزایش گردش خون و درنتیجه رسیدن مواد لازم به سلول ها و شادابی پوست
• رساندن اکسیژن به لایه های زیرین پوست
• از بین رفتن سموم پوست
• افزایش تولید الاستیک
• از بین رفتن جوش و لک های پوستی

معایب هیدرودرمی چیست ؟

باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هیدرودرمی، حتما با متخصص پوست خود مشورت کنید چرا که این روش برای افردی که دارای بعضی مشکلات پوستی و عفونی مثل تبخال یا زرد زخم و آکنه شدید هستند و یا در ۱۲ ماه گذشته از داروی ایزوترتینوئین استفاده کرده‌اند، مناسب نیست.

عوارض هیدرودرمی چیست ؟

عوارض هیدرودرمی چیستعوارض هیدرودرمی چیست

بعضی از افراد ممکن است نسبت به ژل ها و یا مواد شیمیایی که در طی مراحل آبرسانی روی پوست قرار داده می شود حساسیت داشته باشند و این حساسیت ها بصورت تورم، قرمزی و التهاب روی سطح پوست و اطراف چشم این افراد نمایان می گردد. اما با کمک های پزشک متخصص این اثرات نا مطلوب قابل رفع هستند و در برخی موارد برای از بین بردن این التهاب ها کمپرس آب سرد نیز تاثیر به سزایی دارد.

سن مناسب برای هیدرودرمی

متخصصان اکثراً به افراد بالای سی سال و خصوصا حوالی این سنین توصیه می کنند که این عمل را انجام دهند زیرا در این سنین چین و چروک ها تازه شکل گرفته اند و بعضاً تثبیت نشده اند و افراد با انجام تعداد جلسات کمتری می توانند به نتایج مطلوب دست یابند. ناگفته نماند در صورتی هیدرودرمی در سنین کمتر مشکلی ندارد که پوست فرد بسیار خشک و آسیب پذیر باشد که البته تشخیص آن باید توسط دکتر و متخصص پوست انجام گیرد.

هزینه هیدرودرمی

هزینه هیدرودرمیهزینه هیدرودرمی

هزینه درمان با توجه به میزان تخصص و مهارت پزشک، شرایط بیمار، ناحیه ی تحت درمان، تعداد جلسات و همچنین مجهز بودن به دستگاه های مختلف مشخص می شود و نرخ آن متغیر است.

تفاوت هیدرودرمی و میکرودرم آبریژن

تفاوت هیدرودرمی و میکرودرم آبریژنتفاوت هیدرودرمی و میکرودرم آبریژن

در روش هیدرودرمی از نوک الماس استفاده می شود که فرایند آن نسبت به میکرودرم آبریژن ملایم تر و برای افرادی که شرایط حساس پوستی دارند مناسب تر است. همچنین در هیدرودرمی برخلاف میکرودرم آبریژن، گرما بر روی پوست ایجاد نشده و باعث التهاب آن نیز نمی شود. دراین فرایند نوک های هیدرولیک روی پوست می چسبند و سلول های مرده و جوش های سرسیاه را بیرون کشیده و پوست را تغذیه و رطوبت را به آن تزریق می کند.
میکرودرم آبریژن با استفاده از نوک پومیز الماس بر روی پوست ها خشک انجام می شود که این روش درمانی در پوست های ضخیم، پوست های مرده سنگین و پوست هایی که به شدت رنگی شده اند بهترین کاربرد را دارد. البته این روش ممکن است برای بعضی افراد خراشیدگی اپیدرم و همچنین قرمزی موقتی یا حتی احساس سوزش آفتاب سوختگی را به همراه داشته باشد.
بنابراین هیدرومی پوست می تواند روشی بدون درد و موثر برای افرادی که دارای بیماری های پوستی هستند و همچنین برای بهبود بخشیدن به شرایط پوستی اسفاده شود.

تفاوت هیدرودرمی و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از رایج ترین روش های غیر تهاجمی برای درمان مشکلات پوستی، جوانسازی و آبرسانی پوست می باشد که از طریق تعداد زیادی سوزن ریز انجام می پذیرد. این سوزن ها با خراشیدن بالایی ترین لایه ی پوست آن را وادار به کلاژن سازی می کند.
میکرونیدلینگ ایده آل کسانی است که جای جوش دائمی و بسیار عمیق دارند یا روی صورت آن ها لک و جای زخم از مدت ها قبل به جا مانده است. این روش برای همه ی أنواع پوست انجام می شود به جز کسانیکه تحمل کمی در برابر درد دارند و یا ریسک ابتلا به عفونت در آن ها بالاست. بنابراین اگر آستانه ی تحمل درد در شما پایین است بهتر است روش هیدرودرمی را جایگزین روش میکرونیدلینگ کنید.
هیدرودرمی و لایه برداری شیمیایی
هم هیدرودرمی صورت و هم لایه برداری شیمیایی هر دو برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست تاثیر گذار هستند. در لایه برداری شیمیایی از انواع اسید استفاده می شود که در سطوح مختلف لایه برداری، برای از بین بردن چین و چروک، خطوط باریک و .. استفاده می شود. البته لایه برداری شیمیایی به دلیل وجود انواع اسید به کسانیکه دارای برخی بیماری های پوستی هستند توصیه نمی شود. علاوه بر این، لایه برداری شیمیایی در کسانی که پوست روشن تری دارند تاثیر بیشتری می گذارد در حالی که هیدرودرمی در أنواع پوست با تناژ مختلف به یک اندازه تاثیر دارد.

هیدرودرمی در چند جلسه نتیجه می دهد؟

مدت زمان عمل هیدرودرمی به سطح مناطق انتخاب شده برای ترمیم بستگی دارد و متخصصان بر اساس میزان آسیب دیدگی به بافت پوست تعداد دقیق جلسات را تعیین می کنند. معمولا ده تا سی روز فاصله بین جلسات هیدرودرمی وجود دارد و بسته به صلاح دید پزشک تا چندین ماه ممکن است این فرایند طول بکشد تا بتوان نتایج مثبت را بر روی سطح پوست مشاهده کرد، البته مدت زمان هر جلسه بسیار کوتاه است و در حدود سی دقیقه الی یک ساعت طول می کشد.
رنگ پوست نیز بعد از انجام آبرسانی ممکن است اندکی رو به قرمز شدن برود که جای نگرانی بابت این موضوع نیست چراکه این اتفاق کاملا عادی است و بعد از گذشت حداکثر سی دقیقه قرمزی از بین رفته و به رنگ طبیعی پوست باز خواهد گشت و بعد از این زمان شما به راحتی می توانید کارهای روزانه انجام دهید و جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

در مرکز زیبایی آوا بیوتی، انواع خدمات زیبایی با هزینه به صرفه و کیفیت فوق العاده انجام می شود، برای اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی وب سایت و یا منو مراجعه کنید.

منبع