آزمون آنلاین icdl

مدرک آزمون ICDL، جزو مدارکی است که در صورت داشتن آن در رزومه خود می توانید راه خود را به خیلی از ارگان ها باز کنید. داشتن این مدرک کار استخدام شما در اکثر موسسات دولتی و خصوصی را راحت تر می‌کند.

این ازمون در ابتدا در اروپا و در کشور فنلاند برگزار می‌شد و ECDL، مخفف عبارت European Computer Driving License بود و با مرور زمان تبدیل به یک آزمون جهانی برای سنجش مهارت افراد در کار با کامپیوتر شد و به International Computer Driving License تغییر کرد.

اولین بار، این آزمون در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۳ در ایران برگزار شد و برگزاری این آزمون تا کنون ادامه یافته است.

اما آزمون ICDL دقیقا چیست که این قدر اهمیت دارد؟

آزمون آی سی دی ال، آزمونی است که هفت مهارت شما در کار با کامپیوتر را مورد بررسی قرار می‌دهد. با داشتن مدرک ICDL، می‌توان گفت که شما دارای مهارت های اولیه و در واقع سواد کار با کامپیوتر هستید.  این مهارت های هفت گانه عبارتند از: 

۱ – آشنایی با مفاهیم پایه ای و اولیه ای تی و فناوری ارتباطات.

۲ – آشنایی با مفاهیم پایه ای ویندوز

۳ – آشنایی با مفاهیم پایه ای نرم افزار Microsoft Office Word

۴- آشنایی با مفاهیم پایه ای نرم افزار Microsoft Office Excel

۵ – آشنایی با مفاهیم پایه ای نرم افزار Microsoft Office Access

۶ – آشنایی با مفاهیم پایه ای نرم افزار Microsoft Office Power Point

۷ – توانایی استفاده از اینترنت، پست الکترونیک، ایمیل  و …

شما می‌توانید مدرک آی سی دی ال خود را از آموزشگاه های معتبر در سرتاسر ایران و با شرکت در آزمون آنلاین مهارت های هفتگانه ICDL دریافت نمایید که مدرک معتبری برای استخدام شما در ارگان های داخل کشور خواهد بود. اما شرکت در آزمون فنی و حرفه ای ICDL، به شما مدرک معتبر تری ارائه می‌دهد که قابل ترجمه است و اعتبار بین المللی دارد.

آزمون ادواری ICDL تفاوت چندانی با آزمون های آنلاینی که در آموزشگاه های ICDL و یا وب سایت های آموزشی ICDL می‌بینید ندارد. منابع آزمون ICDL فنی حرفه ای نیز با منابع این آزمون ها یکسان است.

شما برای شرکت در امتحان ICDL نیاز به هیچ رزومه خاصی ندارید. ثبت نام آزمون ای سی دی ال فنی حرفه ای نیاز به هیچ سابقه خاصی ندارد و به جنسیت، تحصیلات، سن و سال و … ربطی ندارد و تقریبا هر کسی می‌تواند در این ازمون شرکت نماید اما هر کسی قادر به کسب مدرک آن نخواهد بود.

برای کسب مدرک آی سی دی ال لازم است تا تمام مهارت های هفت گانه را به خوبی بیاموزید. شما می‌توانید این مهارت ها را از طریق شرکت در کلاس های حضوری آموزشگاه ها، دیدن دوره های غیر حضوری آموزش مهارت های ICDL و یا به صورت خود آموز کسب نمایید.

معمولا شما در هر زمانی که بخواهید می‌توانید در آزمون های آنلاین آموزشگاه ها شرکت کنید اما برای دانستن تاریخ آزمون ICDL فنی و حرفه ای باید به وب سایت فنی حرفه ای مراجعه کنید.

شما می‌توانید هر یک از آزمون های مهارت های آی سی دی ال را به صورت جداگانه شرکت نمایید و یا به صورت فشرده و پشت سر هم. برای دانستن تاریخ هر یک از آزمون های مهارت های هفتگانه میتوانید به وب سایت فنی و حرفه ای مراجعه نمایید.

برای ثبت نام در آزمون ICDL فنی و حرفه ای باید ابتدا به یکی از مراکز معتبر مورد تایید فنی و حرفه ای مراجعه کرده و از این طریق اقدام نمایید.

یکی از دغدغه های افرادی که می‌خواهند مدرک ICDL را به دست آورند هزینه ای است که باید برای آن پرداخت کنند. هزینه آزمون ICDL فنی و حرفه ای بالا نیست اما ممکن است نیاز به شرکت در کلاس های آموزشی و یا خرید دوره های آموزشی داشته باشید که این هزینه ها را بالا خواهد برد. البته، ممکن است بتوانید تا حد خوبی از طریق وب سایت هایی که آموزش ها را به صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارند، این مهارت ها را کسب کنید.

یکی از مزیت های دوره ها و کلاس های حضوری و غیر حضوری آموزشی ICDL مجزا بودن آموزش مهارت ها است. به این ترتیب می‌توانید فقط در کلاس ها و دوره هایی شرکت کنید که مربوط به مهارت هایی هستند که در آن ها احساس ضعف دارید و نیازی نیست بابت تمام کلاس ها هزینه پرداخت کنید.

نمونه سوالات آزمون ICDL فنی حرفه ای نیز در اینترنت قابل مشاهده هستند. توصیه می‌کنیم حتی در صورتی که به دانسته های خود اطمینان کامل دارید هم حداثل یک بار در آزمون های انلاین ICDL شرکت کنید تا با نمونه سوالات فنی و حرفه ای آشنا شده باشید.

همچنین خواندن سوالات آزمون فنی و حرفه ای ICDL میتواند تا حد زیادی به تثبیت دانسته های شما کمک کند.

 

مقالات مرتبط

icdl چیست و کاربرد های مدرک icdl


تایپر چیست و تایپر یعنی چه و چگونه تایپر شویم؟


آموزش ساخت جدول در اکسل – Table در اکسل


درج نمودار در ورد – درج و ایجاد تغییرات در انواع نمودار های ورد


نیم فاصله چیست – درج نیم فاصله در ورد


ذخیره خودکار در ورد – auto save در word


رفع مشکل به هم ریختگی متن در ورد – فارسی و انگلیسی


آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف – تبدیل word به pdf


چرخش متن در ورد – عمودی کردن نوشته در ورد


سربرگ در ورد (Header) تنضیمات و تغییر هدر در ورد


هایپرلینک در ورد (Hyperlink) + بوک مارک در ورد


درج علامت تیک در ورد – چک باکس در ورد


جایگزینی متن در ورد خیلی سریع با replace و find


تنظیم فاصله بین پارگراف ها و خطوط در ورد word


ساده ترین روش فارسی کردن شماره صفحات در ورد


افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن


آموزش درج واترمارک در ورد + حذف + فیلم آموزش


آموزش حذف صفحات در ورد + پاک کردن صفحه خالی و اضافی


چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم – ذخیره فایل ورد به دیگر نسخه ها – ذخیره اتوماتیک در ورد


چگونه در اکسل بنویسیم – آموزش تایپ فارسی در اکسل + فیلم


زبان html چیست

منبع