زیباتر شدن همیشه مورد توجه همه انسان ها بوده است و برای رسیدن به این هدف راهکارهای گوناگونی را انتخاب کرده اند. از آن جا که ابروها نقش بسیار مهمی در تکمیل زیبایی صورت دارند لذا توجه به آن ها جزو اولویت های کسانی است که به دنبال کامل کردن زیبایی صورتشان هستند. لیفت ابرو از راهکارهایی است که در این زمینه به کسانی کمک می‌کند که از فرم ابروی خود ناراضی هستند.

منظور از لیفت ابرو دقیقا چیست ؟

برای این که صورت بازتر و چشم ها درشت تر جلوه داده شوند اقدام به تغییر فرم در ابروها راهکاری است که می‌تواند به شما کمک کند. معمولا اولین قدم برای این تغییر در افراد اقدام به تاتو و میکرونیدلینگ در سالن های آرایشی می‌باشد.

ولی لیفت ابرو اقدامی است که فرد باید حتما با مراجعه به متخصص و با روش های علمی و مناسب انجام دهد. بالا رفتن سن، چروک خوردن پوست و شل شدن آن باعث ایجاد خطوط و متمایل شدن پلک ها و ابرو به سمت پایین می‌شود و این حالت باعث ایجاد حس پیری و خستگی در صورت می‌شود.

برای از بین بردن این مشکلات و ایجاد حالت شادابی و نشاط و جوانی در پوست از لیفت ابرو استفاده می‌شود. با لیفت، ابروها فرم یکسانی به خود می‌گیرند و حالت خشم و خستگی و پیری در پوست اطراف چشم و ابرو از بین می‌روند.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است ؟

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است ؟لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است ؟

کسانی که فرم ابروی آن ها افتاده و رو به پایین است اولین کسانی هستند که لیفت ابرو به آنان پیشنهاد می‌شود. گروه بعدی افرادی هستند که در پیشانی خود خطوط عمیقی دارند که این خطوط صورت را پیر و افتاده و عصبانی نشان می‌دهد. خط اخم یا به عبارتی خطوط عمیق عمودی میان دو ابرو نیز در افراد باعث می‌شوند که داوطلب لیفت ابرو شوند.

در صورتی که کسی از فرم ابروی خود ناراضی است نیز می‌تواند از لیفت ابرو استفاده کند. حتی اگر جوان باشد و پوستی صاف داشته باشد.

مزایای لیفت ابرو

بزرگترین مزیت لیفت ابرو بازگرداندن جوانی و شادابی به پوست است زیرا چروک های عمیق پیشانی و بین دو ابرو را برطرف می‌کند. با توجه به این که افتادگی ابرو باعث کاهش میدان دید و پس از مدتی ضعف بینایی می‌شود لیفت ابرو از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند. چهره فرد پس از انجام این عمل بسیار تغییر می‌کند و زیباتر می‌شود.

معایب لیفت ابرو

لیفت ابرو مانند هر عمل تهاجمی دیگر در کنار مزایای خاص و ویژه خود معایبی هم دارد. از جمله معایب این عمل این است که ممکن است جای زخم بعد از عمل دیده شود. این جراحی می‌تواند باعث بی حسی موقتی یا به ندرت دائمی در ناحیه عمل شده یا بالای پوست سر شود.

در صورتی که این عمل توسط متخصص با مهارت بالا انجام نشده باشد ممکن است ابروها کاملا قرینه نشوند. البته این حالت به مرور از بین می‌رود ولی می‌توان با جراحی های بعدی نیز این مشکل را برطرف کرد.

ماندگاری لیفت ابرو

ماندگاری لیفت ابروماندگاری لیفت ابرو

این عمل صورت فرد را بسیار زیباتر و جوان تر می‌کند ولی سیر پیری پوست در یک انسان همیشگی و دائمی است. به این صورت که پوست به مرور زمان افتاده می‌شود و سلول های پوست به پایین متمایل می‌شوند پس نمی‌توان از لیفت ابرو به عنوان یک روش دائمی یاد کرد. ولی از آن جا که روش های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد با توجه به این روش ها میزان ماندگاری لیفت در ابروها متفاوت است.

ماندگاری لیفت ابرو با مواد

در این روش از کراتین مایع برای فرم دهی به ابرو استفاده می‌شود و با استفاده از آن ابروها مرتب و دخترانه می‌شوند و پهن تر به نظر می‌رسند. این نوع لیفت در سالن های زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حالت ساده ترین حالت لیفت ابرو است.

در این روش با کمک مواد اورگانیک که هیچ خطری برای سلامت پوست ندارند ابرو ها به سمت بالا شانه می‌شوند و معمولا ماندگاری آن از یک الی دو ماه است. با کمک مواد در لیفت ابرو کلاژن سازی در پوست تقویت می‌شوند تا ابروها رو به بالا قرار گیرند.

این ماندگاری وقتی بیشتر می‌شود که همزمان از پوست مراقبت شود و با ورزش های صورت به ابرسانی به پوست کمک شود.

چسب لیفت ابرو

چسب لیفت ابروچسب لیفت ابرو

زمانی که تصمیم دارید لیفت ابرو را به وسیله مواد انجام دهید ابتدا باید چسب لیفت ابرو از ریشه ابرو تا نصف بلندی موها را روی آن بگذارید. این که مواد چه مدت باید روی ابروها بمانند بستگی به جنس آن دارد. پس از آن مواد یا چسب سری دوم را روی کل موهای ابرو پخش می‌کنند و پس از طی مدت زمان لازم آن ها را به طور کامل از روی ابرو پاک می‌کنند.

دو نوع چسب ابرو برای بالا کشیدن ابرو وجود دارد که به صورت خانگی استفاده می‌شود. برای انتخاب یکی از این دو مدل باید دقت کنید که ایا شما در بدنتان میزان تعرق بالایی دارید یا خیر.

اگر جزو افرادی هستید که خیلی کم عرق می‌کنند یک نوع چسب ماتیکی برای استفاده شخصی شما کافیست ولی اگر جزو افرادی هستید که خیلی عرق می‌کنید باید از کرم Pros-aide استفاده کنید. برای استفاده از این چسب ها باید ابتدا با الکل ابروهای خود را تمیز کنید و با برس مخصوص ابرو ابروهایتان را به سمت بالا شانه کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان قبل از استفاده از چسب روی ابرو روغن یا کرم مرطوب کننده استفاده نکرده باشید. حالا در جهت رشد ابرو چسب ماتیکی یا کرم چسب خود را به سمت بالا و روی خط ابرو فشار دهید و با کمک انگشتان خود ان را به بالا بکشید.

با کمک باد خنک سشوار چسب را در مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم خشک کنید. بعد از این مدت با یک اسفنج ارایشی به ابروهایتان پودر بزنید و بگذارید که پودر سی ثانیه روی ابرویتان بماند. سپس با یک قلم موی تمیز پودر ها را از روی ابرو پاک کنید.

این مراحل را دو یا سه بار تکرار کنید. چون این موضوع مهم است که لا به لای تمام شیار های ابرو با مواد چسبی پر شود. معمولا بعد از سه تا چهار بار انجام این مراحل به ابروی دلخواه خود خواهید رسید.

آیا استفاده از چسب برای بالا کشیدن ابرو مناسب است ؟

این روش با توجه به این که روشی بسیار اسان و در دسترس است و در خانه انجام می‌شود معمولا بسیار مورد توجه است. البته ماندگاری آن نسبت به سایر روش ها کمتر است.

مراحل لیفت ابرو

مراحل لیفت ابرو در انواع مختلف آن متفاوت است که در ادامه این مقاله ضمن معرفی انواع مختلف لیفت ابرو به توضیح مراحل هر یک از آن ها نیز پرداخته ایم.

انواع لیفت ابرو

انواع لیفت ابروانواع لیفت ابرو

در این بخش به معرفی انواع روش های لیفت ابرو می پردازیم و هر کدام را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

  • لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

این یک روش برای بالا بردن ابرو بدون جراحی است. به این صورت که پس از بی حسی موضعی در ناحیه ابرو بوتاکس از همان قسمت ها به پوست تزریق می‌شود و باعث فلج شدن بافت آن قسمت و از بین رفتن چین و چروک در آن نقاط می‌شود. این روش بین سه تا پنج ماه ماندگاری دارد و زمان انجام آن بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه می‌باشد. ممکن است پس از تزریق در محل کبودی های کوچکی به وجود بیاید ولی این کبودی ها در طی چند روز از بین خواهد رفت.

  • لیفت ابرو با نخ

در این روش در داخل ابرو برش های کوچکی به قطر ۳ تا ۴ میلی متر ایجاد می‌کنند و نخ ها را وارد محل می‌کنند که این نخ ها کلاژن سازی در پوست را تقویت می‌کنند. ساخته شدن کلاژن در پوست سبب از بین رفتن چین و چروک ها در پوست می‌شوند. این کلاژن وارد قسمت های افتاده پوست می‌شود و جاهای خالی و شل شده در پوست را پر می‌کند. یکی از مهم ترین مزیت های این روش این است که پس از این عمل چهره شخص کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. ضمنا این روش نسبت به روش های دیگر کم هزینه تر است و هزینه جانبی نیز ندارد.

  • لیفت ابرو با استفاده از لیزر

این روش نیز احتیاج به جراحی ندارد و فاقد عوارض جانبی است. در این روش ماهیچه های اطراف ابرو با استفاده از یک روش به نام نئو کلاژنز حرارت داده می‌شوند و این حرارت باعث جمع شدن پوست بالای پلک می‌شود و به این صورت لیفت ابرو صورت می‌گیرد. این روش، جزو روش هایی است که نسبت به سایر روش ها هزینه بالاتری دارد.

  • لیفت ابرو با روش هایفوتراپی

این روش نسبت به روش های دیگر جدید تر است و در ان انرژی امواج اولترا ساوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوستی می‌شود و مثل لیزر باعث انقباض ماهیچه ها و در نتیجه لیفت ابرو می‌شود.

  • لیفت ابرو با روش اولتراپی

درست مانند هایفو تراپی این روش نیز پس از تحریک حرارتی در لایه های عمیق پوستی موجب انقباض و در نتیجه لیفت ابرو می‌گردد.

  • لیفت ابرو با اندوسکوپی

این روش احتیاج به بیهوشی کامل دارد و در آن پس از برش در بالای پیشانی وسیله ای به نام اندوسکوپ وارد برش ها می‌شود و به وسیله آن تصویر لایه های زیرین پوست در مانیتور به پزشک نشان داده می‌شود و به این صورت جراح از روند جراحی مطلع می‌شود. در این روش چون برش ها کوچک هستند، عوارض بسیار کمی وجود دارد و طی آن نه تنها ابروها لیفت می‌شوند بلکه چین و چروک پیشانی هم از بین می‌رود.

  • لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

این روش برای کسانی که چین و چروک بسیاری در ناحیه ابرو دارند که باعث افتادگی ابرو شده است توصیه می شود. در این روش بیهوشی کامل است و جراحی در محل رویش ابرو صورت می‌گیرد. طی این جراحی پزشک پوست را می‌کشد و اضافه آن را برمی‌دارد و ماهیچه هایی که باعث ایجاد خط اخم شده اند را ضعیف می‌کند. ماندگاری این روش بالاست ولی ریکاوری آن طولانی تر است.

  • لیفت ابرو با استفاده از ورزش ابرو

این روش شاید بلافاصله تاثیر نداشته باشد اما در عوض روشی دائمی است که هیچ گونه هزینه ای نیز ندارد.

هزینه لیفت ابرو

هزینه لیفت ابرو با توجه به روشی که انجام می‌شود و همچنین مکانی که در آن انجام می‌گیرد اعم از سالن های زیبایی یا کلینیک های تخصصی که لیفت در آن ها صورت می‌گیرد متفاوت است.

لیفت ابرو با پلاسما

این روش از روش های کم هزینه موجود برای لیفت و بالا کشیدن ابرو می‌باشد. این روش با داشتن کمترین عوارض و درد از روش هایی است که بسیار مورد توجه متقاضیان لیفت ابرو قرار گرفته است. در این روش حرارت توسط دستگاهی مخصوص وارد نقطه های مشخصی از پوست می‌شوند و طی فرایند تبخیر منقبض شده بهسمت بالا لیفت می‌گردد.

این گرما باعث نقاط سوختگی کوچکی روی پوست می‌شود که پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. این روش حتما باید تحت نظر متخصص این کار انجام شود.

لیفت ابرو با پلکسر

در این روش دستگاه پلکسر پوست را گرم می‌کند و این گرما پوست را منقبض می‌کند و این انقباض و گرما باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن می‌گردد و همزمان هم لیفت صورت می‌گیرد و هم سلول ها جوانسازی می‌شوند. در این روش جای زخم باقی نخواهد ماند و برعکس پوست شاداب تر خواهد شد. از پلکسر به عنوان جراحی نرم یاد می‌شود زیرا نتیجه آن مانند یک جراحی با تیغ است اما اثری از زخم روی پوست دیده نمی‌شود.

مرکز زیبایی آوا بیوتی امیدوار است از این مقاله بذت برده باشید ، برای مطالعه سایر مقالات به بخش منو/مقالات مراجعه کنید ، توجه داشته باشید که اگر در همین هفته با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید از تخفیف 17درصدی برخورداری می شوید، آن هم برای تمامی خدمات زیبایی.

منبع