اگر به دنبال صافکاری در کرج هستید، ما بهترین صافکاری کرج را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.
یکی از دغدغه هایی که هموطنان ما در کرج دارند پیدا کردن بهترین صافکاری در کرج می باشد. تیم اتوصافکار برای آن که افراد بتوانند در کمترین زمان تخصصی ترین مرکز صافکاری در کرج را پیدا کنند خدمات پیدا کردن بهترین مراکز صافکاری ماشین در سراسر ایران و کرج را فراهم کرده است.
شما می توانید با مراجعه به صفحه صافکاری بدون رنگ با انتخاب منطقه مورد نظر خود در سراسر ایران نزدیک ترین و معتبرترین صافکاری را پیدا کرده و خدمات تخصصی صافکاری را دریافت کنید.
پیشنهاد ویژه: اگر شما هم صاحب صافکاری و یا تعمیرگاهی خاص در تبریز هستید، حتما آگهی صافکاری و تعمیرگاه خود را بصورت رایگان در صافکاری در مجموعه اتوصافکار ثبت کنید.
در سایت اتوصافکار به نشانی www.autosafkar.com شرایطی فراهم شده است که شما می توانید با انتخاب شهر و استان و منطقه مورد نظر خود به لیستی از بهترین و معتبرترین صافکاری ها در تبریز دسترسی پیدا کنید.
صافکاری
امروزه اتومبیل به یکی از کلیدیترین وسایل زندگی انسان تبدیل شده است. گسترش روز افزون استفاده از ماشین باعث افزایش تصادفات و متعاقب آن آسیب رسیدن به بدنه اتومبیلها گردیده است. بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه فلز است که با روکشهایی از رنگ پوشانده شده اند و شکل یکدستی به خود گرفته اند. تصادفات کوچک و بزرگ یا سهل انگاریهای عمدی یا سهوی ممکن است باعث آسیب رساندن به این لایهها گردد. افزایش میزان تصادفات و آسیب رسیدن به خودروها سبب افزایش شغلهای مرتبط با تعمیر مشکلات خودرو و بدنه آن گردیده است. یکی از شغلهای مهم در زمینه بدنه خودرو صافکاری و نقاشی اتومبیل است. شناخت هرچه بهتر این شغل میتواند دید بهتری از شرایطی که برای صافکاری اتومبلیتان نیاز است به دست آورید.صافکاری چیست؟
صافکاری به مجموعه فعالیتهایی که صافکار برای ترمیم و تعمیر فرورفتگیها، خط و خش، قر شدگیهای بدنه خودرو و … انجام میدهد تا ماشین مانند روز اولش شود اطلاق میشود. اتومبیلها ممکن است به هر دلیلی که عمده ترین آنها تصادف است دچار آسیبهای جزیی یا کلی بدنه شوند. همانگونه که گفته شد بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه فلز سخت است که پس از حرارت دهی در دمای بالا به شکل اتومبیل در آمده اند. این بدنههای فلزی به گونه ایست که افراد معمولی قادر به رفع خراشها، فرورفتگیها و قر شدگیها و حتی آسیبهای رنگی بدنه نیستند و لازم است به یک صافکار باتجربه و ماهر مراجعه گردد.انواع صافکاری
دو روش مرسوم برای صافکاری در این حرفه بدنه خودرو، دو روش کلی وجود دارد: صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ که البته بسته به صلاحدید صافکار مجرب یکی از این دو روش در نظر گرفته می شود.صافکاری بی رنگ چیست؟
امروزه با توجه به افزایش روز به روز قیمت خودرو، صافکاری بی رنگ؛ به عنوان ترفندی برای جلوگیری از کاهش قیمت ماشینهای تصادفی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در هنگام تصادف ممکن است به قطعاتی مانند سپرها، ستون ها، سر شاسی ها، و … صدمه وارد شود. یکی از خدمات ارزنده صافکاری بدون رنگ در کوتاه ترین زمان و ارزان ترین قیمت است. در بخش مقدمه این سوال را پرسیدیم که صافکاری چیست؟ همان طور که گفته شد صافکاری به مجموعه فعالیت هایی که صافکار برای.ترمیم و تعمیر فرورفتگیها، خط و خش، قر شدگی های بدنه خودرو و … انجام می دهد. این شامل ماساژ دادن فرورفتگی ها به دقت برای باز گرداندن سطح صاف روی ورق فلزی یک وسیله نقلیه است. برای صافکاری در روش های مدرن به دستگاه های متعددی نیاز است که تمامی این دستگاه ها دارای کارایی یکسانی هستند. هر صافکار روش خاصی برای صافکاری دارند. امروزه صافکاری به عملی تبدیل شده است که بسیار کاربرد دارد. صافکاری بی رنگ یکی از اصلی ترین خدمات ممکن در هر صافکاری است. شما می توانید با استفاده از صافکاری اتومبیل خود را تعمیر کنید. ترمیم هر کدام از بخشها، به روشهای خاص و مهارت و تجربه و حتی هنر در صافکاری و نقاشی نیاز دارد. باید بگوییم که اتومبیل شما سرمایه شما است. از این رو باید حفظ زیبایی و سلامت آن باید برای شما از اولویت بالایی برخوردار باشد. که در صافکاری بی رنگ پس از حرارت دهی در دمای بالا به شکل اتومبیل در آمده اند.صافکاری حرارتی چیست؟
صافکاری حرارتی مهمترین بخش صافکاری است که. می تواند به تنهایی بدون رنگ آمیزی بدنه خودرو مورد استفاده قرار گیرد. انواع صافکاری چیست؟ باید بگوییم صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ که. البته بسته به صلاح دید صافکار مجرب یکی از این دو روش در نظر گرفته می شود. در نتیجه در صورت هر گونه بروز خرابی و آسیب برای اتومبیل شما باید سریعا شود. حتی آسیب های رنگی بدنه نیستند و لازم است به یک صافکار باتجربه و ماهر مراجعه گردد. روش سنتی ترمیم فرورفتگی شامل برداشتن رنگ با آسیاب و سنباده زدن و سپس پر کردن فرورفتگی با فیلرهای بدن است. مزیت استفاده از این تجهیزات، وارد نشدن آسیب به سطح و رنگ خودرو است. زمانی از این روش در صافکاری خودرو استفاده می کنند که ماشین بر اثر تصادف آسیب شدید دیده باشد. هنگامی که تصادف می کنید و بدنه اتومبیل شما دچار فرورفتگی می شود. صافکار در این نوع صافکاری با شناسایی دقیق محل آسیب دیده اقدام به بازنمودن قطعه می نماید. در ابتدا صافکار قطعات اضافی را باز کرده سپس با بهره گیری از سمباده و آب به طور کامل به تمیز می کند. جدید ترین ابزار صافکاری که در زمینه ی این فناوری در دنیا عرضه شده است. یک صافکار حرفه ای با بررسی قسمتهای آسیب دیده و برآورد میزان صدمات وارد شده است. نسبت به انجام نوع صافکاری تصمیم گیری مینماید و تعیین می کند که روش صافکاری چیست. سادگی از مقدارکمی الکتریسیته برای روشن کردن ناحیه بازسازی شده استفاده می کند.صافکاری PDR
در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت مه این روش از صافکاری چیست. در پاسخ باید بگوییم نوعی از صافکاری خودرو است که بدون نیاز به رنگ و نقاشی انجام می شود. صافکاری pdr در واقع صافکاری بدون استفاده از رنگ و با ابزار و روش های خاص مانند میله های pdr است. که یک فرایند نسبتا جدید برای ترمیم و از بین بردن گودی های جزئی. قری های کوچک و آسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل است. مهم ترین ابزار انجام این روش میله pdr است که. دارای استحکام فراوانی بوده و از جنس فولاد با آلیاژ های متفاوت هستند. این روش بسیار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه در تعمیرات بدنه خودرو می باشد. صافکاری PDR به عنوان صافکاری بدون رنگ شناخته می شود. لازم به توضیح استکه با انتخاب فرآیند pdr رنگ اصلی و فابریکی خودرو نیازی به ترمیم نخواهد داشت. صافکاری بدون رنگ PDR مقرون به صرفهترین و سریع ترین روش صافکاری خودرو است که. با محیط زیست نیز سازگار است. صافکاری PDR مخفف کلمات Paintless Dent Repair است که به معنی تعمیر بدون نقاشی فرورفتگی است. صافکار PDR میتواند کار را در یک الی سه ساعت انجام دهد. میله های پی دی ار از جمله از ابزار هایی هستند که. برای صافکاری خودرو ها بدون رنگ به کار برده می شوند. لازم است بگوییم که متداول ترین تکنیک های PDR استفاده از میله های فلزی است. گیره های بدنه برای بیرون کشیدن قری یا تورفتگی ها روی بدنه است.صافکاری با قالب تنه (صافکاری سنتی)
صافکاری سنتی دارای نقاط ضعف بسیاری بوده است و تنها صافکاران بسیار حرفه ای قادر هستند با استفاده از صافکاری سنتی و ابزار آن یک کار بی عیب و نقص را در صافکاری به شما تحویل دهند. صافکاری سنتی با استفاده از ابزار مشتی و قالب تنه در بسیاری از صافکاریهای قدیمی تهران و شهرستانهای ایران همچنان ادامه دارد که پاسخگوی ماشینهای قدیمی میباشد و درباره نیاز ماشینهای لوکس خارجی جوابگو نیستند.نحوه تشخیص نوع صافکاری
تشخیص این مورد، تنها توسط افراد متخصص و آموزشدیده امکان دارد و مشتریان عادی بهراحتی نخواهند توانست این معضل را تشخیص دهند. افراد حرفهای با استفاده از تجربه و تخصص خود، بعضا با یک نگاه یا دستکشیدن روی ناحیه آسیبدیده، دقت در میزان موج آن قسمت و اثرات صافکاری یا کیفیت رنگ، میتوانند به رنگشدگی ثانویه بدنه پی ببرند. همچنین متخصصان به کمک ابزارهایی همچون ضخامتسنج دیجیتالی، از میزان رنگشدگی نواحی مختلف آگاه خواهند شد.مراحل صافکاری
یک صافکار حرفه ای با بررسی قسمتهای آسیب دیده و برآورد میزان صدمات وارد شده نسبت به انجام نوع صافکاری تصمیم گیری مینماید. صافکاری انواع متفاوتی دارد که مهمترین آنها صافکاری pdr و صافکاری با رنگ هستند. پس از انتخاب نوع صافکاری، صافکار با استفاده از چکش یا دستگاه مکنده، قر شدگی، فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد شده در بدنه اتومبیل را از بین میبرد تا بدنه به حالت اولش بازگردد. برخی از صدمات تنها با انجام همین مرحله ترمیم میشود و صافکار پس از رفع پستی و بلندی ایجاد شده در بدنه به سراغ پولیش کاری میرود و با ایجاد یکدستی در بدنه کار صافکار تمام میشود. در برخی مواقع صدمات بسیار بیشتر از یک صافکاری ساده است و صافکار ناگزیر از تعویض قطعه است. تعویض قطعه بیتر در قسمت درب و کاپوت خودرو انجام میگردد. در مرحله بعد صافکار با استفاده از سمباده کشی سطح محل آسیب دیدگی را با سایر قسمتها هم سطح میکند و اقدام به بتونه کاری سطح مورد آسیب میکند. بتونه کاری یک مرحله ی پیش نیاز برای انجام نقاشی بر روی بدنه خودرو است. صافکار با کمک از روزنامه سایر قسمتها را میپوشاند تا رنگ به آنها نفوذ پیدا نکن. سپس با استفاده از دستگاه پمپ قسمتهای مورد تعمیر را رنگ میزند. پس از رنگ زدن منطق آسیب دیده مدتی زمان لازم است تا رنگ خشک شود. پس از خشک شدن رنگ صافکار با استفاده از پولیش زدن قسمت رنگ شده تمایز بین آن نقطه با سایر نقاط را از بین برده و به نوعی یکدستی در رنگ اتومبیل دست پیدا میکند.صافکاری بدون رنگ چگونه انجام میشود؟
در ابتدا صافکار باید قطعات اضافی را باز کرده سپس با بهره گیری از سمباده و آب به طور کامل به تمیز کردن و صیقلی کردن قسمت مورد نظر بپردازد تا ضربه های لازم با دقیق ترین حالت ممکن به بخش های مورد نیاز وارد شوند. در مرحله بعدی بخشی را که نیاز به صاف کردن داشته باشد از طریق شعله مستقیم، در پشت قطعه گرم می کنند تا بدنه نرم شود و خاصیت چکش خواری آن بیشتر شود. با استفاده از چکش، مشتی ها، و قالب تنه، ضرباتی را صاف کار به قسمت مورد نظر یا آسیب دیده وارد میکند تا آن قسمت از بدنه را به فرم صحیح برساند. بعد هم صافکار با قرار دادن آن قطعه بدنه در زیر نور آفتاب، شروع به موج گیری مرحله به مرحله و ترمیم خطوط و قوس ها کرده و این کار با استفاده از مشتی ها و قالب تنه مخصوص صافکاریِ بی رنگ و با انواع فنرها در شکل و اندازه های مختلف انجام می گیرد. پس از مرحله موج گیری کامل، صافکاری بدون رنگ خودرو به قلم گیری برخی قسمتها نیاز پیدا می کند. در واقع در این قسمت، باید رنگ خودرو را ساخته و با لیسه یا قلم مو های مخصوص رنگ، با غلظت مناسب و با حساسیت زیاد، رنگ را روی بخش های رنگ پریده زده و پس از گذشتن چند روز و خشک شدن، روی نقطه قلم گیری شده را با سمباده بسیار ریز و نرم، آن قدر باید بتراشید که رنگ با بدنه هم سطح شود و در پایان قسمت مورد نظر را به صورت کامل پولیش کنید.روش تقه گریسی در صافکاری بدون رنگ
اگرهنگام تصادف ضربه به ماشین به حدی نباشد که به رنگ و ورق آسیب برسد، صافکاری اصطلاحاً با تقه گریسی انجام میشود. برای صافکاری بی رنگ، یکی از روش های قدیمی و مرسوم، چرب کردن بدنه با استفاده از گریس و صاف کردن ورق با استفاده از ابزار آلات مختلف است که به همین روش تقه گریسی میگویند. صافکاری بدون رنگ، روش های مختلفی از جمله، تقه گریسی، حرارتی و با استفاده از نور خورشید دارد که تمیزی کار بستگی به هنر صافکار و تجربه او دارد.لزوم استفاده از صافکار حرفه ای
بدنه اتومبیل به دلیل رنگ و جنسی که دارد لازم است در تعمیر و ترمیم آن نهایت دقت به کار رود تا اثری از فرآیند صافکاری روی آن باقی نماند. استفاده از صافکاران حرفه ای برای محقق شدن این امر بسیار ضروری است. صافکاری دارای قلقها و شگردهایی است که عدم آگاهی صافکار نسبت به آنها باعث میشود اثرات صافکاری بدون رنگ با pdr و ترمیمی که انجام شده است بر روی اتومبیل باقی بماند. اثرات صافکاری علاوه بر آنکه جلوه نازیبایی را در اتومبیل شما به وجود میآورد باعث کاهش ارزش خودرو شما نیز میگردد. در نتیجه هرچه یک صافکاری با دقت بیشتر انجام گردد به همان میزان ضرر وارد شده به اتومبیل شما نیز بیشتر کاهش مییابد و از قیمت خودرو کمتر کاسته میگردد.چه زمانی باید به صافکاری برویم ؟
اگر خودرو شما به مانعی برخورد کند امکان صدمه یا آسیب آن وجود دارد که می تواند شدید یا ضعیف باشد.وباعث فرورفتگی و برآمدگی در خودرو شود.و رنگ خودرو نیز در قسمت آسیب دیده از بین برود.که در این شرایط شما باید به صافکاری رجوع کنید. آسیب و صدمه به خودرو آسیب وارده به خودرو دو نوع می باشد. آسیب سطحی. هنگامی که خودروی شما صدمه وارد می شود اگر این صدمه باعث خراش و ناهمواری در بدنه خودرو شود براحتی با پولیش و صافکاری بدون رنگ این مشکل برطرف می شود. آسیب عمقی. هنگامی که خودرو آسیب جدی ببیند صافکاری با رنگ برای برطرف کردن آن آسیب به کار می رود.فرایند صافکاری به دو چیز بستگی دارد
تجهیزات صافکاری و مهارت صافکاری. تجهیزات صافکاری یعنی اینکه یک صافکار ماهر باید تجهیزات و ابزار و وسایل با کیفیت برای برطرف کردن آسیب و صدمه خودرو در اختیار داشته باشد.ویژگی های صافکار ماهر
- صافکار موظف است که مراحل کار را با جزئیات و هزینه مربوط به تعمیر را قبل از شروع کردن کار بگوید.
- صافکار باید قبل از شروع کار تمام اجزا و قطعات اضافی خودرو را از آن جدا کند تا بخشی را که می خواهد صافکاری کند قابل دسترس وی باشد.
- صافکار باید مراحل تعمیر را با دقت و صبر انجام دهد.و حوصله کافی برای تعمیر داشته باشد و تحت فشار کاری را انجام ندهد.
- برای صاف کردن هر قسمت باید چکش را از داخل بدنه به سمت بیرون بزند و هنگام وارد کردن ضربه نهایت دقت را به کار ببرد تا ضربه هایی که وارد می کند شدت شان مناسب و کافی باشد.
- گرما و حرارت دادن به قسمت هایی که دچار آسیب شده است باعث می شود آن قسمت ها بهتر تغییر شکل دهند.هنگامی که صافکار به ماشین گرما می دهد باید مراقب باشد بیش از حد گرما ندهد زیرا باعث آسیب بیشتر به خودرو می شود.
- سطح بدنه خودرو در حین صافکاری باید تحت تاثیر نور قرار بگیرد.زیرا نور توسط بدنه جذب می شود و باعث کمک به تعمیرکار می شود.
- تا جاییکه امکان دارد بهتر است قطعه ای از بدنه خودرو عوض نشود.زیرا هیچ قطعه در بازار به اندازه قطعه ای که در کارخانه زده شده است کارایی ندارد.و هزینه زیادی هم به همراه دارد.
- هنگام قرینه سازی قطعات بسیار دقت کنید تا هم تراز قرار گیرند
- اگر بعد از اینکه صافکاری کردیم به رنگ نیاز داشتیم باید بتونه کاری کنیم و بعد رنگ کاری کنیم.
- باید از کد رنگی که توسط خودرو سازی مشخص شده است استفاده کنیم و رنگی انتخاب کنیم که کیفیت داشته باشد زیرا رنگ بدون کیفیت به مرور زمان کیفیت خود را در اثر ثابش خورشید از دست می دهد.
- بین بخشی که رنگ کاری کردیم و بخشی که رنگ کاری نشده است نباید مرزی وجود داشته باشد
- بعد از اینکه کار صافکاری تمام شد باید قطعات را به درستی وصل کند.
- بعد از اتمام کار با ماشین رانندگی کنید و دقت کنید که ماشین هیچ لرزش و صدایی نباید داشته باشد.
- صافکار باید هنگام کار خود نظافت را رعایت کند زیرا کمترین آلودگی باعث خراب شدن رنگ خودرو می شود.