سایز استاندارد کارت ویزیت

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ سایت استاندارد کارت ویزیت وجود ندارد و تقریبا هر کارت ویزیتی با هر سایزی قابل چاپ می باشد. با این حال طبق یک قرار داد نانوشته کار های ویزی در ابعاد مختلف خود در سایز هایی زیر به چاپ میرسند که در لیست زیر اولینت آن ها را از زیاد به کم مرتب نموده ایم.

یکی از ابعاد استاندارد چاپ کار ویزیت که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ به صورت عمودی در ایران 85 در 48 میلیمتر می باشد. البته باید حدود 3 میلیمتر فضای کادر را اظافه تر در نظر بگیرید تا حاشیه امنی برای برش نیز اظافه شود.

کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلفی در تولید کارت ویزیت می باشند که در ایران نیز چنینی چیزی وجود دارد اما بسیاری از چاپ خانه ها اقدام به برش کار ویزیت با ابعاد دلخواه شما نمی کنند و ابعاد مخصوص به خود را دارند.

اما سایز استاندارد کارت ویزیت مربع در ایران نیز 65 در 65 میلیمتر می باشد.

همچنین یک سایز تایید شده بین المملی برای چاپ و برش کارت ویزیت وجود دارد که یکی از آن ها 85.6 در 53.98 میلی متر می باشد و دیگری 74 در 52 میلیمتر است.

ابعاد و سایز استاندارد کارت ویزیت معمولی


کارت ویزیت افست ۸٫۴*۴٫۸ می باشد و برای احتیاط بهتر است که ۸٫۶*۴٫۸ در نظر بگیرید توجه داشته باشید اندازه ها به سانتی متر می باشد .

یعنی ابعاد استانداردی که برای کارت های ویزیت معمولا استفاده می کنند ۴۸*۸۴ می باشد و این عدد فرقی با اندازه های بالا ندارد تنها تفاوت در این است که استاندارد های اندازه های کارت ویزیت بر حسب میلی متر می باشد .

ابعاد و سایز استاندارد کارت ویزیت بزرگ


سایز کارت ویزیت های که اندازه کمی بزرگ تر دارند نیز ۹ سانتی متر در ۶ سانتی متر (۹*۶)می باشد .

سایز های بزرگ کارت های ویزیت معمولا ۶۰*۹۰ می باشد که به حسب میلی متر محاسبه می شود .

ابعاد و سایز کارت ویزیت مربع


سایز کارت ویزیت مربع نیز ۶*۶ می باشد که معمولا بعد از برش ، به سایز ۵٫۵*۵٫۵ تبدیل می شود

۴ نکته که درباره طراحی کارت های ویزیت باید بدانید


۱- حالت رنگی که باید برای در هنگام طراحی در نظر CMYK می باشد که استاندارد فایل های چاپی است چرا که رنگ هایی که در RGB می بینید با رنگ هایی که بعد از چاپ میبینید متفاوت است برای همین بایستی استاندارد رنگ های خود را بر اساس CMYK انتخاب کنید که در هنگام چاپ به آنچه در طراحی انتخاب کرده اید نزدیک تر باشد .

۲- معمولا چاپ خانه ها از رزولیشن DPI ۳۰۰ استفاده میکنند که شما نیز بایستی در طراحی های خود از این مقدار استفاده کنید .

۳- فرمت فایل PSD  و Tiff جهت انتقال به چاپخانه انتخاب کنید چرا که در زمانی که مشکلی در چاپ ممکن است پیش آید چاپخانه ها بتوانند ادیت را در فایل های PSD انجام دهند .

۴- توصیه می کنیم همیشه حاشیه های کارت ویزیت خود را خالی بگذارید چرا که معمولا بعد از چاپ و هنگام برش ممکن است گوشه هایی از عکس و یا متن موجود بر روی کارت در برش از بین برود .