رینگ اسپورت، برای تمامی خودرو ها از ماشین های سواری معمولی که در خیابان می‌بینید تا وانت ها و ماشین های سنگین کاربرد دارد.

استفاده از رینگ اسپرت مزایا و معایبی دارد که پیش از انتخاب لاستیک، حتما باید به آن ها آگاه باشید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

مزیت های رینگ اسپرت فقط به زیبایی ظاهری آن محدود نمی‌شود و علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا و جذاب به خودروی شما، موجب فرمان پذیری بهتر، افزایش قدرت مانور و همین طور افزایش سطح تماس لاستیک با اسفالت و در نتیجه کاهش زمان ترمز گیری نیز میشود.

البته مورد آخری که ذکر شد، یعنی کاهش مسافت ترمز گیری، بستگی به موارد دیگری مانند جنس تایر خریداری شده و نوع آج های ان نیز دارد.

اما با وجود مزایای وسوسه کننده رینگ های اسپرت باید به معایب آن نیز آگاه باشید. رینگ های اسپرت معمولا قیمت بیش تری نسبت به رینگ های معمولی دارند. همچنین تعویض آن ها نیز هزینه بیش تری دارد. چرا که نیازمند تخصص بیش تری است و در صورت عدم تخصص موجب می‌شود سایز درستی انتخاب نشود و خطرات جانی برای رانندگان پدید بیاورد.

اما در مورد خودروی ۲۰۶، با انتخاب کدام رینگ می‌توانید به بهترین شکل از مزایای رینگ های اسپرت بهره مند شوید؟

کدوم رینگ اسپورت برای 206 شما خوبه ؟  

کدوم رینگ اسپورت برای 206 شما خوبه ؟

خودروی ۲۰۶، اولین ماشین اسپورت ایرانی است که توسط شرکت ایران خودرو عرضه شد. اسپرت بودن این خودرو موجب شد با سرعتی باورنکردنی جای خود را در میان جوانان باز کند و تبدیل به یک خودروی بسیار پرطرفدار شود.

اما با به کار بردن رینگ نامناسب، امکان دارد ظاهر آن از حالت اسپورت و زیبا خارج شود بنابراین مهم است که رینگی که برای آن انتخاب می‌کنید نیز ظاهری متناسب با آن داشته باشد.

در پاسخ به این که کدام رینگ اسپرت مناسب است، اول باید جنس مناسب رینگ را بدانید. بیش تر خودرو سازان برای تولید رینگ از فولاد استفاده می‌کنند. اما آلیاژ های آلومینیوم نیز گزینه های مناسبی هستند و علت آن شکل پذیری راحت، نمای جذاب و سبک بودن آن است.

انتخاب سایز مناسب رینگ اسپرت برای خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد.

رینگ های اسپرت، نیازمند استفاده از لاستیک های پهن تری هستند که موجب افزایش اصطکاک خودرو با سطح زمین می‌شود. این موضوع خود مزایا و معایبی دارد که از میان مزایای آن می‌توان به فرمان پذیری بهتر و زیبایی بیش تر و از معایب می‌توان به عدم راحتی سرنشینان اشاره کرد.

متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران خودروی ۲۰۶ هنگام تعویض رینگ اسپرت خودرو، سایز اشتباهی را برای آن انتخاب می‌کنند. با وود آنکه رینگ اسپرت، پهنای بیش تری نسبت به سایر رینگ ها دارد ولی به هر صورت، نباید از حد استاندارد فاصله زیادی بگیرد چرا که در غیر این صورت موجب سخت شدن رانندگی و مشکلات دیگر خواهد شد.

رینگ های اسپرت سایز ۱۵ اینچ، بهترین و مناسب ترین رینگ های اسپرت برای خودروی ۲۰۶ هستند. البته امکان استفاده از لاستیک های ۱۴ اینچ هم وجود دارد.

پهنای مناسب رینگ برای خودروی ۲۰۶ ۵.۵ اینچ است که موجب افزایش تعادل خودرو و فرمان پذیری بهتر آن می‌شود.

فرمان پذیری خودرو به خصوص سر پیچ های جاده، کمک بسیار زیادی به افزایش سطح و کیفیت رانندگی شما می‌کند.

به یاد داشته باشید که پهنای بیش از حد لاستیک نیز برعکس، موجب فشار زیاد به موتور خودرو و اسیب دیدن جلوبندی آن می‌شود. علت اصلی آن نیز همان افزایش اصطکاک لاستیک با زمین است که موجب می‌شود خودرو نیروی بیش تری برای حرکت کردن لازم داشته باشد.

رنگ رینگ، در ادامه و در اولویت های بعدی می‌تواند روی انتخاب شما تاثیر بگذارد. رنگ های دودی متالیک بسیار مورد توجه رانندگان قرار دارند چرا که جلوه بسیار زیبایی به خودرو می‌بخشند. به خصوص اگر شیشه ها نیز دودی شده باشند این جلوه چند برابر خواهد شد.

قیمت کدوم رینگ برای شما به صرفه تره ؟

وقتی صحبت از قیمت رینگ به میان می‌آید، همه تصور می‌کنند پرداخت هزینه بیش تر به معنی کیفیت بالاتر است اما خیلی اوقات این تصور کاملا اشتباه است.

رینگ های خارجی اسپرت که با سایز ۲۰۶ همخوانی دارند، به علت قیمت ارز، هزینه بالاتری نیز دارند. اما رینگ های ایرانی علاوه بر این مزیت، که دقیقا متناسب با خودروهای داخلی تولید می‌شوند، قیمت پایین تری نیز دارند که خرید آن ها را بسیار به صرفه می‌کند.

شاید برای شما هم سوال شده باشد :

صدا دادن لاستیک جلوی پراید

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت خرابی تلسکوپی فرمان پراید

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

منبع