مجوز های لازم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، و راه اندازی یک وب سایت پویا را در ادامه این مطلب قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راهکار ها و مجوز های لازم برای استارت یک کسب و کار و ساخت یک وب سایت را اعم از وب سایت های مختلف فروشگاهی، شرکتی و یا خدماتی مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده به صورت بهینه سازی شده با قیمت مناسب

نحوه دریافت مجوز برای کسب و کار اینترنتی

همانطور که می دانید امروزه اکثر افراد به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و ایجاد یک وب سایت اینترنتی برای فروش محصولات و معرفی خود به کاربران در فضای اینترنت هستند.

مخصوصا از زمان شروع بیماری کرونا در کشور که بسیاری از کسب و کارها کارشان به تعطیلی کشید بسیاری از صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیدند که با داشتن یک کسب و کار اینترنتی برای آنها مهم و ضروری می باشد تا بتوانند در این زمینه برای خود درآمدزایی داشته باشد.

در قدم اول شما باید بدانید که برای چه کسب و کاری چه مجوزهایی لازم است و با توجه به این نکته که شما فروشنده یک محصول هستید یا تولیدکننده آن یا اینکه شما قصد بازاریابی محصول در فضای مجازی را دارید باید نسبت به دریافت مجوز مورد نیاز اقدام کنید‌.

برای مطالعه » قوانین سایت

انواع مجوز برای کسب و کار اینترنتی

  • دسته اول مجوزهای عمومی یا همان اینماد هستند
  • دست دوم مجوز های اختصاصی مربوط به هر صنف می باشد

همانطور که میدانید مجوزهای عمومی برای کلیه کسب و کارهای آنلاین عمومیت دارد و باید با توجه به نوع کسب و کار شما به سایت اینماد مراجعه نمایید و این نماد را پس از ثبت نام و ارسال مدارک برای این سازمان دریافت نمایید و نماد آن را در فوتر وب سایت خود قرار دهید.

اینماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می شود و طبق قوانین این مرکز دریافت اینماد فقط برای سایت هایی است که در آنها فرآیند فروش کالا یا خدمات انجام می شود.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که در صورتی که شما بعداً برای بهینه سازی صفحات خود برای موتور جستجوگر گوگل نیازمند ایجاد ریپورتاژ های تبلیغاتی در سایت های پر ورودی داشته باشید بسیاری از این سایت‌های پروردی تنها خدمات ریپورتاژ های خود را به وب سایت‌های ارائه می‌دهند که دارای اینماد هستند.

و دائما هم در خبرگزاری های مختلف به مردم گفته می‌شود که برای خرید از سایت های فروشگاهی به سایت‌هایی که اعتماد کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.

پیشنهاد ویژه » بهترین شرکت سئو در تهران ، بهینه سازی صفحات وب سایت شما را با توجه به جدیدترین آپدیت های موتور های جستجو انجام می دهد.

مجوز های اختصاصی کسب و کار اینترنتی

مجوزهای اختصاصی راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم مجوز هایی می باشند که مربوط به هر گروه صنفی می باشند، که در ادامه در مورد هر یک ا آن ها صحبت می کنیم.

برای مطالعه » شرکت طراحی سایت در تهران

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز صنفی رایانه‌ای عبارتند از :

  • کپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت
  • تصویر روزنامه رسمی آگهی کلیه تغییرات
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  • کپی مدرک تحصیلی مدیر عامل
  • کپی کارت ملی همه اعضای هیئت مدیره
  • کپی اساسنامه
  • کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • کپی لیست بیمه
  • ارائه تصویر آخرین رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک
  • کپی لوگو و گواهی ثبت

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان و حرفه ای توسط بهترین شرکت طراحی سایت

هزینه مجوز کسب و کار اینترنتی

هزینه های لازم برای دریافت مجوز کسب و کارهای اینترنتی و راه اندازی وب سایت برای هر گروه صنفی می تواند متفاوت باشد.

شما می توانید جهت استعلام هزینه مجوز راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق لینک زیر با کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار نمایید.

برای مطالعه » نرم افزار های ساخت تیزر تبلیغاتی

سامانه صدور مجوز کسب و کار

به منظور دسترسی به سایت پیشخوان مجوزهای کشور به وبسایت  www.g4b.ir مراجعه نمایید و کاربران متقاضی که نام کاربری و کلمه عبور را از طریق سامانه پیامکی دریافت نمودند با استفاده از این اطلاعات امکان ورود به سامانه را خواهند داشت و می توانند درخواست خود را برای صدور مجوز کسب و کار اینترنتی ثبت نمایند.

مجوز کسب و کار اینستاگرامی

دریافت مجوز پیج اینستاگرامی برای پیج های فعال اینستاگرامی که باید با معرفی و ارائه مدارک نسبت به اخذ کد شامل اقدام نمایند و برای این کار باید به ستاد ساماندهی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

ستاد ساماندهی وزارت ارشاد پس از احراز هویت ادمین یک پیج اینستاگرام و بررسی محتوای آن پیج نسبت به ارائه مجوز شامل سهام پیج اینستاگرام اقدام می کند و بدیهی است که پس از دریافت مجوز محتوای پیج مورد نظر توسط پلیس فتا کنترل می شود.

مدارک و الزامات به منظور دریافت مجوز پیج اینستاگرام

  • آدرس دقیق پیج اینستاگرام
  • عکس شناسنامه
  • عکس کارت ملی

منبع »

https://atgo.ir/مجوز-های-لازم-برای-کسب-و-کار-اینترنتی/