آموزش سئو تکنیکال، در صورتی که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به تازگی قصد داری یکسری از مفاهیم پایه و اصولی را در مورد سه و یاد بگیرید اصطلاحاتی مانند سئو تکنیکال احتمالا به گوش شما خورده است.

لازمه متخصص شدن در هر حوزه این است که شما باید با مطالب پایه و مفاهیم تخصصی آن حوزه آشنا شوید، که در ادامه این مطلب قصد داریم یکی از مفاهیم تخصصی سئو به نام سئوی تکنیکال را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای مطالعه » سئو داخلی چیست

سئو تکنیکال

مفهوم صحیح سئو تکنیکال یعنی اینکه آن دسته از مراحلی که شما برای بهینه سازی سایت برای ایندکس شدن و خزش راحت‌تر موتورهای جستجو انجام می دهید، به این مراحل اصطلاحا سئو تکنیکال گفته می شود.

مراحلی مانند بهینه سازی کد ها، ساخت نقشه سایت، بهینه سازی سرعت سایت، و غیره این بخش از سئو به محتوا ارتباطی ندارد و بیشتر به زیرساخت وبسایت اهمیت می دهند و به همین دلیل است که به نام سئو تکنیکال از سوی کارشناسان سئو از آن یاد می شود.

برای مطالعه » سئو خارجی چیست

راهنمای کامل سئو تکنیکال

در این بخش راهنمای کامل از سئو تکنیکال را به شما معرفی می کنیم، سئو تکنیکال به ترتیب شامل موارد زیر است :

  • بهینه سازی فایل robots.txt
  • بهینه سازی ساختار سایت
  • استفاده از Bread Crump
  • استفاده از Data Structured ها
  • بهینه سازی صفحات ۴۰۴
  • ایجاد نقشه سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • سازی صفحات Responsive

نکته : منظور از Responsive سازی این است که صفحات سایت ما در حالت دسکتاپ، موبایل و تبلت حالت نمایش درستی را برای کاربران داشته باشند.

برای مطالعه » مشاوره سئو رایگان

آموزش سئو تکنیکال

برای اینکه شما بتوانید سئو تکنیکال را به خوبی یاد بگیرید باید با یک سری مفاهیم پایه و اساسی و همچنین با ابزارهای سئو بیشتر آشنا شوید که در این بخش ما به به بررسی آنها می پردازیم.

معرفی تگهای HTML و تاثیر هر کدام بر سئو

در ابتدا شما باید برخی از ترک های مهم زبان مرجع HTML را بشناسید، و کاربرد هر یک را بدانید.

جهت آشنایی بیشتر با تگ های کاربردی html توصیه می کنیم که به صفحه آموزش HTMl مراجعه نمایید، که در این صفحه می توانید فیلم های آموزش رایگان را مشاهده نمایید و با تگ های کاربردی HTML بیشتر آشنا شوید.

بهینه سازی سرعت سایت

افزایش سرعت نمایش صفحات تاثیر بسیار بالایی بر بهبود تجربه کاربری و در نتیجه بهبود سئو سایت شما دارد و سرعت صفحات یکی از فاکتورهای گوگل برای تعیین جایگاه در نتایج است که هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر سئو بسیار تاثیر گذار است.

برای مطالعه » سئو مارکتینگ

نشانه گذاری استاندارد، راه تمایل با رقبا

گوگل از الگوریتم های پیچیده برای درک محتوای صفحات و ارتباط معنایی کلمات استفاده می‌کند، شما می توانید با استفاده از نشانه گذاری یا همان استانداردهای Schema درک محتوای صفحات را برای ربات های گوگل ساده‌تر کنید.

پیشنهاد ویژه » جهت برقراری ارتباط با شرکت سئو سایت با شماره های 02166931857 ، 09120145021 تماس حاصل فرمایید.

AMP پروژه جدید گوگل برای نمایش سایت در موبایل

با توجه به افزایش کاربران موبایل گوگل توجه ویژه به نسخه ریسپانسیو وب سایت ها و سرعت نمایش به کاربر داشته است و با وجود آنکه بیشتر سایت‌ها در حال حاضر نمایش مناسبی در موبایل دارند ولی سرعت نمایش اطلاعات و کاربرد بسیار پایین است و برای رفع مشکل گوگل از قابلیت Accelerated Mobile Pages استفاده می کند.

جهت آشنایی بیشتر با آموزش های سئو تکنیکال در سال ۲۰۲۱ می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید و در این صفحه با مشاهده فیلم های آموزشی رایگان اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید.

اهمیت سئو تکنیکال

بسیاری از کاربران و وب مستر ها متاسفانه تمامی انرژی خود را برای سئو کردن مطالب یک وب سایت بر روی محتوای سایت می گذارند.

البته که محتوا باید به صورت استاندارد و اصولی نگارش شود و اهمیت ویژه‌ای در سئوی سایت ما دارد، اما در عین حال ما نباید از سئو تکنیکال و ساختار سایت هم غافل شویم.

برای مطالعه » استراتژی سئو

در واقع یک وبسایت موفق برای آنکه بتواند تمامی کلمات و خدمات مهم خود را به صفحه اول گوگل بیاورد و صفحات خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی کند، باید به تمامی فاکتورهای سئو توجه ویژه‌ای داشته باشد.

تا بتواند در رقابتی که در این زمینه وجود دارد پیروز شود، حذف در امر سه و وبسایت خود هرگز از سئو تکنیکال غافل نشوید.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

مخصوصا بحث مربوط به سرعت سایت که امروزه اهمیت ویژه‌ای برای موتورهای جستجوی گوگل دارد، به خصوص اگر شما در وب سایت خود از قالب های آماده استفاده می کنید که حجم آنها بسیار سنگین است، حتماً نیاز به بهینه سازی سورس کد های قالب دارید.

تا نهایتا صفحات وب سایت شما هم در حالت دسکتاپ و هم در حالت موبایل با سرعت مناسبی برای کاربران شما بارگذاری شوند.

برای مطالعه » دیجیتال مارکتینگ چیست

برای مطالعه

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورتی که علاقه مند هستید مباحث مربوط به سئو تکنیکال را به صورت کاربردی یاد بگیرید می توانید در دوره سئو شرکت نمایید، شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo این دوره آموزشی را برای علاقمندان به این حوزه کاربردی در نظر گرفته است.

همچنین می توانید با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ مباحث مربوط به بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید، و در صورتی که علاقه مند به آشنایی با نحوه آموزش این دوره هستید می توانید به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

منبع »

https://atgo.ir/سئو-تکنیکال-چیست/