از ویژگی هایی که زمان خرید گاوصندوق باید به آن توجه کرد ضد حریق بودن و خاصیت نسوز بودن آن می باشد. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که تا چه میزان می توانیم به گفته فروشنده کار صندوق اطمینان داشته باشیم.اگر می خواهید یک گاوصندوق نسوز با کیفیت خریداری کنید باید به یک مرکز معتبر و نمایندگی مجاز فروش گاوصندوق مراجعه کرده و یا از طریق آگاهی از فاکتورهای استاندارد مانند استاندارد ul گاوصندوق از نسوز بودن گاوصندوق اطمینان حاصل کرد.

برای آنکه زمان خرید گاو صندوق از ویژگی هایی مانند ضد سرقت و ضد حریق بودن مطمئن شوید فاکتور هایی وجود دارد که در این مقاله تعدادی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.مسعود بودن گاوصندوق از جمله ویژگی هایی می باشد که شما نمی توانید تنها به گفته فروشنده اکتفا کنید و باید اطلاعات جامعی درباره این استاندارد گاوصندوق داشته باشید تا مطمئن شوید گاوصندوق شما تا چه زمانی می تواند دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

در سطح جهان مراکز معتبری دایر شده است که پس از بررسی محصولات و با در نظر گرفتن مواد مورد استفاده در ساخت آنها نشان استاندارد به محصولات می دهند. از میان این نشان های استاندارد می‌توان به استاندارد UL آمریکا ، KSG کره جنوبی وJIS ژاپن اشاره کرد.

از میان نشان های استاندارد جهانی، نماد استاندارد UL مربوط به ایمنی گاوصندوق می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره این استاندارد و ارتباط آن به نسوز بودن گاوصندوق توضیح دهیم.

 استاندارد ul | استاندارد ul گاوصندوق  استاندارد ul | استاندارد ul گاوصندوق

استاندارد UL چیست؟

عبارت UL برگرفته از Underwriters Laboratory می باشد که معرف یک سازمان بین المللی برای صدور مجوزهای ایمنی گاوصندوق است.

این سازمان بین المللی صادر کننده استاندارد گاوصندوق در سال ۱۸۹۴ در کشور آمریکا تاسیس گردید.

بهتر است بدانید که استاندارد ایمنی UL برای سلامتی مواد غذایی نیز استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت استاندارد یو ال برای پنج زمینه اصلی استفاده می شود که عبارتند از: بهداشت،محیط زیست،محصولات ایمنی و …

سازمان بین المللی ul دارای ۱۲۰ شعبه در سراسر جهان می باشد و توانسته از اداره بهداشت و ایمنی ایالات متحده آمریکا مجوز فعالیت دریافت کنند.

در صورتی که بر روی محصولات مانند گاوصندوق علامت استاندارد ‏ul وجود داشته باشد نشان دهنده آن است که این محصول زیر مجموعه محصولات امنیتی بوده و دارای استاندارد نسوز می باشد.

بهتر است بدانید استاندارد UL Fire And Impact نشان دهنده میزان تحمل گاوصندوق دما و فشار می باشد.

استاندارد UL چیست؟استاندارد UL چیست؟

UL Rating چیست

بهتر است بدانید گاوصندوق های دارای استاندارد ul در چند دسته قرار می‌گیرند هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.

متاسفانه تعدادی از فروشندگان گاوصندوق برای آن که محصول خود را با قیمت بالا بفروشند تنها به دلیل داشتن استاندارد ul گاوصندوق، محصول خود را به عنوان گاوصندوق نسوز معرفی می کنند.

اما بهتر است بدانید که رتبه بندی استاندارد های ul در دسته بندی های مختلف متفاوت می باشد.

هر دسته از استانداردهای ul برای یک سری از محصولات دارای مقاومت می باشند و در هنگام خرید باید به این نکته دقت داشته باشید که استاندارد ul گاوصندوق شما قابلیت محافظت از اسناد و مدارک شما را در چه شرایطی دارد.

به عنوان مثال شما نمیتوانید در گاوصندوقی دارای استاندارد UL class 350 می باشد محصولات دیجیتالی و الکترونیکی را قرار دهید.

زیرا محصولات الکترونیکی شما در برابر آتش سوزی و حرارت در این گاوصندوق دچار آسیب خواهد شد.

UL Rating چیستUL Rating چیست

در صورتی که اگر گاوصندوق شما دارای استاندارد ul class 125 باشد شما می توانید محصولات الکترونیکی خود را در آن نگهداری کنید.

زیرا در صورت آتش‌سوزی حرارت به داخل گاوصندوق نفوذ خواهد کرد و محصولات داخل گاوصندوق آسیبی نخواهند دید.

نکته ای که باید در هنگام خرید گاوصندوق به آن دقت داشته باشید این است که تنها به دارا بودن استاندارد ul اکتفا نکنید و دسته بندی استاندارد ul را در نظر بگیرید.

در ادامه این مقاله ما تعدادی از استانداردهای مختلف ul را برای شما توضیح داده ایم و آنها را رتبه بندی نموده ایم.

استاندارد UL class 350

در صورتیکه گاوصندوق شما دارای استاندارد UL class 350 باشد شما می توانید اشیا کاغذی مانند اسناد و مدارک خود را در گاوصندوق نگهداری کنید.

این استاندارد نشان دهنده آن است که در صورت آتش سوزی و افزایش دما آتش به داخل گاوصندوق نفوذ پیدا نخواهد کرد اما امکان دارد تا حدودی دمای داخل گاوصندوق افزایش پیدا کند.

نکته حائز اهمیت در گاوصندوق دارای استاندارد UL class 350 این است که می توانید با خیال راحت پول نقد و اسناد و مدارک خود را در این محصول محافظت کنید.

اما این گاو صندوق برای نگهداری وسایل الکترونیکی گزینه چندان مناسبی نمی باشد. همچنین بهتر است وسایل فلزی خود مانند طلا را در این گاوصندوق نگهداری نکنید.

اگر قصد خرید گاوصندوق ضد سرقت را دارید شرکت گنجبان با کیفیت ترین و ارزان ترین گاوصندوق های گاوصندوق را با تخفیف ویژه عرضه کرده است. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و علاوه بر بهره مند شدن از مشاوره رایگان همکاران ما بهترین گاوصندوق را خریداری کنید.

استاندارد UL class 350استاندارد UL class 350

به طور کلی استاندارد UL class 350 بر اساس مدت زمان قابلیت حمل در برابر افزایش دما به دو دسته طبقه بندی می شود:

Ul class 350 1 hour نشان دهنده آن است که محصول شما می‌تواند تا یک ساعت دمای ۱۷۰۰ درجه  فارنهایت تحمل کند و دمای قسمت داخلی را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت نگه دارد.

UL class 350 2 hour نشان دهنده آن است که گاو صندوق شما می تواند برای دو ساعت دمای هزار و ۷۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کرده و دمای قسمت داخلی را در حدود ۳۵۰ درجه فارنهایت حفظ کند.

در صورتیکه گاوصندوق شما دارای این استاندارد می باشد می توانید با خیال راحت اشیاء ارزشمند و گرانبهای خانگی خود را در آن نگهداری کنید.

مهمترین نکته در استفاده از گاوصندوقهای دارایی این استاندارد آن است که از قرار دادن اشیای فلزی و الکترونیکی در این گاو صندوق جلوگیری کنید.

استاندارد UL class 125

اگر میخواهید در گاوصندوق خود وسایل الکترونیکی و دیجیتالی را نگهداری کنید استاندارد UL class 125 برای گاوصندوق گزینه بسیار مناسبی می باشد.

استاندارد نشان دهنده آن است که گاو صندوق شما می تواند از یک تا سه ساعت در دمای ۱۷۰۰ درجه فارنهایت مقاومت کرده و دمای قسمت داخلی خود را تا ۱۲۵ درجه فارنهایت ثابت نگه دارد.

این استاندارد گاوصندوق از نفوذ رطوبت و گرمای شدید به داخل گاو صندوق پیشگیری کرده و شما می توانید با خیال راحت محصولات دیجیتالی و فلزی خود را در آن نگهداری کنید.

در صورتی که از گاوصندوق اداری برای محل کار خود استفاده می کنید در نظر داشته باشید که حتماً گاوصندوق شما دارای استاندارد UL class 125 باشد.

زیرا در این صورت شما می توانید فلش و فایل های دیجیتالی خود را در گاوصندوق نگهداری کرده و از محافظت در برابر آسیب رسیدن در اثر حرارت به آن ها مطمئن باشید.

استاندارد UL class 125استاندارد UL class 125

استاندارد ul گاوصندوق

آیا نسوز بودن گاوصندوق و UL rate نشانه ایمنی گاوصندوق در برابر آتش سوزی است؟

برای آنکه گاوصندوق و محتویات داخل آن در برابر آتش سوزی ایمن باشد باید در نظر بگیرید که حتی ساختمان نیز زمانی که دچار آتش سوزی می شود علاوه بر محتویات داخل و اسباب و اثاثیه که آسیب می بینند دیوارها و سقف ساختمان نیز دچار آسیب می شوند.

برای آن که گاوصندوق شما بتواند به خوبی اسناد و مدارک تان را در برابر دمای بالا و آتش‌سوزی محافظت کند باید بدنه مقاومتی داشته باشد که بتواند علاوه بر حرارت فشار و نیروی وارد به دیواره ها را نیز تحمل کند.

شرکت ul برای این شرایط نیز چاره ای اندیشیده است و آزمایشات خود را در شرایط مختلف انجام داده است.

برای مثال آزمایشی بر روی گاو صندوق انجام گرفت و در دمای ۱۵۵۰ درجه فارنهایت و تحت شرایط سقوط قرار گرفت.

گاوصندوق هایی که بتوانند از این شرایط و آزمایش با سلامتی بیرون بیایند یک برچسب impact rate دریافت خواهند کرد.

به این ترتیب در صورتیکه گاوصندوق شما دارای این برچسب باشد میتوانید از مقاومت آن در برابر فشار و ضربه نیز مطمئن باشید.

در صورتیکه گاوصندوق دارای استاندارد ul در دسته های مختلف باشد و همچنین برچسب impact rate را دارا باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

دلیل قیمت بالاتر گاوصندوق دارای این استاندارد این است که شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی اسناد و مدارک خود و همچنین اشیاء دیجیتالی را در آن نگهداری کرده و از بابت افزایش دما و ضربه افشار هیچ نگرانی نداشته باشید.

در در صورتی که به دنبال یک گاوصندوق معتبر و با کیفیت می گردید بهتر است از نمایندگی فروش گاوصندوق محصول خود را خریداری کنید.

نمایندگی های معتبر فروش گاوصندوق با کیفیت ترین و مرغوب ترین اجناس را به فروش می رساند و همچنین شما می توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات نیز بهره مند شوید.

برای خرید گاوصندوق می توانید از مشاوره رایگان همکاران ما در گنج بان استفاده کرده و بهترین گاوصندوق را خریداری نمایید.

منبع